Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2538 ggr
Animal-3
0

Boots...

Jag har letat runt lite men de mina jag hittar är 10 cm.
Mätte Tuffis små hovar idag och de är 8 cm breda. Känns som att 10 cm skulle glappa en heldel.

Så nu undrar jag, ni som har boots på era shettisar.
var köpte ni dom? pris? stl?
Hur fungerar dom, hållbara? går din model att brodda? lätta att få på?
övrigt…
Villa veta så mkt som möjligt då jag tänkt införskaffa ett par till Tuffe. Dock inte hittat något med rätt stl. Desutom vill faster köpa lika danna till isläningen och efter som min faster har problem med händerna bör de vara relavivt lätta att ta på.

[Shettisar]
0

Är det barfota boos du menar så använder jag Easyboot Epic med iläggs sula. Finns i så många storlekar och är mycket  ställbara. Valacken blir som ny när han får dessa på sig när vi kör. Någolunda lätta att få på.Kan vara lite jobbiga att få av när spännet är ordentligt spänt men jag tar hjälp av hovkratsen. Hållbarheten beror ju lite på hur mycket man använder dom.Men de håller ju betydligt längre än vanliga järn skor.De går även att brodda.

Är hel nöjd.

seijsing
0

#1 var har du köpt dom? Tror du de finns till minsar?

Animal-3
0

#1 låter ju jätte bra. Ska kolla om de finns små. Undrar också var har du köpt dom?
Bara de klarar några körturer i veckan:)

[Shettisar]
0

Jag har köpt dom på Easyboot. Ska du bara köra någon dag i veckan så lär de hålla bra längeFlört

helenecarlsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också Easyboot Epic och är jättenöjd med dem, jag skulle inte kunna köra alls utan eftersom hon är så ömfotad och järnskor hjälper henne inte eftersom hon har så platta hovar blir hon öm ändå och så spricker hovväggarna av sömmen.
Jag gör som #1 tar hovkratsen till hjälp för att få upp spännet annars är det ingen styrka utan mest teknik för att få på/av bootsen.
Minns inte måtten men hennes bakhovar ligger mittemellan två stl men med 12mm sulor så sitter de perfekt!
Mina är inköpta hos www.easyboot.nu hon är billig och väldigt snabb med leveranser bara det finns i lager, fick mina på två dagar!

[sbergmark]
0

jag hade gummi boots på Okey och dom köpte jag på Royalhäst sport i skellefteå!

Fagerljung
0

www.naturligahovar.se eller .nu har mindre boots.