In Memoriam - Furunäs Fergie
Idag är det en sorgens dag på Furunäs … vi har fått ta avsked av vårt underbara lilla avelssto Fergie.
Hon fick korsförlamning i somras som vi till slut lyckades få bukt med. Sedan gick det några veckor då hon kunde gå med sin flock och njuta av sommarbetet tills hon i söndags var block halt på vänster fram. Undersökningen visade på en trolig hovbensrotation, förmodligen p.g.a. överbelastning då hon hade korsförlamning …
Vi försökte hålla smärtan borta för att kunna åka och röntga henne men inte ens dubbla doser smärtlindring hjälpte … Idag fick hon fara till de evigt gröna ängarna.
Vila i frid, älskade lilla Fergie.
åhh beklagar lider verkligen med er hon va en vacker häst o har många fina avkommor efter sig. Sänder styrekkramar!

Beklagar verkligen Lottie .
Tyvärr är det ju en vanlig földsjukdom efter korsförlamning , det fick jag själv bittert lära mig efter att mitt första welshsto drabbades av det ..
Beklagar förlusten!!

Beklagar eran enormt stora förlust.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Beklagar verkligen ! Tänker på er..
En stor förlust för er och shetlandsaveln, tänker på er.
Beklagar verkligen!
Beklagar den stora förlusten!

Det var tråkig läsning, beklagar ert fina sto.
Stor TRÖSTE KRAM/Gunilla.

Beklagar er stora förlust
Fy vad tråkigt, beklagar förlusten. Tänker på er.
Beklagar er förlust, så tråkigt!
Beklagar den stora förlusten! Mga tröstkramar!
Beklagar verkligen er förlust!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Beklagar förlusten av ett fint sto!
Men fy så tråkigt Lottie… Beklagar verkligen.

Beklagar förlusten
Beklagar er stora förlust

Jag och dottern Lassie beklagar verkligen.

Tänker på Er !
Beklagar Er förlust.
Veritas odium paretFörvånad

Tack för allt stöd. Det uppskattas verkligen!
Det kommer att ta sin lilla tid att förstå att Fergie inte är kvar hos oss längre … Vi är så oerhört tacksamma för att hennes blodslinjer lever vidare i så många fina avkommor, inte minst vår vackra lilla 1-åring Umbria!

Ledsen för er skull. Har också fått avliva en ponny precis. Man blir ju så ledsen….
Å så tråkigt, Beklagr verkligen förlusten av detta fina avelsto. Som tur är har hon ju många fina ättlingar som för blodet vidare.
Hade missat det totalt , var bortresta då det hände.
Kram / May
Beklagar verkligen förlusten av ert fina avelsston.
kram/Pilla
Beklagar

Beklagar förlusten av ett underbart sto. Sänder styrke kramar till er

Oj! Dethär hade jag missat!!! Fergie! Nu slipper hon i alla fall ha ont och betar på de gröna ängarna i lugn och ro :)
Beklagar sorgen Lottie!