Karlstadutställningen
Det är inte dags riktigt än men anmälningarna trillar in för fullt, i dagsläget är utställningen redan fylld till drygt hälften.
Så vill ni vara säkra på att få plats vänta inte till sista anmälningsdag.
Till er som skrivit mailadress på anmälningsblanketten så skickar jag en kvittens på att anmälan har kommit fram. Så om ni skickat och inte fått ett mail från mig, hör av er!
Precis som förra året kommer en del hederspriser att delas ut bl.a:
Bästa visare i kategorierna: kvinnlig, manlig och junior
Bästa SSS-novis: ponny 1 år och äldre ej tidigare visad på SSS-utställningen
Mest långväga utställare
Bästa veteran
Bästa mini
Vill man sponsra utställningen på något sätt går det jättebra att kontakta mig antingen via PM eller min e-post: vonlauth@hotmail.com

I dagsläget har 40 anmälningar inkommit. Max är 60.

I dagsläget har 50 anmälningar inkommit. Max är 60

6 platser kvar.

Utställningen är nu full och inga fler anmälningar tas emot.
Hoppas alla får en trevlig dag hos oss i Karlstad

Om man vill sponsra utställningen antingen med att "köpa" en klass/championat eller om man vill sponsra med hederspriser går det jättebra att kontakta mig antingen via pm, eller på mailen vonlauth@hotmail.com
Lite kuriosa. Samma anläggning som utställningen hålls på rids även hopp-SM utomhus på nu i månadsskiftet.

*putt

En reservlista är upprättad.

putt

*puttar*

En jättestor blomma till alla utställare som anmält och som har fyllt i anmälningsblanketten på ett alldeles lysande korrekt sätt!
Ytterligare en blomma till de som ringt och frågat om sådant dom undrat så att allt blev rätt (eller i alla fall nästan rätt)
Och sist men inte minst en blomma till de utställare som inte skällt ut mig trots att de inte kom med på utställningen! Hoppas ni anmäler igen nästa år!
Förresten så kan ni räkna med att katalogen finns på webbstamboken inom kort 

Nu ligger katalogen ute på webbstamboken
Men vilka hästar det kommer!!!!!!!!!
Jag hittar inte katalogen

Bara två mini med på hela utställningen?… 

#13 i webbstamboken under utställningar finns den.
#15 Ja, tyvärr. Förra året var det nästan 10 anmälda, men det kanske kommer fler nästa gång.

Men vart är alla valacker
? Förra året var det sju och i år bara två.

Tror det blev gallston av dom i år, 24 stycken totalt om man räknar med veteranstoet också. Sanslöst mycket!
Oj vilka fina pållar som var anmälda! Den ena finare än den andra idel ögongodis.
Oj, vad fina hästar det kommer. Vad roligt det ska bli att få åka dit.
Angelica, hör av dig vad det kostar att sponsra en klass!!
Är lite sent ute men bättre sent än aldrig eller…

200 kr klass
500 kr championat
Men vi tar gärna emot hederspriser också :)
Håller tummarna för fint väder, så vi kan vara ute.
#21 Då kan ni väl skriva upp Källarbacken på en klass så betalar jag in pengar i morgon.

#22 Tack och bock från oss båda :)

#22 Vilken klass?
#24 Ta gärna någon stoklass om det finns kvar.

fixar det :)

Katalogen är lagd på lådan igår 

Som vädret ser ut att bli enligt väderleksrapporten, blir vi inne i ridhuset. Vi håller dock självklart tummarna för fint väder så vi kan vara ute.
Frukost serveras mellan klockan 8 och 9. (Den tid som frukosten är gratis för utställare och medhjälpare.).

Kollade just nu på yr.no ang vädret på lördag & där visade dom en stor sol f.r.o.n.m. förmiddagen, man kan ju alltid hoppas att det stämmer 

yr.no brukar vara riktigt bra när det gäller väder.
Då har dom i alla fall ändrat sin prognos till det bättre för tidigare har det varnats för regnskurar.
Tillägg:
Om någon vet med sig att dom inte kan komma redan nu så meddela väldigt gärna detta innan antingen på min mobil 0739-37 25 38 eller på mailen vonlauth@hotmail.com Det underlättar så mycket för alla på utställningsdagen!

Längtar längtar…..

#31. Förstår det! Grattis, ett bra val, det var verkligen på tiden
.
Jaha, i år blir det bara våra pojkar i valackklassen då.

#32 ja äntligen har jag tagit mitt förnuft till fånga
inte en dag för tidigt.

skulle så gärna vilja komma upp o se alla fina hästar, men det blir långt ändå denna helgen.. med tur till bjärsjölagård..
lycka till alla !!!

#34. Utställningen i Karlstad är också på lördag, samma dag som utställningen i Bjärsjölagård.