Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 945 ggr
polgara
0

God morgon!!! 4/9-09

God morgon!!!

Vaknade tidigt av att regnet vräker nerSkrikandes.

Idag blir det tvätt på morgonen o sen stallet. Ikväll kommer min darling från Malmö o ska stanna över helgenKyss. Han ska inte få ligga på latsidan precis, vi ska få hem 9 kubik torv som ska ösas in o så ska vi röja sly längs med staketen i en hage så vi får kan sätta upp en undertråd o shettis anpassa stängslena.

Ha en bra dag i regnrusket!!!

anna-mana
0

God morgon!!

Här har det regnat massor :( hagarna börjar påminna mig hur dom brukar se ut om vintern = lera lera och åter lera…

Idag ska jag tömköra min lite överviktiga Frida och så om min lilla dotter vill ska och få rida lite på Tingelingan. Sen väntar jobbet det vill säga mjölka kor, ska försöka åka till min Mánadis efter jobbet oxå, sen ha en mysig stund med min familj..

Önskar alla en trevlig Fredag

runas
0

God morgon!

Här har det vräkt ner hela natten o nu på morgonen har vi fått 22mm, undrar hur hästarna ser ut i hagen…Obestämd

Idag ska jag köra hem spån o kolla hur långt de kommit på huset, vill ju flytta in och jag hoppas det blir senast nästa vecka.

Ska även ut till stallet sen för att jobba lillan, blir kul att se vad hon tycker om att köra cavaletti.

Ha en bra( torr) dagFlört!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

seijsing
0

Godmorgon!

Här vräker det också ned… hästarna ville inte ens gå ut så det blev mys i stallet och nu står de och mumsar under tak  =)   Det är inte ofta de inte vill ut på morgonen, men de är nog rädda att spolas bort av denna skur.  Flört Nu ska jag lyssna på en föreläsning om värphöns och sen åka och fika med en kompis…. mysigt i regnet!

Ha en trevlig helg allihopa!

shettismaffian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godförmiddag !

Här har regnet öst ner i natt och på morgonen men just nu tittar solen fram.

Här är det snart dags att åka till stallet en sväng , måste se över Puzzel som haltade igår . Kollade igenom henne men kunde inte hitta någon direkt orsak till hältan men hon kan ha trampat snet när de far fram i skogs delen av hagen.

Sen blir det att jobba lilla knubbisen Lina, hon behöver gå ner lite i vikt men då hon inte gått något på länge så får man ta det försiktigt. Hon är ju även under inridning och inkörning .

Ni får ha en fortsatt bra fredag

Ninnii
0

God eftermiddag!

Nu är förberdelserna inför helgens Marie Kahrle träning i gång. Såg att det skulle komma skurar hela helgen här, så jag har vart och införskaffat mig ett regnställ, då mitt andra är lite för litet runt magen.

Har lagt en bulldeg på jäsning, så jag ska baka bullar som jag kan ha med mig i helgen. Selen är smöjd, vagnen i transporten och transporten är även upp halmad. Sen är vatten och hösilage med.

Ska ta in Bill lite tidigare och tvätta av benen från leran i hagen.

Ha det gott!