Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1080 ggr
polgara
0

God morgon!!! 17/9-09

Morgon eller natt välj vilket ni vill!!!

Sitter här då jag inte kan sova, det är baksidan med o jobba natt. Ska försöka slänga mig i sängen en stund till men hade en mardröm så jag vaknade (hmmmm kanske inte ska visa häst på Lördag när jag redan har mardrömmar om det). Idag blir man ett år äldre igen. Stallpyssel blir det idag iaf o lite städning. Sen får jag ta det lugnt o bara vara resten av dagen.

Natti eller god morgon på er allihop!!!

[Billan]
0

Grattis.

Är på jobbet nu och några timmar till, sen är man ledig till nästa fredag igen.

Idag är det till att sova några timmar, sen är det kastrering av en unghingst på eftermiddagen.

Är lite orolig för mina pållar i natt. Det var en konstig grej vid en av hagarna igår kväll. Det stod en gran påle med lite korta taggar av kvistar kvar på nedslagen i marken, den var spetsad i änden och cirka 6 dm lång och 5 cm i diameter. Den hade plaserats så att man lätt såg den då man kom till hagen. Hur i herrans namn hade den kommit dit, och vad gjorde den där ?? Hu då, så obehagligt.

Ha en bra dag alla.

runas
0

God morgon!

#0 Grattis!

#1 Fy vad olustigt May, hoppas det inte är nåt mer än bara just en påle nedslagen…

Här börjar dagen disigt o svalt, nog känns det att det är höst äntligen, snart drar älg jakten igång o då gäller det att passa sig!

Försöker packa men det vill sig inte riktigt, jobbigt att packa o bo i alltiohopa, annat om jag kunde flyttat allt eftersom eller haft en flyttdag men nu är allt väldigt flytande. Snickarna skulle kommit i tisdags men jag vet inte om dom gjort det…Vill bara få det gjort nu så man kan planera vardagen lite.

Annars så ska jag ut till stallet o jobba min nallebjörn, hua vilken ragg hon anlagt!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Aribigga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

#Grattis!

Om allt går väl idag så ska jag äntligen komma ut på en körtur med James idag! Skulle gjort det igår men kom hem alldeles för sent hem från jobbet för att det skulle vara lönt. Nu gäller det bara att jag kommer ifrån jobbet i tid idag…

Ha det bra!

Sofie

lurvponnyn.vimeddjur.se

balotte
0

God morgon!

#0 Grattis

Idag var det frost ute hästarna får lite hö och halm på morgonen innan frosten har försvunnit. Blir säkert en fin dag. Idag jobb som vanligt sedan hästgöra. Och lite bakning ikväll till nästa veckas höstmarknad.

Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0

God morgon . Här har det varit kallt i natt runt 0:an . Idag ska jag fortsätta med inkörningen av Amadeus ,  det går bra och han har ju haft vagn på sig nu och det har gått bra utan några som helst problem och det är ju skönt när det är så :-).

Blir att fixa lite med tvätten idag med och i kväll är det kalas för min svärfar som fyller år idag .

#0 Grattis

Carita
0

Morgon!

Har lämnat bilen på verkstan idag och kommer bli sisådär 8000:- fattigare. Det hade väl varit bättre att lägga dem på en shettis istället tycker jag. Men jag måste ju ha en bil så jag kan ta mig till utställningarna också…Oskyldig 

Annars en vanlig dag med jobb fast jag måste ta det lite lugnare då min rygg säger ifrån. I kväll blir det att hämta spån igen och baka inför nästa veckas kalasande.

#0 Grattis

Trine
0

Gomorron!

#0 Grattis!

#1 Himla trist när man ska behöva gå o oroa sig för allehanda mysko saker..ObestämdHoppas det inte blir mer..

Här kommer solen men kallt e det…Ska äntligen få dona upp min hage så killarna kan knapra i sig det bete som finns där innan det blir vinterhagen åt dom.

Sen  så håller jag på och försöker trimma av betena här hemma försöka hinna klart det idag..

Ha det!

Charlotte-J
0

God morgon!

Ska snart åka med tjejerna till Busfabriken då de har studiedag idag. Ska hämta upp en kompis till dom på vägen också. Och i eftermiddag ska Elsa rida lektion. Ser ut att bli en fin dag så egentligen skulle man försöka fixa lite med stängsel men vi får se vad man hinner med.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-Aveback
0

#0: Grattis!

#1: Det låter otäckt … jag förstår att du är orolig, May.

[lindatornerup]
0

#0 Grattis!!  Kalas väder idag, och jag tänkte städa i sadelkammarn . Och det blir kanske lite städ även hos Emil och Lukas. Dom ska också få målat och fixat innan vintern.Skrattande Kanske hinner man sitta ner 1 minut och njuta lite av en fin höstdag… Ha en fortsatt bra dag allihop

Moheda
0

Idag kommer det en familj som ska titta på vår Tamy´SkämsInte utan att det känns vemodigt men jag har alltsedan vi köpte henne för 3,5 års bestämt mig för att hon skulle stanna hos oss så länge hon kommer till nytta. Nu börjar dottern bli för stor för henne och jag ser helst att hon kommer till en familj där hon kan glädja dem lika mycket som hon glatt oss under dessa år. Hon är alldeles för bra för att bara vara till sällskap. Hoppas att tycke uppstår!!