God morgon 23 september!
God morgon!
Nyss inkommen från morgon rundan med hundarna, tog lite längre än vanligt då jag blev stående stirrandes på en jätte galt ute på stubben! Han var enorm o fy så nära korna o huset! Tur det bara var en och inte hela gänget på en sisådär 30-40 st som brukar stryka omkring gården på hösten.
Idag ska jag fixa lite ärenden o sen ut till stallet för en körtur med Ditte, hon älskar det verkligen.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon!
Gårdagen gick i 190 knyck. Efter jobbet körde jag med Elina till ATG-kliniken och fick raspat hennes tänder. Jag var rädd för att jag skulle behöva skämmas för det var alltför länge sedan hon blev raspad senast. Men hon såg jättefin ut i munnen vilket jag blev glad att höra.
Jag fick handlat sista (förhoppningsvis) färgburken till min speedcart och när jag kom hem sprayade jag klart den. Får väl se hur den ser ut i dagsljus idag…
På kvällen for jag till sambons hemliga arbetsplats och bjöd på fruktkaka och grädde. Det blev verkligen uppskattat att komma in i sjukstugan efter en heldag i regn ute i fält och bli bjuden på god fika :)
Idag är det jobb på schemat som vanligt. Onsdagar är vi ute i skogen till efter lunch, så jag hoppas regnet håller sig borta idag. Innan jag börjar jobbet hinner jag köra Gardenia en runda i skogen. Reflexväst på, för jägarna är skjutglada såhär års…
Hoppas alla får en bra dag!
God morgon!
Här blåser det storm idag och det gjorde det igår också, är det nåt jag ogillar så är det storm. Ska snart bege mig iväg och chippa lite föl hos en vän, minishetland och ardenner vilken kontrast
Ardennerfölen är ju i alla fall lättare att chippa än minisarna så det är nåt positivt med att de är stora 
Alla pållar mår toppen i höstsolen och betet ser ut att räcka till snön kommer.
Måste snart få tummen ur och åka och hämta material till paddocken så Elsa har någonstans med vettigt underlag att rida. Det ska upp belysning också och det sinkar nog inte förrän det behövs när hon rider efter skolan. Tycker det går så fort nu med mörkret.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 

MOrrn morrn. Blåst , blåst , blåst idag får man vara glad om peruken sitter kvar om man går ut . hemskt vad det blåser , jag kommer aldrig att vänja mig vid denne eviga blåst.
Idag ska jag ultra 2 av mina ston och sen är det 2 andra som ska komma hit också , jag hoppas verkligen mina är dräktiga nu.

God Morgon!
I dag är det en fin höstdag i Flarken och jag är ledig
Har tänkt köra en lite längre tur med Pegasus idag. Sen så finns det endel höstlöv och barr på gräsmattan som skulle behöva få hamna på kompost högen.
Ikväll är det utställningsmöte inför Sikeå utställningen
Anna-Carin
God Morgon! Jag ska också ultraljuda Thalia idag…..Äntligen! Det ska bli spännande. Och igår fick jag tömt min enorma gödselstack, det verkar som det alltid är svårt att få gjort det , även om man får betala rätt mycket för det
Men han kom ju trots allt……. Annars är hösten kommen till Kågeröd iår också, och träden börjar skifta i fina färger uppe på Söderåsen. Jag gillar faktiskt denna årstiden , det blir lite lugnare . Och iår är det uppbunkrat med både hö och halm, så pållarna har sitt på det torra!!! Nä nu ska jag koppla slåpet och sen är det iväg med Thalia……. Ha en bra dag allihopa!
Huv, sitter och huttrar med en kopp the. Här skiner solen, men moln finns det allt, 13 grader ute. Var med om en bilolycka igår så jag känner mig både febrig matt och framförallt så sitter chocken fortfarande i. Att det kan gå så fort! Nu håller jag tummarna för att försäkringsbolaget byter in vår gamla skruttbil och sen blir det till att leta en ny. Så dagen idag blir väldigt passiv.
/SG
God Förmiddag!
Idag är ´mycket på schemat få se om jag hinner med allt….Kallt är det och blåser idag blir väl blåst hela dagen kan jag tänka mig.
Senare på em hoppas jag hinna med lite pyssel med hästarna.
Ha de bra/Erika
Go förmiddag!
Sitter o kollar runt lite på datan , har inte hunnit med det på nån dag..Har haft sjuka barn hemma men nu börjar jag se en ände på det, imorgon orkar dom nog återgå till "deras" jobb.
Jag har lite o göra och borde sätta fart men orken har tagit semester känns det som.Jaja får ta det pö om pö…
Ha en bra dag!

God förmiddag på er allihop!
Jag sitter och väntar på att klockan ska gå, men ändå inte… Idag ska min lilla Peggy åka till sina nya ägare och jag ska möta upp hästlasbilen på Åby om ca 2 timmar. Har hunnit putsa och göra henne riktigt fin, tagit säkert över hundra kort på henne, gått på en härlig höst promenad tillsammans och låtit henne beta på vår ganska oklippta gräsmatta… Nu är hon tillbaka med kompisarna i hagen en liten stund innan det är dags att åka.
Har aldrig sålt någon häst innan och känner att det svider och värker i mitt hjärta, även fast jag vet att hon kommer få det jättebra..!
Ha det gott