Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 603 ggr
[lindatornerup]
0

God Morgon den 10 september

God morgon! Tror jag håller på att bli dålig igenSkrikandes Förkylningen vill inte släppa taget ,på mej och Sissel! Så det lär väl bli att ta det lite lugnt idag! Men det ska ju bli fint vädet och det får man ju glädja sig åt…..Vi provade Sissels nya täcke , hon fick till sin häst Emil, och så fin han blevCool Sissel är mycket nöjd!!! Jag fick 2 st lädergrimmor av min granne, och dom fixade vi till och dom blev som nya ..tänk vad lite "puts" kan göra .   Ha en bra dag allihop!

Charlotte-J
0

God morgon!

Massor att göra och då fastnar man här Flört

Dagen började inget vidare då vi sov lite för länge så tjejerna missade bussen. Det var bara att hoppa in i bilen och skjutsa dom till skolan. Anton har studiedag idag så tanken är att vi ska få en hel del gjort idag, klippa klart gräset bland annat. Måste fixa en hel del i butiken också och försöka få till lite mer plats då vi precis fått hem en leverans foder och en till är på ingång + att det kommer en massa andra varor inom den närmsta tiden. Då måste det ju finnas plats att plocka upp allt. Ett angenämt "problem" förvisso.

Egentligen skulle jag väl försöka få tid att åka ner till betet och chippa fölis också så jag kan skicka in papperen på honom, "bagarn´s barn"Flört eller vad säger man? 

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

SannaHolmgren
0

#0 Ja lite puts gör underverk! Jag putsade upp en rostig och möglig lädergrimma som jag fått av nån också för någon månad sen. Rosten satt inte så djupt på spännena och lädret var friskt, så nu sitter den fint på ponnyn.

Jag är hemma idag och vabbar, i morgon också. Mellantösen har ett illrött öga = Ögoninflammation. Samma som barnens kusin hade för någon vecka sedan och det gick runt i hela deras familj. Mycket smärtsamt kan det vara, hoppas vi andra slipper det. Ida har inte ont så hon går här hemma och myser över att få vara "ledig".

Hästarna har fått byta hage och går nu bland björkar, högt gräs och en bäck som rinner fint genom hagen.  Om ett par timmar går vi ner till dem och pysslar en stund.

Ha en bra dag!

shettismaffian
0

Godförmiddag !

Här väcktes man av mobilen och vart förfrågad om centrum brunnit ner ?????

Förvånad Så de va bara att kolla upp , det visade sig att det inte var själva stora centrum utan ett lite mindre som brunnit ner till grunden i natt, troligen anlagt.

Annars blir det en lugn dag i dag, sjukt barn + hängig själv så de blir lite små pyssel hemma och göra sådanna där saker man måste ibland. En sväng ut och kolla till små tjejerna blir det med och se så de har det bra.

Ni får ha en bra dag