Ny pålle!
Som endel vet så sålde jag min Sixton för ett tag sen. Nu har jag köpt en ny pålle som är lite mera go i. Cosmos heter han. 4-årig valack som är grundinkörd. e. Skäpperöds Jason u. Kyllemos Erina.
Det känns så bra med honom. Himla bra psyke och väldigt nyfiken. Verkar inte va rädd för nånting, utan nyfkenheten tar alltid över.
Så nu ska vi träna upp kondisen och sen få ner lite mage då han har fått beta lite för mkt i sommar. 

Jättefin pålle! Vart har du köpt luvan på första bilden någonstans? Inte det lättaste att hitta sånt som passar :)

Tackar!=)
Jag har faktiskt köpt den på Hööks. Strl ponny. Å det funkar på våra pållar.
har även den andra modellen av huva som Hööks har. Också i storlek ponny.
Sen har jag en till å den är lite mindre och storlek shetland. Men kommer inte ihåg vad det är för märke. Köpte den i en hästaffär i grannkommunen=)
Vilken fin shettis!! Har själv Skäpperöds hästar…dom är super i både lynne och i att lära sig snabbt

Lycka till med din nya kör häst :-)
¨Sådana luvor har vi nog 2 st liggande någonstans , fast det står Agria på dem , vi har vunnit våra på tävling , har aldrig använt dem :-)
Däremot så har vi 2 st andra öronluvor som är vadderade för att dämpa ljudet för dem som är lite *heta* på tävling , och de andvänds en del *S*

#4 Tack! Ja han är verkligen kanon! Å jag håller med dig om att de lär sig snabbt! Vi håller även på med lite trickträning och han lär sig ett trick på sådär ett par försök. Härligt=)
#5 Tackar! Det ska bli så kul=)
Du vill inte bli av med dina Agriahuvor? Vann en sådan en gång men den va i Cob=( Är detta ponny? Tror du den passar på shettisarna? I så fall skulle ja vilja köpa dem! Båda två!

Ser jättefint ut!
Jag fick en shettis från jobbet för en månad sen, det är såå roligt att äntligen ha en liten! Det finns en liiten risk att jag säljer islandshästen, och skaffar en shettis till känner jag! De är ju så himla trevliga och mysiga! Även om min är en lite bestämd donna som kan tjura lite!!

#8 Tack!
Ja dom är verkligen underbara! Så himla trevliga bara dom får lära sig direkt vem som bestämmer. Jag skulle nog aldrig byta ut mina shettisar mot stor häst även att jag är sugen på en ridhäst ibland
Ideal Harness-selarna är underbara! Skulle inte vilja byta ut den och hoppas den håller i mååånga år till! 

Varför sålde du Sixton?

#10 Ja jag har bara hört positivt om dem! Är stolt att ha en i selkammaren nu

Grattis och lycka till med din nya vän! Han ser jättefin ut!
Har oxå en sån sele, kan oxå bara säga gott om den!
Lycka till!
Grattis!

#13 Tackar! Ja för tillfället är han något rund om magen. Men det börjar bli bra där med
Ja dm är kalasbra!
#14 Tack!