Sponsra - Bjärsjölagård!
Nu närmar sig utställningen i Bjärsjölagård! Har du inte anmält ännu så är det hög tid - sista anmälningsdagen är 29 juli.
Är du intresserad av att vara klass-sponsor? Det kostar 200:- och då får du ditt namn på vår hemsida och i katalogen samt 1/4 annons i katalogen! Perfekt tillfälle att annonsera häst till salu, reklam för ditt stuteri eller hingst.
Vi tar även tacksamt emot hederspriser!
För mer info, kontakta mig via mail sara@ordart.se, eller någon av de andra i Shetland Syds styrelse.
Väl mött 29 augusti 

hm velar om jag ska anmäla eller inte , det blir ju lite jobbigt med tanke på att det är generalmönstringen på söndagen .

När vill ni senast veta om sponsringen? Behöver liksom veta hur mkt jag får i lön och så.

Vi har anmält ! så nu kommer västare till skåneland :)
Hej Sara. Jag är intresserad av att sponsra en klass på Bjärsjölagård.Men jag vet inte vad du behöver veta? Jag vill gärna sponsra en miniklass, och mitt stuteri namn är Stuteri Sissla. Annonstext? Ja jag har ju precis börjat ,så du kan bara skriva något typ :Stuteri Sissla; det lilla stuteriet vid Söderåsens sluttning. Plus "fam. Tornerup" också . Det får räcka
Är det något så kan du bara höra av dej. Ha en bra dag!
Varför ska jag alltid vara ute i sista minuten?? Jag vet ju vilka jag ska anmäla men jag har inte plats att trycka in 6 st hästar i en hästtransport
så jag bara måste komma fram till VEM av dessa 6 som ska få lov att åka med, två är liksom självskrivna men sen då? Det kan ju också räcka med dom två men hallå, jag VILL ju visa någon till ju. Ska ta mig i kragen idag och borsta upp dom där fyra andra och sen får jag väl kolla vem som är bäst lämpade att få åka med.
Men Gonk jag tycker du ska visa åtminstonde den goa lilla fuxdamen, hon är himla fin! När du kommer och hämtar henne på morgonen så lämnar du av en eller två nya ston som kan beta och så tar du henne till Bjärsjölagård och eftersom hon inte ska behöva åka ensam så kan du få lov att ta med en av mina också " blink, blink" och sen när utställningen är klar så kör du bara och lämnar av henne i hagen igen. Du kan också om du vill antingen låna box hos mig till Madgic så slipper du dra transporten fram och tillbaka om du inte vill sova över!
#4 Vad skoj att du vill vara med att sponsra! Linda sätt ihop en liten annons och skicka den sen till Sara, om hon tycker den ska ändras något så hör hon av sig till dig eller så kan hon hjälpa dig med ändringarna.
#3 Härligt att ni kommer, stallet är färdigtvättat om ni ville låna boxar.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har anmält men ej betalt än så får väl med sätta fart så man inte missar sista datum..
Tar med mig mina 3 pållar..
ska fundera på att sponsra klass..
Ska anmäla i dagarna o det blir timotejs första utställning!!!
Finns det boxar att hyra och hur mycket kostar de i så fall?
finns boxar o har för mig dem kostar 100kr..

#9 Jo jag vet att det finns boxar :-)
Men det är ju de att man ska frakta ner och hem igen och det kan bli en lång dag på lördagen ju och sen ner igen på söndagen .
men vem kontaktar man jag vill hyra box över natten med.
#10 jag svarade på #8 fråga ;-)
gissar på att man anmäler boxar även till Katarina Möller när man anmäler t utställningen…stod inget på hemsidan under proppar men brukar stå m på anmälningsblanketten.

Boxar finns att hyra. Kostar 200:-. Du får tillbaka 100:- om du mockar och sopar ur boxen.

#2 det är än så länge ganska lugnt. Katalogen görs ca 1 vecka efter anmälningstiden har gått ut och då behöver vi veta så vi får med det i katalogen.
#3 Men vad roligt! Ni är jättevälkomna!
#4 Jag har fått ditt mail också Linda, jag ska svara mer utförligt på det!

