djurplågeri
ca 2 mil från mej har de gått en stor hästflock på ca 20 hästar sen i våras.för några veckor sedan fölade ett sto.Dom har gått i samma hage sen i våras och har inte haft tillgång till särskilt mkt skydd förutom några träd.Dom blev flyttade till en ny hage för några veckor sedan en stubbåker.För ca 1-2 veckor försökte dom ta hem hästarna, men en fick dom inte tag i så den går ensam kvar utan vatten eller skydd i de här vädret.Det finns inte heller särsklilt mkt att äta på en stubbåker! de kallar jag djurplågeri
ska försöka få tag i djurskydds grejen i min kommun förstår inte hur man kan ha det så här!!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ring kommunen. Kolla sen igen och ring ytterligare. Ge dej inte…. Det kan ta tid innan nåt händer.
Man ska alldrig tvecka att ringa och göra en anmälan om man tycker att nåt verkar misstänksamt,skriv gärna hur det har gått.

Instämmer, ge dig inte! Men samtidigt - det kan ta veckor, månader eller ännu längre innan något händer, och den ensamma hästen lider varenda timme! Har du möjlighet att ge den vatten? Något att tugga på? Prata med ägarna? Vadsomhelst?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

men vad gör man om man inte får tag på hästen då?? kan vara så att de är där en gång om dan och förösker locka hästen till sig , de kanske hoppas att den vill komma när den väl blivit ensam??
Jag försvarar inte ägarna men det kan ju faktiskt vara så att de förösker på alla vis att få tag på den , vet själv att jag var på väg att lämna en av mina unghingstar som inte ville bli fångad och köras hem från betet , min tanke var att i såfall fått köra dit en gång om dan och försökt locka den med mat eller nåt. Annars hade mitt val fått vara att antingen skjuta hästen eller försöka få tag på någon som kunde skjutit en bedövningspil eller att man får ihop så mycket folk så att det går att valla in en häst i ett stå stort bete.
#0 Har du kontaktat ägarna och frågat dem eg vad som händer??

men jag vet hur ägaren har det hemma till sina hästar oxå och det är inte fint!! verkar inte som hon är där och försöker att locka till sig den.och det är väldigt oansvarslöst att låta hästen gå där utan skydd,vatten och inte särskilt mkr mat..
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#4 får man inte tag på den får man göra nåt åt det. Vi hade ute veterinären som sköt en tjur med sömnmedel så visst finns det saker att göra. Det är knappast ett försvar att inte få tag i den och svälta den till förstånd. Fy 17

#6 iof sig kankse den inte svälter svårt att säga för oss som inte har sett hagen, sen är det attans inte alls lätt att skjuta dem i hagarna beror helt på hur det ser ut även det kan vi inte säga något om , jag menar det första man gör är väl att ringa ägaren och fråga hur det ligger till eller ??
Mina hagar här hemma har hur mycket gräs som helst i (sommarhagarna) så hade där gått en häst kvar iden så inte hade den svält i allfall, så jag menar att man ska inte alltid vara så snabb att döma innan man vet all fakta..
Fiona även om det inte är fint så kanske inte hästarna svälter ändå de kanske har bra med mat och är välskötta i övrigt..

#7 jag kan lova dig att dom inte är bra skötta för övrigt heller.Dom var inte verkade mellan maj och december t. ex och de är liksom lite väl länge och vänta?!och det är en stubbåker och det finns typ inget fint gräs..
Jenny