Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 8237 ggr
Travtokig11
0

Vilken Shetlandsponny har du?

Vad har du för shetlandsponny?
Vilken färg?
Vad gör du med den?
Vilka föreldrar har den?

Skulle vara kul att veta.

Asagard
0

Jag har Risslas Vendela hemma. Hon är svart e: Smevallens Royal u: Valerie v. Dorpzicht ue: Plutus v. Dorpzicht. Hon är 1 år gammal så hon går mest i hagen och följer med på promenader ibland. :-)

Vendela är till salu! Flört

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har Bill, vallack, fux  12år. E: Parlington Pimpernell u: Lollipop. Jag har han till brukskörning!

Canonball
0

Här har vi då April, en fux (eller hm.. skäck) Jag är inte gammal så jag rider den och löshoppar henne själv. April är efter Garvis RS 157och undan Lilla MY (inte Slättens Lilla My då)

Ammiii
0

Jag har:
Dante II skm H f.1998 Tävlar i trav och ställs ut. + rids mycket i skogen & dressyr. e. Damm u Möllstorps Sorina ue. Adonis

Melissa fx, strmbls S f.1997, Tävlar i trav och ställs ut + skogsmulle, avelssto e. Paul v.d Papanhoeve u Kefina ue. Kärlingehults Pax

Emmi Lee fx, stj S f.2001 dotter till Melissa Tävlar trav och ställs ut. Rids i skogen. e. Pemboa Spanish Gold

Joline sv S f.2001 Sonens travponny & ställs ut + rids. e Almnäs Flis u Ytterhalls Jasmin ue Watson v Bunswaard

Baronessan br S f.2001 Travponny, skogsmulle och avelssto e. Roson u Ballerina ue. Capone Fire

L.A.Casper skm H f.2003 Trav & sällskap till Dante, skogsmulle e.Wänga Erasmus u Lolli-Poppan ue Coco

My Sweet Love sthfx f.2006 son till Baronessan, bor just nu hos "Millus" och är på tillväxt :) e. Love Spring

AusaBausa
0

Jag har Östertorps Kefir e:Almnäs Origo u:Östertorps Effi, som är fux. Hon är avelssto, utställningshäst samt rid- och körhäst. Fördelar? Hon är en mkt trevlig och lugn o arb.villig häst.

samt henne stoföl Risslas Kelda e:Kölnäs Camillo, född 2007 som också är fux. Hon ställs också ut och ska väl så småningom också betäckas, köras in och ridas in när det blir dags.Fördelar:mkt trevlig o go häst. Busig som alla föl!

Travtokig11
0

Jag har Fridhems Isac
e: Richard van laren u:Wänga Alouette
Om det är någon som har något syskon till min ponny hör av er. Isac används i nom ponnytravet

Asagard
0

Glömde lägga in en bild på min som jag hade tänkt göra. Här kommer en! :-)

RebeckaSvensson
0

#6 Jag har haft en halvbror till din ponny. Han heter Fridhems Markoolio och föddes 2000. e: Fridhems Elton u: Wänga Alouette. Jag ägde honom från 2001 till 2004. En helt underbar, lugn och snäll kille.

[jenny-]
0

Jag har söte Glans, född: 1998, mörkbrun.
u.Anamma e.Valentino
Jag har tävlat trav, med blandad framgång ;). Nu e de en annan tjej som tävlar, jag tränar, pga min ålder. Annars e de skogsvandring, syrran rider honom, början på shettisagility, tömkörning och allmänt gos som står på schemat.

Silenos
0

Jag har Skäpperöds Silenos, 78 cm.

E: Skäpperöds Hector U: Bonnie v Veghel

Han går med i min lilla ridverksamhet. Har kört honom förut, men efter en olycka är han rädd. Vi tränar också agility, ha tävlat en del förut. Han syns på min presbild.

