Tips bygga stall
Hej
Ni som har byggt stall. Vad ångrar ni att ni inte gjorde och vad är er smartaste lösning?
vi e mitt uppe i det.. betongplattan gjuts på onsdag.. nått o tänka på hur man placerar brunnar? avlopp? el?
hur gjorde ni?
nått ni glömde som ni fick göra i efterhand?
jag tar gärna emot alla tips!
Vi byggde om stallet för två år sedan. Själva hästplatserna är jag mer än nöjd med, det enda jag saknar är en väl tilltagen sadelkammare. Det räckte inte utrymmet till. Tyvärr!

Om jag skulle bygga nytt så skulle jag helt klart vilja ha tillgång till brunnar vid varje box. (om jag inte minns fel så hade Ella och Tiffanny detta i alla boxar) Detta är något som står högt på önskelistan varje år när stallet ska tvättas.
Sedan håller jag med om att en väl tilltagen sadel/selkammare behövs, man har mer grejer än man tror.
Det vi ångrar när vi gjorde renovering är att vi inte öppnade upp i taket, men det ska göras nästa år istället. Annars är vi nöjda med det mesta tror jag 

det kommer bli 2 golvbrunnar iaf. dock inte vid varje box..
Ja det kommer bilder snart.
har ni bilder på era stall e jag jättenyfiken.
vad har ni för färg invändigt?
#2 Jo, vi har golvbrunnar i varje box, det är väldigt skönt när jag högtryckstvättar stallet =)
Här är en gammal tråd om stallinredning.
Delad glädje är dubbel glädje :)

vilka fina stall alla har!
i mitt så blir det 4 boxar på ena långsidan och bred stallgång på andra sidan.
en på 9 kvm och 3 på 12 kvm. har ju russ och halvblod nu bara kvar.. =)
Saknar mina shettisar när man ser alla fina bilder :-/
Du kan se mitt bygge på min hemsida under Annat.

Spolspilta är guld värt, både för att tvätta utrustning och häst!
Hakuna matata!

jag kommer få en spolspilta utomhus och sen kommer det bli handfat eller diskbänk så jag kan skölja hinkar o tvätta skydd o sånt.. =)

en bild äntligen på blivande stallet… =)
bakom mig har jag foderkammaren så det blir ett fönster i varje box på vänster sida och så har ni porten där man går in och ut på höger sida.
fönstrena är i och nästa vecka byggs innerväggarna på gavlarna och kanske boxinredningen.. =) själv står ja o målar panel just nu!

Åh så fint! Sprittans nytt….avundsjuk….
Håller helt med #12……..

ja när vi började riva den gamla ladan var den i mycket värre skick än vad vi trodde så de blev en helrenovering.. =)
Ska bli kul att se när det är färdigt!

ja jag tänkte göra en ny bildtråd sen med bilder från första början. =)
Mitt "lilla stall" börjar faktiskt också likna nåt nu. Det var bara ett tomt ytrymme när jag flyttade hit, men med bra förutsättningar, så där är nu 4 st boxar och en till på gång.(Arim ska få stå inne i flickornas stall över vintern). Så nu iår har jag vitmålat alla väggarna .Boxarna är "stallröda" och dörrarna "london gröna" , låter kanske inta lika snyggt som det faktiskt är!!! Det är dessutom en väldigt bra kvalite på färgen ,för det är lätt att tvätta och den står emot det mesta slitaget. Tyvärr kan jag inte visa någon bild , för jag kan fortfarande inte hitta någon som kan visa mej hur man gör
( får väl gå nån kvällskurs för pensionärer) Synd för det blev över förväntan faktiskt!!! Nästa vecka är det "stora stallets" tur att bli rengjort och om målat, men det bli vita väggar och "london gröna" boxar, tror det passar Emil och Lukas bra. Nya utbyggnaden ska putsas och vitmålas även den, och där ska byggas 2st småboxar till, men dom ska muras , vitmålas, och ev ska lite rött tegel läggas in, som "dekor" . Så till vintern har mina hästar fått det fint, och mycket jobb som man slipper göra nästa sommar.

vi har planerat in torkrum för täcken (med möjlighet till tvättmaskin också). det är nåt jag saknar än så länge…
medarbetare på djurskydd.ifokus
och rejäl sadelkammare med klinkergolv, vask och tvättmaskin.