Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 827 ggr
lilleman
0

Ont i magen

Min lilla "tjej"  e öm i bakre delen av magen. Hon tycker inte om när man trycker där. Blir väldigt sur.

I övrigt så är hon precis som vanligt pigg å busig..Ingen feber eller något.

Finns det någon som kan ge mig en vink om va det skulle kunna vara innan jag frågar vet..

Miija
0

Kan du beskriva lite mer exakt?

zettan
0

har detta pågått länge? För de är inte så att hon bara är kittlig?

lilleman
0

Hållit p åett litet tag..inte funderart så mycket på det trott att de va nått trots. Men de e de nog inte..hon e riktigt irriterad å vill absolut inte lyfta bakbenen..Men hon har inte märkbart ont nånstans. Tömkörde henne igår utan å reagera på sele eller något sådant..men sen kan tjejerna knappt borsta henne?. Hon har alltid varit en mycket vänlig å snäll liten häst…konstigt tycker jag..får hon bara vara ifred så märks absolut ingenting.Pigg å glad som bara den.

Igår fick jag lura henne å smekte henne å fjantade så kunde jag lyfta bakbenen utan problem..Vet inte va de e som hänt.

Imorgon ska hovslagarn komma..får se vad han säger.Har fullt förtroende för honom då han jobbat på atg.

JennyR
0

Kan hon ha ont i ngn juverdel? Hade en ponny som fick mastit en gång och hon uppträdde typ som din ponny. Men det kan ju vara ngt annat.

lilleman
0

Nä de har hon inte..tror jag ..Kan känna på juvret utan problem..när jag väl kommer dit..

Tror att hon mest är envis å uttråkad för tillfället..