Ellen89
0

Har ett litet ett ars sto e:Thorpeville Star Crest (u: Expectation Of Wetherden), u: Gar-Won Heidi-Ho (med Wells Vintage som far far)

Hon ar svart och otroligt sot. Hon har humor precis som jag sjalv sa vi passar helt okej for det mesta :) :) Jag anvander henne for utstallning och promenader! :)

maysod
0

# 4

Almnäs Flis har väl ingen avkomma med Ytterhalls Jasmine ?

ElisabethA
0

#4 Almnäs Etapp ska det väl vara som är pappa till Joline…

GraLott
0

jag har Solhöjdens Eddie f 2003 e: Paulus u: Busebo Dingla han är grundriden o tömkörd, vi ska köra in honom sonen har honom som vanlig ridponny o tränar för instr en gång varannan vecka det ska tränas agility o ja sen e det ju utställning som gäller ;)

GraLott
0

glömde ju skriva att Eddie e en väldigt trevlig herre som gör alla till lags står snällt still då sonen (5år) pysslar o fixar med honom precis som en ponny bör vara ;) Eddies bästa kompis e mitt halvblod på 185cm hihi eddie som då e dryga 97cm ;) eddie är mörkfux med vita hår i pannan…..

Shettisar02
0

Jag har:

Poppe. E:Garvis RS 157 U:Polly RS1115 (103 mkh)

Vallack född: 1984.Rödskäck.körd enbet och par.Körd lite i skogen samt promenad körning,riden. Använder han lite till promendkörning nu och sen promenerar vi i skogen imellanåt,sällskap.Utställd dock inte av mig.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Gizette . E:Gino RS263     U:Ginnie RS 2212 (98mkh)

Fux .Född:1998.Körd. Både promenad och inom trav. Används nu som sällskap,promenad körning.Just nu dräktig med Dusol.Ej inriden.

Utställd som 2åring.

Ammiii
0

#12 & #13 Så klart! Visst är det Etapp! :)
Hade lite för bråttom! :)

dajmie
0

#4. Joline har jag fött upp, skulle vara kul och se ett foto på henne, har inte sett henne sedan hon var föl. Maria.

RebeckaSvensson
0

#4 Har hennes mormor och skulle också tycka det var kul att se en bild på henne.

Underbar
0

Kåkulla Underbar 2001 . fux

e. Gläntans Babar u. Unni

Har han till körning i skogen, paddocken. Mycket tömkörning just nu i alla fall satsar på något liten tävling till nästa år. =)

Han är en helt underbar kille, väldigt snäll, trygg och cool och såklart ett hjärta av guld :D

Charlotte-Aveback
0

#0: Vi har flera shettisar. Du kan se bilder på dem och läsa mer om dem på vår hemsida www.furunas-stuteri.com.

Vi fokuserar på uppfödning och har i första hand avelsston för just avel och utställning. Tanken är att avkommorna så småningom skall bli nya avelsston på stuteriet. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hålla avelshingst numera men som tur är så finns det ju många fina avelshingstar inom räckhåll som man kan använda. Flört

Eftersom vi tyvärr inte riktigt hinner med bruksbiten själva så är vi jätteglada när de uppfödningar vi säljer kommer till nya ägare som använder dem till både avel, utställning och bruks.

Kris_J
0

#16 Det finns ingen sådan Poppe registrerad som shetlandsponny om man tittar i webbstamboken…….

Veritas odium paretFörvånad

Therese_Melberg
0

Jag har:

Savannah född 1998. Svart sto e. Furunäs Sahib u:Toz Aluett. Vi använder henne till körning och utställning.

Fäcklingefors Virvla. Svart sto född 2006 e. Almnäs Flis u. Savannah. Henne har vi till utställning och senare ska hon köras när hon blir äldre

SaraDoos
0

Jag har:

Amulette 4 år rskm e.Epol f a avelsto, men har tävlat i agility med henne och dottern rider på henne. Tömkört henne lite, men inte kommit så långt. Dräktig och fölar i juni -08.

Döösens Salsa 1 år fux e.Slättens Madgic blivande avelsto och ridhäst till dottern. Än så länge bara visad på utställning. Vill visa henne på 3-års test när hon blir 3.

