Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1593 ggr
SofieN
0

Konstig pälssättning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt sto har sutttit vinterpäls och det ser väldigt skumt ut, hon är helt fläckig. Någon som varit med om något liknande? Ja, ni ser ju på bilden hur illa det ser ut.

Elshira
0

Jag skulle nog med största sannolikhet säga att hon har en apelkastning i grund och botten =) Man brukar kunan se det just på vinterpälsen att det som skulle varit grått på en apelkastad skimmel brukar vara lite längre och det som hade varit vitt blir lite kortare ^^

Hakuna matata!

Anna-72
0

Jag trodde min hade brist på något. Hon är fux men är oxå fläckig som #0 bilden Skönt att det inte var det.

HeidiH
0

Brukar man inte kalla det där trivselfläckar? Fast det kanske är mer då de fäller av vinterpälsen och får sommarpäls? Men borde ju vara detsamma på andra hållet oxå så att säga..

Elshira
0

Trivselfläckar är bäll när de har t.ex enstaka svarta fläckar osv? Apelkastning är ju över hela kroppen =) Men ibland kan det vara så svagt att det inte synns, alla helst på färgade hästar, men som sagt man brukar kunna se en viss längskillnad på pällsen framför allt på vintern men även på somaren om de har lite längre =)

Hakuna matata!

AnnicaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har oxå ett fuxsto som blir apelkastad vid pälssättningen. Syns även väldigt tydligt nu när hon är klippt! Bilden är ganska dålig… Men men

SofieN
0

#5 Sådär såg hon ut i vintras när hon var klippt. Men förra året och förrförra året när hon inte var klippt var hon liksom enfärgad och lite mörkare fux än vad hon är nu.

Ska bli spännande hur hon ser ut när hon satt pälsen klart.