God morgon!!! 9/9-09
Mörrn!!!
Idag ser det ut att bli riktigt fint väder. Dagen börjar med tvätt o sen stallet för att grejja lite med pållarna. Slappa resten av dagen, elelr inte, här behövs städas så det får jag väl ta itu med oxå.
Ha en riktigt bra dag allihop!!!
God morgon!
Blåsig start på dagen, lite småmulet men helt ok. Ska försöka fixa ut min skrotcykel till stallet så jag kan börja cykel träna lillan, ska bli spännande.
Annars så kommer mamma med tåget idag så jag ska plocka upp henne o sen får vi se vad vi hittar på.
Tog in Ditte igår o hon var alldeles fuktig i ljumsken, mellan frambenen o på halsen, stackarn var helt svettig i sin vinterragg o 20+ ute! Har flätat upp manen då hon kokade under den på halsen o efter sista utställningen så ska hon klippas iaf på halsen, kan ju inte jobba henne om hon ska bli plaskblöt varje gång.
De stora hästarna är så blanka o fina i sina korta sommarpälsar men shettisarna…lite orättvist tycker jag allt!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon
Idag kommer även denna dag att bli en kanon dag , vilken dag vi fick i går och senkvällen här var som en härlig sommar kväll , ljummet och helt vindstilla , helt underbart :-)…
Idag kommer hovis och vi ska upp till hingstarna och verka dem idag , alltid lika roligt och göra det nu hoppas jag ju att vädret håller sig så vi kan göra det , kan ju inte stå ute i ösregn och verka hästar.
Tanken är även att jag ska ta och klippa russet Mary idag , hon har lika lång päls som shettisarna och det funkar inte när man ska tävla på travet direkt…
God Morgon! Sissel hade kalas igår ,så idag blir det att diska en "kalle anka disk"! Hon fick en massa presenter bla ett nytt regn täcke till sin Emil, och det ska provas i dag
Och så ska jag hämta hem mitt släp( med rättstavad text, förhoppningsvis). Det får även bli en tur till tippen med lite skräp,förstår bara inte var allt kommer ifrån…. Och kanske skulle man vara lite "redig" och klippa gräset i em …får se om arbetslusyen håller i sig
Min veterinär har semester fn(såklart behöver även hon det , men…)så jag kan inte få tid till att ultraljuda Thalia förrän nästa vecka , det ska bli mycket spännande och se om hon äntligen är dräktig!!!! Ha en trevlig dag allihopa !
God förmiddag!
Idag har jag lämnat dotter på dagis och släppt ut hästarna, mockat och städat. Ska hämta Matilda vid 11.30, då ska vi åka till mormor och äta lunch. I eftermiddag kommer min syster och då ska vi ut och köra våra pojkar.
Skickar med en bild från i förrgår när våra barn rider på hästarna.
Från vänster Matilda med Bill, min syster Åsa, hennes son Johannes med Rosenhagas Alä och sedan Åsas dotter Wilma med sin älskling Webmaster af Jäboruder.
Ha en bra dag!