Döösens Hygglo h-föl svart e.Linnestofta Darth Vader till salu, men om han är kvar så blir han valack så småningom och kanske rid/körhäst.

Sen har jag lånat:

Hälleluja 11 år svart e.Fredrik Ingen aning om vad hon gjort tidigare, men är f a avelsto. Har en avkomma som går på travet.

Hemma finns också:

Döösens Ambia s-föl fux e.Linnestofta Darth Vader hennes nya ägare har köpt henne främst som avelsto, men jag hoppas att hon även blir inkörd och visad på utställning.

Ammiii
0

Har du! Vad skoj! Min son vill gärna se henne som föl! Har du någon bild??

Du kan hitta fler bilder och allt om henne på www.sorbyskogens.nu/ponny !!

Hon är världens snällaste ponny! Bättre barnhäst finns inte!!

dajmie
0

#25. Jag ska kolla om jag kan hitta fram något, tror att det kan finnas något, hon var otroligt go som föl, mamman var helt underbar hon också.

Heiskanen
0

Jag fick ingen att ge kritik till så jag ger väl till #25

Bilden vart jätte fin, jag tycker verkligen om den.

Här kommer min bild.
En Shettis som står och kollar läget, Zarre heter han.

Travtokig11
0

Glömde bilden på min lilla. Isac är född och är 13 år och han är bara såååå snäll.

Travtokig11
0

Till #8 Vad kul att du har haft ett syskon till lilla Isac. Markolio var jätte fin! Isac själv är inte som sina syskon så jätte vacker och jag har aldrig ställt ut han men ja ska så småningom.

Shettisar02
0

#22 Av den enkla anledningen att uppfödaren ej reggat honom.Fråga mig inte varför.Det enda jag fick med Poppe var språngsedel& utställningsprotokoll. Däremot så är hans helsyster reggad. Polkett.

Kris_J
0

#30 har du inte skaffat pass till honom?

Veritas odium paretFörvånad

Shettisar02
0

# 31 Nej och tänker inte göra heller. Ingen av mina ponnysar ska slaktas utan begravas hemma. Men pass ska skaffas till stoet samtidigt som fölet.

Annette
0

#32. Det är obligatoriskt med pass oavsett var man skall begrava hästen.

Shettisar02
0

#33 Jag vet det. Men jag har mina åsikter ang detta med pass och de ska jag inte dra upp i denna tråden. Mycket som är obligatoriskt och lagmässigt hysteri osv….

Turnado
0

Jag lånar Eufemia 12 år fux. Stenstugu Ronaldo U:Miss Molly E: Sjöängens rival. Röd skäck och 1 år gammal

En bild på nalo

ElinLilja
1

Raket heter min underbara kille som är halvbror till några här ovanför. 14 år Svart Valack E. Garvis U.Rosinda Ue Gletness Rockall

Fick Raket när jag fyllde 8 år och sen dess har vi varit oskiljaktiga! Han har startat på travet i 8 år gjort ca 70 starter med bra många placeringar och vinster. Hans rekord stannade på 2.38,5 som han satte i sista starten. Han fick gå i panison från tävlandet -03 då jag körde mitt sista år. Men han har hela tiden varit i träning och följt med på tävlingar och visat upp sej på banan. (Han älskar travet!) Har böjat fundera på att tävla körning med honom och vi tränar för fullt inför det.

Raket är den mest ärliga häst som jag någonsin träffat på han är lite av en enmans häst och vi passar varandra som handen i handsken, han följer mej vart jag än går och gör allt som jag ber honom om utan att blinka. Jag litar på honom till 100% och han på mej. Raket kommer alltid stanna hos mej och ingen kommer någonsin att ha en sån stor plats i mitt hjärta som han har.

