Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 985 ggr
zettan
0

God morgon 6 September

Morrn morrn

Sitter här och försöker vakna. Ska strax väcka pappa och ta vovven på skogspromenad. Men jösses vad mörkt de är. Hoppas de blir lite ljusare snart. Jag som haft semester har ju sussas gott vid den här tiden. Men i morrn börjar jobbet. Men först bär de av mot Värnamo idag. Nerverna ja dom finns där. Sovit si så där. Men nu så nu är de snart dags

ha en bra dag

och lycka till alla idag

polgara
0

God morgon!!!

Här sitter oxå en trött en som försöker vakna till liv. Duschat har jag iaf redan gjort, snart väntar promenad med jycken o sen avfärd till Värnamo. Måste vara där redan vid 7.30. Ska nu försöka få upp pojkvännen med så han inte missar när bilen går. I kväll vlir det iaf stallpyssel en stund

Lycka till alla som ska visa i Värnamo idag!!!

Hanna-D
0

God morgon

Nattpass igen, när jag vaknar kommer det nog finnas en hel del resultat från Värnamo både här och i mobilen - nice! Skrattande

Ska åka och köpa spån i eftermiddag, inte för att det behövs utanför att det var billigt!

Lycka till alla som ska visa i Värnamo idag, håller en extra tumme för Rebecka och hennes hingstar.

Ha en bra dag!

Mossedal
0

Fy f-n vad jag är trött!

Nu har jag jobbat ALLA dagar (läs måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag!) sedan den 5/8 och ska iväg snart till jobbet så fort djuren fått frukost… men imorgon så får jag äntligen stanna hemma. Fast jag måste vara stand by vid telefonen ifall de behöver support från butiken.
Underbart att vara egen företagare Obestämd Vem har sagt något om firmabil och goldcard? Men, men… det tjänar ingenting till att gnälla utan det är bara att hugga i.

Hösten har ju i alla fall kommit med kallare vackra dagar (och smålandsblåst), blåbär och svamp. Kanske knotten har gett sig av också ;-)

Lycka till alla som ska visa idag!

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

runas
0

God morgon!

Mulen morgon med lite regn, vindstilla dock så det är så där absolut knäpptyst ute, inte ett ljud förutom knastret under skorna o en o annan fågel, UNDERBART att det kan vara så tyst 1 tim bilresa från Sthlm!

Hamnat i en svacka motivations mässigt sett o inget känns riktigt kul med träning av ponny men jag ska trots det ut o gå en sväng med lillan, hon behöver det så väl. Bara hoppas att lusten infinner sig…snart.

Annars allt lugnt, är ju söndag…

Lycka till alla som visar idag!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

SannaHolmgren
0

God morgon.

Jag satt uppe igår och klurade ihop tipsfrågor som vi ska ha idag, vad kul det var. Jag fick ihop både barn och vuxenfrågor. 

Idag ska vi alltså ha tipspromenad och hopptävling - med käpphästar! Detta är en kul grej som JUF här har haft i några år nu. Vi bjuder på kaffe o dopp och korv med bröd.

Ha en bra dag alla!

[lindatornerup]
0

God Morgon! Här är det faktiskt lugnt , än så länge iallafall. Var på loppis igår ,men dom hade nog gjort dålig PR för det , för där var nästan inget folkRynkar på näsan. Men ville man fynda lite , så var där en del, hittade bla en ny ridhjälm till Sissel,för 25 kr+ en säkerhetsväst( fälttävlansväst) för 150kr ,så jag äke hem med 0 i förtjänst, men är nöjd med mina köpGlad .Har också  "motivations problem", och det är väl inte direkt läge för det nu, när det börjar närma sig höst, och man inte har fått gjort hälften av vad man tänkt sig …..Men denna vecka ska det bli uppsatt rännor och stuprör på stallet + att gaveln ska bytas ut. En box till Arim ,inne hos flickorna, är också på planeringen.  Lycka till allihopa   och ha de !

[Billan]
0

God förmiddag.

Är mosig idag, Trött efter resa, och hingstpremieringen i går.

Underbart att vara hemma igen och bara mysa med hästarna. Men vad fölen förändras på en vecka !! Arvid var den som det hänt mest med, han har blitt  riktigt svart.

Idag blir det till att flytta om lite i hagarna, det finns gott om bete fortfarande.

Ha en bra dag.

balotte
0

God förmiddag!

Har varit ute och promenerat med hästarna. När vi kommer tillbaka så trodde jag att en av de hopphästar som går i grannhagen hade gått ner sej i ån men hon hade fått kolikSkrikandes, jag har aldrig sett en häst så svett. Ägarna var  och tävlade med en annan häst så jag fick ta hand om detRynkar på näsan. Nu mår hon bättre och stå inne ska snart ta ut henne och promenera igen. Det var ju tur att jag var hemma.

Ha en bra dag alla!

seijsing
0

God Eftermiddag!

Idag kom jag mig äntligen för att tvätta Rinett, hon skötte sig som en pärla - det har hon nog varit med om förut… så skönt att det är gjort. Sedan gick vi på promenad med henne och fölis, det höll på att gå riktigt på tok. När vi nästan var hemma igen flög grannens hundar ut och tvärskällde så fölis gjorde en rivstart. Det resulterade i att han halkade på vägen och "fläkte sig". Han låg alltså platt på mage med alla 4 ben rakt ut åt sidorna. (Högst onormal ställning när man är en liten häst Gråter). Jag blev livrädd. En hästägare i trakten fick avliva sitt stoföl då den en vinter halkade och "fläkte sig". Hon fortsatte att gå, men var stel. Men när hon sedan la sig ned första gången så kom hon aldrig mer upp. Hon hade fått en bäckenfraktur visade det sig. GISSA om jag blev rädd. Jag gick efter fölis som en hök i hagen tills han rullat och visat att han kunde ta sig upp igen… Glad Förhopningsvis sträckte han sig bara… Tur att de är mjuka de små liven!

RebeckaSvensson
0

#2 Tack! Det hjälpte att du höll tummen :-)