agility tävling
Hittade en trevlig länk idag!
http://www.hastpannband.webs.com/Index.html
Ligger också annonserat under a ponny på hastnet.se
putt

Synd att det är samma dag som Bjärsjölagård…
Men jättefina pannband 
2# ja tyvärr krockar de ju, men jag kunde ju inte visa min lilla häst på bjärsjölagård så de känns roligt att hittat nått annat jag kan göra då:)
putt
putt
putt
Nu drar det snart ihop sig
SISTA ANMÄLNINGSDAGEN TILL DENNA TÄVLING!
Untitled Document <!-- function MM_preloadImages() { //v3.0 var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array(); var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++) if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}} } function MM_swapImgRestore() { //v3.0 var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc; } function MM_findObj(n, d) { //v4.01 var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) { d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);} if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n]; for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document); if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x; } function MM_swapImage() { //v3.0 var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3) if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];} } //-->
STARTLISTA!
1. Marta Danielsson
Fanny
2. Emma Jacobsen
Amigo
3. Helma Johnsson
Simona
4. Jennifer Nilsson(Anette Nilsson)
Fredrik
5. Sofia Nilsson
Zvea
6. Ellen Danielsson
Fanny
7. Anette Nilsson
Fredrik
8. Ellinor Tidala
Gangster
9. Marta Danielsson
Amigo
10. Rebecka Ljungkvist
Bandit
11. Helma Johansson
Dalsgårds Hero
12. Moa Ekblom
Henny
13. Emma Jacobsen
Fanny
14. Emma Olofsson
Citrus
15. Jessica Krook
Candy
16. Erika Fernlund
Timotej(+föl)
17. Ellen Danielsson
Amigo
18. Anja Akkerman
Gangster
De går fortfarande och efteranmäla.

Tillåter de verkligen att 2-åringar och ston med föl är med och tävlar? 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#11 Ska du vara med då?
Vad det gäller sto med föl så anser jag inte att det skulle vara något hinder för det är ju inte fölet som ska tävla utan stoet. Fölet följer ju bara med för att det inte är helt avvant än.
Då är det ju dumt att låta den lilla stackare vara kvar hemma i allt för många timmar, då är det väl bättre att fölet får komma med och se sig om i värden samt vänja sig vid att åka transport.
När det gäller 2-åringar så kan jag inte svar nämvärt på det, mer än att det är väl en bra träning även där att de får ut och se sig om.
Och om jag har fattat det rätt så ska ju inte denna form av tävling vara så värs ansträngande för hästen då det är mest träning på tillit till sin ägare/den som leder som betyder mest och vad jag har förstått så är det bara ett hopphinder och det tror jag nog att en 2-åring klarar att hoppa

#12 Jag tänkte mest på att TR förbjuder det. Det här är förvisso inte en tävling i en SvRF-ansluten klubb, men förbudet finns ju av en anledning. Ni gör väl som ni vill med den saken, men det kan vara värt att tänka på.
www.stuteriprecious.se
#13 förstår hur du tänker. Kan håla med om ett o tvååringar kan vara lite väl låg ålder för att ut o tävla, men ser ingen anledning att jag inte kan åka med mitt sto med föl. Mitt sto kör jag o hon är i kondition o tar ingen skada av en mindre ansträngade tävling. Fölet är 4 månader o är ju vid sin mammas sida hela tiden.

#14 Enligt TR så ska fölet stanna hemma om det är över 4 månader (vilket jag också tycker är fel) och det får inte följa med till tävlingsplatsen eller vara inne på banan. Jag tror att grundpelaren i den regeln är att man vill att ston som har föl vid sidan inte tävlar förrän fölet är avvant. Som sagt, eftersom SvRF inte är inblandad i den här tävlingen så gör du ju som du vill, men regeln finns för att det anses stressande för både fölet och stoet att delta i tävling under den känsliga perioden. Du har ju möjlighet att se till individen och bestämma utifrån det, men på en SvRF-ansluten klubbtälving skulle ni inte kunna vara med.
Jag är inte ute efter att kritisera, bara informera. 
www.stuteriprecious.se
#15 tycker med det är helt fel att fölet ska stanna hemma om de är över fyra månader tycker det är alldeles för tidigt för fölet.
Ja visst kan de vara stressande men som jag känner mina hästar tro jag det kommer gå utmärkt både sto o föl älskar när de händer saker o ting hehe.
Jag uppfattar de inte som att du kritiserar och de hoppas jag du inte uppfattar om mig heller.

#0 Jag har beställt och hämtat ut prisrosetter härifrån, så otroligt fina och välgjorda tycker jag. Det är prisrosetter som ingen annan har, och Pannband ska jag beställa och ge bort i julklapp, det är ju inte så många veckor kvar till jul så det börjar bli dags nu.

#16 Nejdå!
Men tyvärr uppfattas man ju lätt som surkärring på nätet, eftersom det inte är några tonfall i text.
www.stuteriprecious.se
Vilken underbar dag detta var är superstolt över min polle då det va första agility tävlingen för henne. Av 110 poäng fick hon 83 poäng o jag hade knappt tränat så e super stolt
Tack för en helt underbar dag alla som va med !

#20 Min poäng var att föl inte får vistas på tävlingsplatsen överhuvudtaget enligt TR.
www.stuteriprecious.se
#20 Superfina bilder du tagit där nere
Va verkligen en supertrevlig dag där nere och är så stolt över min ponny som var super duktig..

Jätteroligt att se bilder på andras hinder och nya hästar!
www.stuteriprecious.se

Jättefina foton. Kul hinder tycker jag det där med att gå balansgång medans hästen går över en stor hög med äpplen. Det är nog ganska svårt med vissa hästar.
#24 ja de kan de vara men ett roligt hinder va det, lite utmaning hehe
ny tävling kommer i Oktober tro de står på hemsidan jag länkat övert i inlägget
Nej det är en annan länk till denna tävling och den kommer här.