Bilderna är tagna av den duktiga fotografen Linnéa Forss

ElinLilja
0

Mitt inlägg blev något längre än alla andra ser jag men det här är bara en fjutt del av allt jag skulle kunna berätta om min älskning Flört

stallnysater
0

Vi har följande shettisar:

Änglagårds Capones Girl, ett underbart fuxfärgat sto f. -96. Har alldeles nyligen vunnit sitt första travlopp (det krävdes nästan 30 starter innan vinsten). Har rekord på 3.00,6… e. Capon-Fire u. Violetta ue. Hamras Killen.

SuperIor Noir, en underbar svart valack f. -02. Vår senaste nykomling i stallet… Han har rekord 2.59,4 i trav… Vunnit 2 lopp… e. Jikas Sue-PerStar u. Östertorps Kefir ue. Almnäs Origo

Sist men inte minst (men yngst)
Zingo, en härlig fuxfärgad valack f. -03. Han har rekord 2.57,3 i trav. e. Jozo u. Änglagårds Capones Girl ue. Capon-Fire.
**Zingo är förövrigt TILL SALU!!!

På bilden Zingo…**

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Malu
0

Jag har 3 stycken och det är:
Felix f.1990 e: Claymore u: Hammarshus Elsa RS 875
 Pensionerad o har tyvärr haft mkt fång så är nog tvungen att ta bort honom snart…Har tävlat i precision litegrann.
Fuga RS 5326 u:Ita e: Freeman of Marchwood, 14 år gammal dam som man kan tro hon ej är äldre än 10 år! En riktig piggelina med mkt spring i benen o gjorde debut på travbanan som 13-åring o har nu rekordet 2.58,3.Tävlar även i körning o har fått 105 p i dressyr och vunnit msv precision! Många placeringar i lätt precision.Utställd med som mest 42 p (klassvinnare)och G1-premierad med 41 p.
Har fått 4 föl , varav den sista är Fridolf som jag har kvar, han är 2 år och e: Dollman och är inkörd o inriden redan.Ska kastreras nu i höst.Har varit Champion föl med 39 p och fått 36-38 p på utställningar.Ska förhoppningsvis starta på travet i nästa år!

Jenniferohlson
0

Jag har på foder:

Make Me Happy Hanna f:2002

e:Make My Day u:Hamova

Jag använder henne till trav rek. 2.52,3, hon skulle dock passa alldeles utmärkt till utställning tror jag, men hon är tyvär aldrig utställd.

Vävsla Ginny f:2004

e:Plutus v. Dorpzhicht u:Vävsla Short c. Lady

Använder även henne till ponnytrav, har medverkat i kriteriet tyvär diskad där men rekord 2.39,3. Även utställd som unghäst med 35p.

Tyvär kommer jag inte att ha kvar någon av dessa mycket längre pga jag faller för ålderstrecket att köra kat.A ponny i ponnytrav. Därav anledningen till att jag har dessa på foder.

Bifogar en bild på dem och mej. Hanna, Jag, Ginny.

HanniBunni
0

Jag har två underbara hingstar som mina barn rider på och jag kör. Samt ska börja ställa ut den ena! Här är även en bild dem!!

Linnestofta Kardinal "Påven"    

E:Linnestofta Darth Vader         U: Dimma

Goldenboy  "Lilleman"

E: Elic of transy U:Viola 2

Puzzel
0

Jag har bara en shettis än så länge Puzzel svartbrun född -05 ett sto som efter att precis blivit inkörd skadades i elrep men som nu är så gott som återställd och håller på att sättas igång efter nästan 3 månaders konvalecens. Puzz ska användas som både kör och ridhäst och komemr förhoppningsvis visas fram igen nästa år . Sen blir det fölisar också.

