Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 4284 ggr
Rubiinen
0

Vagn tips?

Jag håller på och kollar runt på olika vagnar. Har ni några tips på vagnar med bra kvalité? Den ska klara av att köras i terräng. Kommer användas till maraton, dressyr, precision och skogskörning.

Berätta vart den är köpt, vad den kostade och gärna en bild! Glad

ThiffannyJ
0

Har två roslagsvagnar som jag är mycket nöjd med.

Om du söker på vagnar här på forumet så kommer det upp massor av trådar om vagnar, bilder och tips.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Fagerljung
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Roslagsvagn, 12.500:- Köpt och tillverkad av Tidaholmsvagnar.

fuxar
0

Har köpt en NH-sulky, super bra! Har problem med ryggen, sitter kanon!!!! Nilssons Häst & Smide    13.200 inkl.moms   väljer färg själv.

Minsanne
0

Vill du ha en fyrhjulsvagn så har jag ett par stycken maratonvagnar hemma nu. Den ena är svensk tillverkad, en sk Elmiavagn

AnnicaL
0

Har oxå en roslagsvagn som jag köpte begagnad för 8000. Är jättenöjd! Funkar till alla dicipliner och är lätt att ta med när man ska på träningar och tävlingar.

helenecarlsson
0

#5 Har du fler än dem på hemsidan?Tungan ute

Minsanne
0

#7 Ja, det finns några till

Hanna-D
0

Har också en Roslagsvagn, den har några år på nacken men är fortfarande i nyskick. Tror den kostade 8500 kr när vi köpte den.

www.roslagsvagnar.se

helenecarlsson
0

Jag har en Gigg super ekonomi shetland från Nor-pol den är jag jättenöjd med, stadig och lättdragen lätt och ta sig i och ur, justerbara skaklar men lite bökig att transportera.

#8 Men så kan du ju inte göra  Flört bilder priser? Någon för standard enbet och par?

Minsanne
0

#10 Jag har både för enbet och par, t ex denna, med 4 större hjul också. Alltså dubbel uppsättning hjul. Denna kostar under september månad 9000:-

Minsanne
0

Eller denna, normalpris 22000:- under september endast 16.500:-

Minsanne
0

Eller denna, som passar mini. Hjul lagerna bör ses över lite. 7500:- med parstång och vanlig skakel.

Minsanne
0

Eller denna .. en fin promenad/dressyrvagn. Rullar lätt, men är rätt stor och passar alltså även för större ponnyer. Bara enbet skakel.
Pris under september 9000:-

Resterande vagnar kan du hitta under www.jaboruder.se klicka på Till salu.

Ahnna
1

#14 Den där skulle jag vilja ha med parstång! Glad Fast man ska visst kunna betala också, har jag hört… Oskyldig Nån dag, så!

Jag har nyligen skaffat mig en Ponnyrockard 016L från Drive Out. Inklusive lyktor, lykthållare, skärmar, kuskkil, hårdgummihjul och sparkskydd i metall kostade den drygt 15.000:-. Sätet är justerbart för att få bra balans och skaklarna är justerbara både i längd och vridning för att alla ponnyer ska kunna ha den oavsett "bredd". Flört

Jag är nöjd med den men kör den helst på gräs, inte så gärna på grusbana eller sand. (Hårdgummihjul gräver ner sig mer än luftpumpade däck gör.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rubiinen
0

#10, vad fick du betala för den?

Ahnna
0

Min är också bökig att transportera, vilket egentligen är enda nackdelen med den. Helst bör man ju ha en flakvagn att transportera såna vagnar på, men då måste man också ha en till dragbil och chaufför när man åker och tävlar…

www.stuteriprecious.se

JoannaHaake
0

Jag har både Roslagsrockard och NHS rockard och NHS är som att åka roysroys iförhållande till Skoda"Roslags rockard" Den är värd var enda krona tycker jag. Vi kör shettis från 98cm till russ på 122 med samma vagn och den är kanon i balansen för ponnyn.

Jag har en Volvo 745 och den går in i skuffen utan problem och jag behöver inte ens fälla sätet bak.

Kan det vara bättre.

AnnicaL
0

#18 Det låter ju riktigt lockande att prova en sådan istället då…!Glad När plånboken tillåter….Obestämd

Ahnna
0

#18 Hihi! Jag har kört din vagn! Skrattande Den är bekväm, definitivt, men jag halkade in på Ponnyrockard istället för att den var snyggare att se på samt att jag fick bättre kontakt med säljarna. (Viktig detalj!)

www.stuteriprecious.se

helenecarlsson
0

#16 Det kostade 9300 NOK plus svensk moms vid gränsen men jag räknade då ut att jag gav ungefär 14.000 SEK med resa dit o då fick vi ju en minisemester också på köpetGlad