Vilket mineralfoder använder du ?
Nu är jag nyfiken på vilken typ av mineraler ni köper till era små ??

Kraft miner, pelletrerat. hästarna äter det ur handen
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Samma här, Krafft miner + Kraffts B-vitamin i pelletsform båda två.

Krafts den gröna pelleterad sen använder jag även Kratfs B och E vitamin i den pelleterade formen..

Beror på vad som behövs kompletteras med, tillsätter det som saknas i grovfodret
Kraffts B-vitaminer i pelletsform.

Hippos Miniral plus. Oxå pelleterat och omtyckt. Anväder även hippos B-vitamin, den tycker dom är smaskens!

Eggersmann´s mineraler. Pelleterade och hästarna verkar gilla dem.
Cura Caballos pelleterade mineraler. Wincenza blev människokär när hon började få dem och alla de pållarna älskar dem.
Eggersmanns pelleterade mineraler.
Amor vincit omnia 
Seeweed (alger) och örter via HippoK9 från Hilton Herbs. Innehåller djuphavsalger, nyponskal, korallalgkalk, brunalg. Känns naturligt med ett mineralfoder baserat på alger för de små från öarna ;-)
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
Jag köper mineralsten, som dom kan slicka på efter behov. Använder också örtbaserade tillskott vid behov. Finns ett mycket bra algoch nypon pulver, som gör "underverk" om du har häster med dålig hovkvalite( jag var skeptisk……men tom min hovslagare, fick erkänna att det hade gjort "under" med Emils katstrofala hovar) Använder även "Carron oil" ,vår och höst. Bra även vid lindriga hudproblem. Vitaminer använder jag Hippo eller Kraft.
Raceway.

Mina får Biopromin
#5 Vilken prisklass ligger Kraffts B-vitaminer i pelletsform?

#11 Vad är det för märke på alg och nyponpulvret och var köper man det?
#15 Jag ska kolla upp det ute i stallet , så får du veta i em
Nu så.. det är Dodson&Horrell "Firm Foot" . Du kan gå in på den svenska importörens hemsida och kolla vilken återförsäljare som ligger närmast dej www.brogaardenisweden.com. Det är ett känt märke och dom säljer både foder och olika tillskott med bla örter i. Jag använder deras foder och har bara goda erfareheter av detta märke. Det finns i många foder och häst shops.