Fiona
0

Jag har Fiona som är e. Flagg och u. Viola

Hon är svart med vita strumpor

Jag kör henne och ska tävla KM i vartofta den 20 Okt. I dressyr och presicion

Hon är super snäll har ett underbart temperament och är en toppen kör häst

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Rebecka]
0

Jag äger Ekskogens Ginny som är född 2003 hos Cattis. Hon e e:Bonance v.Dorpzicht u:Grädd-Kola. Hon är svart med stjärn o ca 100 cm hög.  En snäll, klok, trevlig, glad ponny..Hon har lite respekt för barn men e man lugn så går det utmärkt. Hon hoppar mkt bra.. LÖshoppad 110 cm.. E suväränt nöjd med denna ponny och hon kommer att stanna hos mig.. Kommer att avlas en del på men kommer även att synas på tävlingsbanan.. Denna tuffa o orädda ponny e både körd och riden och utställd med bra resultat..  Hon fick sítt första föl den 8 maj i år, o de blev en hingst vid namn game boy… E betäckt igen o jag hoppas på att hon får föl nästa sommar efter Center RS 322

Turnado
0

#35 lägger en till sak där. Leona har nu kommit. Hennes pappa heter arams mamman vet jag inte, Men startar henne i trav nästa år.

[Rebecka]
0

Galenby Atom som e född 2005 hos Lotta Wendel i Degeberga. e:Marculix u:Galenby Amilia. Han e fux med bläs.. Denna kille ha jag lånat ut på foder.. Han står hos en fodervärd nere i Glimåkra där han har d kanon… Kommer hem te mig igen 31 mars 2008. denna ponny är en snäll, go o glad shettis. Han blir det man gör honom till.. Han kommer att användas som ridponny o kommer att synas på tävlingsbanan i framtiden. Även han är utställd..

[Rebecka]
0

Ha ju ett shettis föl med Som är en mörkbrun (svart) hingst som heter game Boy.. Han föddes den 8 maj i år i hagen i Gölshult hos mig. Mamma e ju då min stjärna Ekskogens Ginny o pappan e Fridhems Kalle. Jag  hoppas på att denna lille kan i framtiden bli godkänd som hingst.. Mne blir han inte e kommer han att kastreras o änvändas som ridponny o kommer att synas på tävlingsbanan i framtiden.. Men kommer att försöka få honom godkänd hingst. Han e utställd som föl med 38 poäng

Sasser
0

Vi har superpärlan **Wänga Ivanhoe
**

Fux med stickelhår, bläs och vit man & svans.

Han används till det mesta: Hoppning/dressyr, precision/dressyrkörning, har tidigare startat på travet, westernskolad….Ivan agerar dessutom "sällskapsdam" ibland och då brukar jag visa honom på utställning. Han är guldbelönad.

Ivan är född 1990 och är efter Gulle och Wänga San Soucie.

BodenPerre
0

kanske lite sen hehe ser nu att tråden är lite gammal men jag har 2 st shettisar å de skulle vara grymt kul om nån som hade nån släkting till nån av dom hade kunnat skicka info och nån bild till min mail perre_telia@hotmail.com eller skriva här i tråden : )

Telia -98
u. Piggelina                e. Fridhems Algot
ue. Patrons Winkler

kan hitta mera släktingar på http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=19191

Telia är en mycket mysik tjej på 100 cm i mkh hon tävlar i ponnytrav och sänkte rekordet senastte starten i söndags till 2.46,6*  är rödskäck.
vill du veta mera är de bara att skriva ( =

skickar med en bild ( =

BodenPerre
0

#4 din dante II  är släkt med min lilla Müsli båda har damm i släkten ( =
#6 och din Fridhems Isac är slät med min Telia då båda har Wänga Alouette i släkten ( =

då kommer de lite om min andra häst Müsli.

Müsli - 96
u. flinga                   e. Schamil
ue. Damm
Müsli tävlar oxå i ponnytrav och har 3.19,1* i rekord och de satte hon för några starter sen. hon är mycket social och gör alltid sitt bästa ( =
mer om hennes släkt hittar ni på http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=16609

vore kul om nån kunde höra av sig med nn släkting elr nått sånt :D hon är 94 cm hög.

fler bilder finns på min pixbox perrehietanen.pixbox.se

polgara
0

Jag har några stycken:

Polgara -03 rsk e. Pavarotti u. Apricos Milky Dräktig med Clibberswick Beacher

Magic´s Greace -91 fux e. Lakris u. Pearl. Ska se om det går att få henne dräktig

Mulle -95 valack svart, e. Wärnanäs Magnus u. Haffi

Evert -98 fux valack e. Tomtebos Elvis u. Haffi

Narnia -08 fux sto e. Gläntans Norton u Savannah

Nowa -09 fux sto e. Gläntans Norton u. Polgara

o så har jag  ett arabsto oxå

shettismaffian
0

Först har jag Puzzel e.Pavarotti u.Pixie f.2005.

