Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1202 ggr
Kris_J
0

Spartips

Ibland blir jag ekonomisk. Idag var en sådan dag. Har suttit och anmält e-faktura hos några företag genom internetbanken. Dyraste fakturaavgiften var 35 kronor, fast de hade inte e-faktura utan jag får anmäla autogiro för att slippa den. Den totala besparingen blev 135 kronor i månade. Visst är det en struntsumma men gånger 12 blir det lite bättre klirr i kassan 1620 kronor. Pengar att göra något roligare för än att betala bolagen för fakturan i brevlådan.Glad Har sedan tidigare e-faktura på våra mobiler vilket gör 960 kronor om året i minskade utgifter.

Veritas odium paretFörvånad

jojjehanna
0

Oj! Detta har jag inte ens funderat över. Bra tips!

Anna-72
0

hihi jag oxå.. Tänkt på pengarna man sparar och faktiskt en jäkla massa papper som man slipper slänga.

VeronicaP
0

Jag har också en hel del på e-faktura och någon på auto giro , för även jag har insett att man kan spara pengar på det ;-)

Kris_J
0

#3 Duktigt! Tänk vad många ponnyer du kan anmäla till utställning eller utställningar du kan sponsra för de pengarnaFlört

VeronicaP
0

#4 ha ha det är ju de pengarna jag har sponsrat ju och anmält hästar för…

Kratern
0

#0 Oj, jag har aldrig tänkt på att det faktiskt kan bli så mycket…

Ska genast sätta mig ner och gå igenom allt som kan anmälas till e-faktura.

Tack för hjälpen att få "ändan ur…" Skrattande

ThiffannyJ
0

#0 Bra tips! Men tänk på att vissa företag lägger på en viss procent för att man betalar via autogiro, så i bland lönar det sig att betala in hela summan i stället Glad

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

PP
0

Hm, har funderat på detta sen jag läste det första gången och blir helt enkelt tvungen att komma ut som den idiot jag känner mej som… Alltså, det låter ju jättebra, men jag fattar inte hur man kan spara pengar.

Har, än så länge, bara bensinkorten på e-faktura. Men inte blev det billigare än tidigare. Har skärskådat mina andra fakturor och inte hittat några finstilta faktureringsavgifter, så snälla, förklara hur jag sparar pengar på e-faktura, för jag fattar inte… Skäms

Kris_J
0

#8 Tex tar en hel del företag faktureringsavgift oftast 20-25 kronor per faktura, denna summa slipper man om man väljer e-faktura.

Bredbandsbolaget tar 20 kronor per pappersfaktura faktura. Nya kunder får betala ändå mer berättade de då jag ringde häromdagen.

Har också Canal Digital som tar hela 35 kronor i faktureringsavgift, men de kan ännu så länge av någon anledning inte tillhandahålla e-faktura, så för att slippa avgiften måste man välja autogiro.

Tele2 tar 20 kronor i faktureringsavgift

Telia tar 20 kronor i faktureringsvgift.

osv……

Carita
0

Detta kan kanske vara till intresse.

Man är bara tvungen att betala fakturaavgifter om de är avtalade. Om man tidigare har betalt dem, trots att man egentligen inte hade avtalat om det, så kan det anses som att man har gått med på det. I så fall rekommenderas att man skriver ett brev till leverantören och meddelar att man inte längre godtar faktureringsavgiften.

Kris_J
0

#10 Visst är det så. Men oftast står det ju att de tar faktureringsavgift i avtalen. Men lite mindre företag som man gör enstaka inköp ifrån har inte alltid utskrivet (eller upplyser om) att de tänker ta ut faktureringsavgift.