Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 785 ggr
runas
0

God morgon 11/9-09!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Idag fyller min Gusti 4 år o det ska firas med leverpastej tårta eller så får han ett nytt tuggben, vi får se. Älskade lilla hund!

Morgonen startade disigt o svalt men det dröjer väl inte länge innan solen steker på igen, vi har haft mellan 20-26+ de senaste dagarna, lite väl varmt för månaden tycker jag.

I dag ska bilen in på en förbesiktning, skönt att få sånt kollat o fixat innan den riktiga, så bilen är tipp topp.

Igår åt mamsen o jag super jumbo kräftor, DET var mkt trevligt!

Ha en bra dag!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[lindatornerup]
0

God Morgon!  Vilken söt födelsegrisGlad!!  Det är rätt lugnt här. Sissel är inte kry än och hon ska till dr och kollas i dag. Jag hoppas att vi båda piggnar till snart, för här är mycket att göra…här står bla 10l putsfärg som väntar på att bli använd på väggarna i stallen. Och min käre granne, Bjarne , har lovat att fixa en ny gavel på stallet +nya hängrännor( det ät INTE kul att få hela ryggen full med regn vatten , när dörren kärvar och det ösregnar uteSkrikandes) Så jag ska höra med honom idag ,när det blir av.  Det ser ut som det ska bli fint väder även idag så man får väl passa på att bättra på solbrännan liteFlört  Ha en bra dag allihop!!

balotte
0

God morgon!

Har precis varit ute och fodrat mina djur, sitter nu och njuter av morgonkaffet. Bara 2 grader ute idag, men det kommer att bli en vacker dag varmt och soligt. Jobba först sedan gos och körning av hästar.

Ha en bra dag alla!

polgara
0

God morgon!!!

Ser ut att bli en riktigt fin dag. Idag blir det inte så mkt att göra, ska till pållarna en sväng o sen bär det av till Skåne där jag ska tillbringa helgen med min darling. Imorgon ska vi åka en sväng över till danmark.

Ha en trevlig helg allihop!!!

ElisabethA
0

God morgon!
Här duggregnar det. Hästarna går och myser i hagen och jag ska strax ut och börja slipa min speedcart. Hinner nog med en del innan jag börjar jobba kl 10. Köpte en begagnad speedcart "i bra skick" och när jag får hem den inser jag att den måste slipas och målas om för den är så himla rostig… Ingen höjdare… Dessutom är båda stänkskärmarna av på mitten, så den blev lite dyrare än jag hade tänkt. Suck.

Hoppas alla får en bra dag!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon . Här är fint väder och verka bli en kanon dag.

Idag ska vi bege oss till Karlstad jag och Amanda då hon ska tävla i färjestad i morgon , det är dags för 5 årsmästerskapet , vi har bara russet Ijor med oss. Det är lite synd att inte Jasse är riktigt fräsch ( hon är inte halt eller något sådant)då hon också är 5 år och ligger 4 i Sverige tidsmässigt bland 5 åringarna, men så är det ibland.

Igår kväll så kvalade våran godkända lilla shettis hingst Slättens Bethoven på travet och han kvalade på den fina tiden 3.16,? ,  Lugnt och säkert , han är så positiv och go den hästen.

Han har ju även nu mätts och har mätintyg på 95,5 cm så det är ju några cm mindre än när han mättes i våras på premieringarna på Grevagården *ler* men då var han inte lätt att mäta *S*

Charlotte-Aveback
0

#5: Grattis Gonkan till Bethovens fina resultat! Glad

VeronicaP
0

#6 Tack , vi är jättenöjda med honom :-)

Hanna-D
0
ingrid
0

God morgon

har fixat pappersarbete idag. Tänk att jag får hjärnsläpp varje år…. Tack Hanna för hjäpen.

#5 grattis till den fina kvaltiden. Kul att ni kommer till Karlstad :) hade kommit och hejat på er men har treårstest imorgon…

Ha en bra dag

VeronicaP
0

#9 Tack så mycket , ja du någon gång får vara den första gången att vara i Karlstad ;-) LYCKA TILL i morgon..

VeronicaP
0

#8 Tack