Sedan har jag Lina RS 5236 e.Almnäs Etapp u.Ubbareds Lilian.

De kommer att användas som rid och kör hästar och även till utställning och avel.

Hanna-D
0

Vi har 12 shetlandsponnyer och de presenteras i ord och bild på www.kilskogen.com

runas
0

Jag har fyra ston.

Vävsla Hedwig-02 , fx, e:Spex  u:Zieta v.d.Bosrand            ue:Richard v. Empel

Bina-03, mblsk, e:Bonance v. Dorpzicht u:Bambie ue:Danilo

Doris Day-04, svsk, e:Furunäs Fernando u:Dalkulla           ue:Thomas v.d.Veldstraat

Älvåsens Afrodite-06, br, e:Kärlingehults Orkan u:Ytterhalls Akleja  ue:Rosson of Transy

Alla är stamboksförda och används till utställning, avel och bruks(mest körning/tömkörning hemma o lite agility träning)

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[lindatornerup]
0

Jag har ; Skäpperöds Urd  , brunt sto ,E; Skäpperöds Hector  , U; Fairy Finess. Hon ställs ut och är flerfaldigt guldbelönad, och klassvinnare. Och hon är även jätte duktig i agility, med många vinster .Handlerhopp och ridning används  hon även till. Skäpperöds Thalia, svart sto, E; Kanteborgs Sprite U Skäpperöds  Elektra  . Hon ställs också ut ,men inte det sista året pga att hon varit på betäckning både ifjor och iår. Ska dräktighets kollas snart!  Skäpperöds Arnim , brun valack E Skäpperöds Rex U; Skäpperöds Helena. Han är i början på sin "karriär" så han är bara utställd 1gång som valack,men han har även vunnit en ridklass och 2;a i handlerhopp och ligger i träning för agility.    Sandbackas Diva  brunt sto  E; Alfons U ; Dolly v Nieskesland. Hon har varit utställd en del tidigare bla med guld, men hon är ingen utställningsponny , så hon har och går som rid ponny och är även jätteduktig på både agility och handlerhopp. Hon var med på Mila mässan i Malmö iår och visade agility och var "kel och klapp ponny " till alla barn som var där!  Sisslas Doris  svart sto E; Taffel u; okänd. Kan ej ställas ut, men kan däremot både agility , handlerhopp mm. Och sist men inte minst; Sisslas Delfie , brunt litet stoföl ,fött 24 maj iår. E; Skäpperöds Augustus U; Skäpperöds Urd. Hon ska ställas ut för första gången på Lördag!  Och det finns även en nordsvensk valack "Lukas" och en fjord valack"Emil , som används till ridning!

ElisabethA
0

Jag äger fyra shettisston:

Dalsgårds Elina fx f.99 e: Almnäs Origo u: Dalsgårds Alicia
Emmeros Gardenia sv f.02 e: Hamras Fridolf u: Almnäs Colette
Inshallah mbr f.09 e: Pompe u: Emmeros Gardenia
Emmeros Dimma sv f.09 e: Charley v.d. P u: Emmeros Emma

Bilder och mer info finns på vår hemsida www.shetlandsponny.eu
Dimma kommer att flytta hit i höst när hon blivit lite äldre.

SaraDoos
0

oj, var det såååå längesen jag skrev i denna tråden (#24)…

Jag har nu:

Döösens Salsa 3 år fux e.Slättens Madgic. Visad med guld. Tömkörd och riden.