#16 Nej de behöver inte det i år , om jag kommer ihåg rätt .
ska du dit syrran ?
Jasså du tycker det Millan *S* ja jag får se hur jag gör , har ju någon dag till på mig att vela ju .
Tänkte anmäla Urd med föl , min lille valack Arnim och så står jag i "valet och kvalet" om jag ska ta med Thalia .Hon ska ,om allt går som det ska , brunsta om då ,och jag vet fortfarande inte om jag ska betäcka henne då. Men jag anmäler henne iallafall
Dottern ligger i hårdträning med Arnim inför hans debut iagility. Det lär ju bli spännande, då han var på "randen av ett nervsammanbrott" när han kom hit. Men han lugnar sig mer och mer,och uppförde sig bra i Vinslöv . Det ska bli roligt att komma till Bjärsjölagård ,bara min fot blir bättre, annars får jag börja leta "handler"

#17. Sugen på att visa Corinas föl, skulle även vilja visa Pumba men inte enkelt att ha en hingst i släpet också. Vilka är domare

Morgan och Ulricha har jag för mig

"17
Nu är det slutvelat det är bara att anmäla (jag vet ju att du lever
)
#21 haha ja bara på henne Anders, jag behöver ju en plats i hennes transport hahahahahaha
#17 ASG
, på henne bara!
Veritas odium paretFörvånad

#21,22,23 ha ha nu är ni för många mot ens stackars kvinna på slätten ;-)
#24 ja det är tufft så nu har du ju liksom inget val haha

#24 Bara lunchen är värd resan ,jag lovar och behövs det ska jag bjuda om du inte säger det till Kristina.

Vad blir det för Lunch?
Är det nåt jag kan hjälpa till med så säg till, Pluggar till kock så nåt kan jag nog göra. 
www.ponnybutiken.com kommer att vara på plats i dagarna 2 för direktförsäljning!!
Amor vincit omnia 
#19 klart du ska visa Corinas fölis 
# 27 kanon Emma, du kan väl sända ett mail till mig om det är något mer du kan tänka dig att hjälpa till med? clinder436819@telia.com
Finns det någon annan som är intresserad av att hjälpa till? kanske inte till Bjärsjölagård men till kommande utställningar så tveka inte utan släng iväg ett mail till någon i styrelsen.
#19 Nej visa inga hästar sitt hemma och sura bara
Så kan jag övernatta hos dig på vägen ned om jag inte orkar köra i ett sträck. Sedan kan du få äran att åka med och hjälpa mig
Bra va?
" 31 inga såna dumma påhitt nu om jag får be!! Den lilla fuxen vill så gärna komma ut och visa sig och ha sin kompis med sig, så inga såna påhitt med att hon ska sitta hemma och jtura 
#32 Vi får väl se…..

#31, 32 Ha ha ja det lutar väl åt att jag får ta och visa då kanske men bara en hm men jag borde ju ta hem öket innan också då och träna och få henne verkad *big smile * låter jobbigt ;-)
ANDERS det skulle vara för maten då som jag kommer ;-)
Äsch träna kan vi göra och bada också

Vi ska ha helgrillad gris med tillbehör.
Sitter du och funderar på att det skulle vara roligt att sponsra en klass eller med hederspris eller du har kanske en ponny till salu eller kanske en avelshingst som du vill anonsera ut? Ta chansen och kontakta Sara!

Så där nu har jag betalt in anmälningsavgiften till Bjärsjölagård det blev 2 st som fick följa med *ler*
Jag faller inte alls för trycket ;-)
Jag betalade in i söndags, men anmälningsblanketterna går inte iväg förrän i morgon - jag missade deadline på brevlådan i kväll…
. Två små damer får följa med härifrån, de visas förhoppningsvis (dvs om tidsplanen är "den normala") på eftermiddagen så jag slipper åka kvällen före eller före kråkorna på morgonen, nu räcker det med att kliva upp okristligt tidigt bara… 

Kristin du är så snäll så , du kan få ta långpiskan på dottern så kan hon hjälpa dig 
#40-41 Ni är för goa ni
Piska dottern….

#42 ha ha de räcker nog att bara vifta med den
du vet tonårsbarn är inte så snabba alltid (ska bara )
#43Äh, här skall inte skall baras, vi får ta fram grisxxxxxxx!

#44 Ja det är ju effektift har jag hört *big smile*

Finns fortfarande möjlighet att bli klass-sponsor! Hör av dig via mail eller PM!
Det är ca 130 anmälningar, Ponnybutiken m fl försäljare finns på plats, så även Ung Jägersro om du är nyfiken på ponnytrav.
Alla är hjärtligt välkomna! 

putt

Någon som kan bidra med en vägbeskrivning till Bjärsjölagård? Norrifrån…

Rätt lätt. Kör på väg 13 mot sjöbo. Mellan hörby och sjöbo ligger bjärsjölagård. Tror det är skyltat från väg 13.
Det ÄR skyltat.

Nr.76, Fairy Tail är struken….
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus