God morgon 30/8-09!
God morgon!
Sitter här o är skittrött, kom i säng vid 1 o då höll grannarna fortfarande på o festa + att det en bit bort var en riktig röjjar fest med VÄLDIGT hög dunkadunka musik o fyrverkerier! Hundarna var sen gulliga nog att väcka mig prick 6 som vanligt…
Och inte kan jag krypa ner i sängen igen för kl 10 ska jag vara på dop o sitta finklädd i kyrkan
.
Får se om jag orkar mig ut till stallet sen, inte min dag men jag vill ju träffa skruttan ändå.
Ha en bra dag alla!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God morning!!
Stackars dig Troi, livet är hårt ibland…Tänk på allt gott fika du får efter dopet så känns det bättre!
Jag står i startgroparna för att åka till Brunnstorp och Östergötlands Ponnysällskaps utställning. 61 hästar anmälda, kul med olika raser. Jag hoppas jag får se några exmoor…
Ha en bra dag!
Marie

God morgon!
Jag är fortfarande lycklig efter gårdagens debut för fölet! Väntar på bilder från fotografen och är så spänd på att se hur de blev!
Idag ska vi baka mjukkaka i byns bagarstuga. Mums vad gott det ska bli att ha det i frysen till vintern! Var iväg kl 6 i morse och satte fyr igen i bakugnen.
Lycka till alla som ska visa på premiering och GM idag!
Ha en bra dag!!
God morgn
Dagpass för en gångs skull, här vänder vi vilt på dygnet
Ska åka på TV-inspelning ikväll, som publik förstås! Ska bli roligt att göra något annorlunda, dvs hästfritt…
Ha en bra dag!
God Morgon! Hade precis skrivit ett inlägg och skulle skicka det…då kom en av mina katter och la sig mitt på tangentbordet så nu får jag skriva ett nytt
. Är väl inte alls på humör idag (heller) . Det blev ingen "hit" igår precis, och det var synd för vi hade verkligen sett fram emot den utställningen! Arnim var jätteduktig och fick 39 poäng + att han och Sissel blev 2;a i handler! Han skötte sig verkligen jättefint och mycket tack vare Sissel. Hon lyckades t o m få honom placerad i agilityn…hon är jätte duktig med våra hästar!! Hon vann agilityn med Urd , dom är alltid ett bra team tillsammans. Lilla Delfie visade verkligen hur man INTE ska uppföra sig framför domaren
, men när man är 3 månader så bryr man sig INTE vad domaren vill och inte vill……lite mer träning ev, till nästa gång?????
Men jag gjorde en dunder miss som lät Urd bli visad, hon är verkligen INTE i form alls fn. Och att jag inte sett det….ja vad kan man skylla på? Bara sig själv!! För mycket stress sätter hjärnan i friläge, och då blir det mest dåliga val som blir gjorda. Tycker mest att det är synd för Urds skull, hon är en verkligt snygg tjej annars och att låta visa henne när hon "fallit ur" så, är inte rätt emot henne! Men det kommer fler utställningar iframtiden, så hon får " revange"
Så nu är det slut gnällt ,idag ska vi kolla på fina hingstar och detär ju alltid roligt!! Ha de allihop!

God förmiddag!
Stallets 20 boxar är mockade och en välbehövlig paus blev det framför datorn! I dag ska jag göra så lite som möjligt tror jag, kanske det blir en rabarberpaj bakad åt hästägarna som kommer i em. Jag ska mest njuta av den "lilla" svarta som utmärker sig i den annars mer röda shettishagen! Ja just det en kärra spån ska hämtas på sågen också så det blir bäddat och fint i lösdriften.
#2 Synd att det är så långt till dig annars hade jag gärna kommit och bakat lite.
#3 Skoj att göra något som bryter vardagen, vad är det för tv-inspelning?
Ha en riktigt bra söndag!
#0 Jag skämms har fortfarande inte tagit kortet på Bina
, men det kommer ska se om jag hinner ut i dag innan jobbet
#5 Vem kan slå Filip och Fredrik. Bjuds tydligen på något att äta också!

#7 Ha ha det kan nog bli roligt. Ha en bra kväll!