Bästa julklappen?
Vad fanns i "tomtens säck" som blev Din bästa julklapp?
Börjar själv med: Betald Hollandsresa

Jag fick presentkort i hästaffär av familjen och Scandinaviumbiljetter av mig själv ;). Av mina föräldrar fick vi två bärbara telefoner, mycket välkommet det också.
Jag är jätteglad åt min stegräknare!
Jag ville ha en sån för att få svart på vitt hur mkt jag egentligen rör på mig när jag är ute i stallet och grejar…
Jag och hela familjen fick varsin Rhapsodi in Rock biljett i Dalahalla den 19 Juli av mina föräldrar. Något att se fram emot:)
Är glad åt alla fina klappar. 

Den allra finaste julklappen var nog den jag köpte åt mig själv, nämligen min lilla bruna mysboll som står i stallet!
Men den bästa av de jag fick var nog nya digitalkameran för x antal lusentappar (jag kommer aldrig våga använda den eftersom den var så dyr, men den är fin att TITTA på!), bärbara telefonen (som SKA ha 300 m räckvidd, även om det bröts när jag pratade med Pyttis på väg till stallet, som ligger 60 m från huset…), och fleecepläden till sängen, så jag slipper frysa som en gris varenda natt! (Tack, IKEA!) Och så har mamma nålbundit en mössa till mig och tovat ett par tumvantar, det är aldrig fel att ha! (Om det nu hade tänkt bli vinter.)
Men jag fick ingen insats till min besticklåda, så alla mina bestick ligger fortfarande helt huller om buller. Men det är förstås enkelt att tömma diskmaskinen, bara att tömma bestickskorgen uppochner i besticklådan! *hihi*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
# Ahnna: Du KANSKE vågar ta den med till mig och försöka Dig på några "flashiga" tagningar på mina "pyttisar"?
De kan ju få vara "försökskaniner"!!
Jag fick redan i fredags två biljetter till Ane Bruns konsert i februari, det gjorde mig sjukt glad eftersom jag inte trodde att jag alls skulle få nån present från vederbörande + att det verkligen var vad jag ville ha (fast att jag inte ens visste att det skulle vara en ny konsert).
Sen tyckte tydligen mina föräldrar att jag behöver en extern hårddisk, och det var ju bra att jag fick en sån. :)
Fick också en jättefin fotobok med min favoritfotograf av exet, och det var också jätteskoj.
Sen var det mest pengar som uppskattas - måste ju köpa både säng och tv och annat nu när jag ska flytta igen.
Jag har inte varit så snäll så jag har bara fått två julklappar och det av min son. en mortel och en egenhändigtgjord marsipangris.
Min bästa julkapp fick jag av pojkvännen. Den dvd box med vänner, alla tio säsonger. Det är en liten söt låda med två dörrar på! Himla uppskattat. Fick även en jättefin fotobok av honom också. Av mig fick han en fotoskrivare, hans pappa tyckte jag var supersmart som gav bort ngt som jag har användning för själv
. Men han önskade sig en ftoskrivare, så då är det ju bara att uppmuntra!!
Och sedan var det ju så klart alla pengar en uppskattat julklapp, som jag ville ha. När man flyttar så går det ju åt till både det ena och det andra.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Fick knappt något i år (meningen att det skulle vara så) men min man överraskade mig med en DVD med Red Hot Chili Peppers, eftersom jag inte gick på deras Globenkonsert trots att vi hade biljetter (sålde en och gav bort den andra) så var det en tröst…

Jag fick bland annat en CD med My Chemical Romance, en Koontz bok, DVD-box med "Pang i bygget" och lite annat smått o gott. Finaste var nog kudden som Joey gjort i syslöjden. Och just det, Emmy köpte mig en häst till. Visserligen bara ett mjukdjur, men tanken var fin. :-)
Jani är allergisk mot katter, och vi hade gärna haft en katt, så han fick av Emmy en gosedjurskatt. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

de va nog min nya dress isf, men jag saknade en ponny!
Tror det var digitalkameran =)
Men så fick jag ju massa asfina hästsaker oxå ;P
En blinkande reflexväst som jag kan ha när jag kör och rider och pengar var de mest uppskattade. Av min lillebror fick jag ett presentkort på en parfym- och sminkaffär… 

#15. Ja se lillebröder.
För många år sedan hjälpte min brorsa en tjej att laga bilen. Jag trodde ju naturligtvis att det var mer än bilreparationer de hade ihop. Jag råkade säga att jag inte trodde hon var hans stil. Men då fick jag minsann höra att alla inte tänder på ridbyxor och gummistövlar.

digital kameran jag fick va nog den bästa :) men blev glad utav allt! :)
Fick mest Pengar och presentkort och det har man alltid användning av! 
Av Jemla fick jag bland annat en rosa hovborste som var HUR fin som helst 

Fick ett flygfoto av min mormors hus på landet. det var mycket uppskattat då hon ska sälja huset, och jag kommer nu för evigt komma ihåg min barndoms sommrar. fast det var samtidigt en jobbigt present då man blev påmind om att hon ska sälja, och att tiden går och att inget finns för evigt..

min bästa julklapp va nog presentkortet på ikea som jag fick av mina föräldrar.behöver lite nya möbler till nya lägenheten men jag gillar allt jag får så det e lite svårt att betämma vilken jag gillar bäst..

Ja min bästa julklapp är resan till Paris ..
Men av dem jag fick så är det helt klart barnens julklappar som de köpt själva av min son fick jag ett super fint silverhalsband som han stod tom i kö i 45 minuter för att köpa enligt min pappa (sonen är 10 år) Dottern gav mig ett par kanon fina öronhängen som tom är nickel fria …

stativ till kameran är de nog här.. :D o på andraplats kommer chokladasken. tredjeplats får boken om meningen med livet:D god jul!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag får väl kasta in att jag fick en ask med 1 kg belgisk choklad också, som är JÄTTEUPPSKATTAT, om det inte vore för att jag försöker sluta med socker… *SUCK!!!*
Pyttis: Jag kanske kommer ihåg kameran när jag dyker upp nästa gång… Kanske.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
min bästa är nyckelskåpet som minsta dottern själv har gjort i träslöjden. Hon hade tom brännt in Havsrosens Stuteri på skåpet.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
En symaskin!

En Systemkamera :D har önskat mig en enda sedan förra julen ;D haha..!

Högst upp på min önskelista står alltid "Love, peace and understanding" och min stackars familj gör sitt bästa för att uppfylla detta … 
Julklappen från min sambo, att tillbringa nyårshelgen tillsammans på Hasseludden Yasuragi, smäller väldigt högt! T.o.m. deras hemsida är rogivande www.yasuragi.se.
Måste vara Hollandsresan från familjen. Inget slår det!!
Amor vincit omnia