Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 791 ggr
jullan
0

Utställnings klädsel!!

Hej!

Vad har ni på er när ni visar era ponnysar? Har bara visat på en haloween-utställning, och klädseln jag hade då passar ju inte något vidare på en vanlig vinterutställning :P

Är det ett måste att vara vitklädd?

/Undrande

Milla
0

Nej det är inte ett måste. Vi visar alltid i vita eller svarta kläder.

Så länge det ser prydligt ut kan du ha på dig vad du vill.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Nej, det är inte ett måste att vara vitklädd, även om de flesta är det. Men det är inte särskilt praktiskt egentligen.

Den lämpligaste klädseln är något diskret som framhäver ponnyn istället för visaren.

Jag brukar ha marinblå byxor med en vit skjorta till. Eventuellt med en marinblå väst över.

jullan
0

okej, va bra. Då min garderob inte består utav så mycket vita kläder!:P

Men då borde jag alltså kunna ha ett par svarta byxor, vit skjorta och t.ex, en svart väst.

Jätte bra! Tack för era svar!

Annette
0

#3. Det låter väl bra.

Tänk på att klä dig varmt om du skall visa på vinterutställning.

jullan
0

japp!

Ahnna
0

Jag brukar ha som tumregel att om hästens ben är ljusa så har jag svarta byxor (eller något annat mörkt) och är hästens ben mörka har jag ljusa byxor. Det är för att domare och publik ska kunna se hur hästen rör sig när jag springer bredvid.

I övrigt är väl "hel och ren" ett devis att efterfölja? I Sverige är vi ju lite mer praktiskt klädda än i t.ex. England, där det inte är ovanligt att damerna springer i kråsblusar, långkjolar och pumps i ringen. Men å andra sidan har de likadan klädsel i de flesta hästsammanhang, där vi i Sverige väljer gympadojor och lite ledigare klädsel.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se