Visningsgrimma till mini-mini?
Ni som har små minisar, var har ni hittat era utställningsträns och visningsgrimmor? Jag har inte läder hemma i rätt tjocklek nu men skulle behöva någon form av visningshuvudlag till min minsta ponny, som dels är väldigt liten och dels bara 1 år. Så nåt pyttelitet behöver jag.
Antar att flera har specialbeställt, men hos vem? Till vilken kostnad? Är det smala eller breda remmar? (Jag vill inte ha för brett.) Har ni beställt dem med egna mått så att det verkligen passar?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag har köpt hos Humledal, jättefina visningsgrimmor. Den ena syddes på beställning och den andra hade hon i gömmorna. Passar jättebra. Har också sett på Finnstas hemsida att hon syr, hon har en del bilder.

#1 Låter bra! Vad kostar det hos Humledal? Jag har sett deras träns förut, men inte i mini-mini-size!
www.stuteriprecious.se
#0 Tussa (Humledal) Har sytt alla våra mini-mini grimmor till utställning, samt även tränset dom finns på Workingclass hero här i en annan tråd. Allt enligt mått som vi tagit på pållarna.
Tyvärr så komemr jag ej i håg priserna, vi har köpt så många, och en har jag fått i student pressent och en har vi vunnit när någon av pållarna blev BIS.
Bifogar en bild på Proud Desig med en liten vit grimma som Tussa sytt. Proud mäter ca 79 i manken och har ett ganska litet huvud med.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#3 Fina, båda två!
Jag ska mäta min lilla tjej och kolla hur litet det måste vara, men hittills har jag inte ens hittat någon vanlig grimma som passar. Den hon använder till vardags är för stor trots att det är en knut på nackremmen…
(Fölgrimma från AGRIA.)
www.stuteriprecious.se
#4 Fölgrimmorna från Agria är förstora för våra småttingar med. Jag tror nog att din lilla tjej har samma stl på huvud som Proud, jag har en till vit lädergrimma som är någon stl större, de har jag till våra 'stora' ston. Denna är en unghästgrimma 
Delad glädje är dubbel glädje :)