Döösens Hexa s-föl fux e.Donar v d Molenweg. Förhoppnisngvis blir hon så bra som jag vill och stannar kvar som avelsto.

Hälleluja 13 år svart e.Fredrik. Främst avelsto, men är riden. Diplom med 42 p. Betäckt med Almnäs Origo.

Smilla s-föl fux e.Döösens Hygglo. Resultatet av en nattlig visit av unghingsten i stohagen… Stannar hos oss tills vidare. Blivande rid- och körhäst.

Lillegårns Arizette 8 år svart e.Almnäs Etapp. Avel-, rid- och körhäst. Diplom, utställd med 42 p. Betäckt med Almnäs Origo.

Silenos
0

Vi har Dumle, tioårig fuxvalack som är en riktig allroundvalack. Han hänger med på allt !

Sen har vi vår lille Skäpperöds Sileons , brun 11årig valack. 78 cm i mankhöjd som rids och agilitytränas. Det är han som syns på bilden.

Hovgarden
0

Jag äger:

Fridhems Kim RS 373 fux, hingst e. Fridhems Elton u. Ardmair Zena. Jobbar som avelshingst och körponny :)

Spektras Thira sto skimmel (f.svskm) e. Back to Square One u. Twilight Mina brorsönders ponny som är både rid o körponny och avelssto!

Pippi RS 5768 sto, skimmel (f.sv) e. Equuleus Sherlock u. Ekekullens Femme Ny i stallet inkörd och inriden komemr någon använad till båda samt som avelssto.

Mirabella sto, fux född i 2009. e. Fridhems Kim u. Pippi

Inlånade som avelsston:

Vilda Matilda RS 3526 sto skimmel (f. rsk) e. Fernando v.d Bosrand u. Tallhagens Disa

Gaias Binka sto skimmel (f. rsk) e. Fridhems Elton u. Vilda Matilda

Therra vh Aeghterhuus sto isabell e. Fellow v.d Klaverhoek u. Gaby v.h Aeghterhuus

Leasde hingstar:

Skäpperöds Rex RS 381 hingst brun e. Skäpperöds Hector u. Fairy Finess

Love Spring RS 298 hingst skimmel e. Almnäs Scurry u. östertorps Ada

De var de :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

AusaBausa
0

Äger nu:

• Östertorps Kefir-96 e:Almnäs Origo U:Östertorps Effi.Fux. Avel, utställning, körning och ridning och kramdjur;-)
  • Risslas Kelda-07 e:Kölnäs Camilllo u:Östertorps Kefir. Fux. Utställning men ska småningom bli avelssto, och användas till ridning o körning. Gärna få gå ngt på travet..
  • Kasebackens Keso (min första egna uppfödning). E:Perigueux v Isala U:Östertorps Kefir. Fortfarande hingst men ska fm kastreras i höst. Svart. Sk aanvändas till körning, ridning utställning ev travet
Aribigga
0

Slättens James Bond

e. Slättens Madgic II Rs 386

u. Slättens Lina Rs 4427

Min fina fina kille, ställer alltid upp på allting och tycker det mesta är roligt :)

Håller på arr spänna för vagnen på bilden :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofieN
0

Äger själv:

Exzentrics Eztrella, sto, fux född 2003.

E: Kanteborgs Sprite U: Östertorps Extra

Äger ihop med syrran:

Kango av Friheten, hingst, rödblackskäck född 2009

E:Liberty U:Karamell av Friheten

Lilla Fridolf, valack, musblack född 1999

Okänd stam

Inlånad:

Trollet, 5 årig minihingst med okänd stam.

Eztrella och Fridolf används till körning, vi kommer förhoppningsvis ut på tävlingsbanorna framöver.

Kango ska sparas som hingst tillsvidare och visas på utställning samt bli inkörd och förhoppningsvis bli bra både på bruks och utställing.

Trollet är inlånad som sällskap till Kango men kommer köras och lite sådär bara en tillräckligt liten sele dyker upp. :)