reklam på tröjan
får man har en tröja med företags reklam när man visar ? man får väl inte göra reklam för sitt stuteri, men får man ha med företags namn ??
vore himla bra o veta inför i morgon…
Har sett många som visat med tröja, jacka, tshirt eller väst med sitt stuteris namn på så jag antar att det är okej.

jag har visat i T-shirt med mitt stuterinamn har aldrig varit några problem

Fast tillåtet är det väl inte? 

Var står det att det inte är tillåtet?

Hade jag kommit ihåg det hade jag skrivet. Finns säkert någon som är van vid utställningar som kan svara på hur det är. Har för mig att det är ungefär som vid premiering om man har delad man eller ej. Man ska ha en manfri sida men de flesta shetlandsdomare brukar inte säga något om det.
"ska ha" manfri sida finns nog ingen regel om, däremot är det kanske ett "bör", eftersom det är lättare att se hur halsen ser ut och är ansatt om det inte är en massa tagel i vägen.

tror faktiskt att du får ha tryck på tröjan ,.
Vet att det var på den internationella som man inte fick ha det ..
Men det brukar vara så på internationella utställningar att man inte får ha tryck på tröjan och göra reklam.
Men på våra vanliga utställningar har jag aldrig sett något om att man inte får ha det.

Nu hoppar jag in här och kommer med en kommentar!
På "våra" (welsh) proppar brukar det stå "Visare får ej vara iförda plagg med reklam (stuterinamn, ponnyns namn eller dylikt)" under särskilda bestämmelser. Mycket för att andra inte kan påstå att domaren har favoriserat ett stuteri/uppfödare/häst. Allt ska vara så neutralt som möjligt!
Sen är det möjligt att det är olika för olika rasföreningar, och jag tror inte att så många bryr sig om det heller, men bara så du vet att det kan finnas regler mot det! Kolla med den ansvarigen för utställningen, så borde dom veta! Tyvärr är det lite dåligt med reglementen för just utställningar…

Jag måste hålla med #3. Jag vet att jag läst någonstans att det inte är tillåtet, minns tyvärr inte var…

Det är grundpropositionen (med vissa tillägg om avvikelser från denna i småpropparna) som reglerar vad som gäller på SSS:s utställningar. Där står ingenting om detta.
#7 har helt rätt i att annat gäller på de internationella utställningarna, som ju följer moderlandets regler. I UK är man överlag mycket mer noga med att domare och utställare inte ska "beblanda sej" med varann under showerna (till skillnad från här där man ibland kan se domare utdela kramar till utställare före bedömningen
). Domarna får heller inte se katalogen i förväg, medan det här står i SSS:s checklista att katalog ska skickas till domaren.
Kan tänka mej att welshföreningen går mer på moderlandets linje i den här frågan. I shetlandskretsar är de flesta så tjenis med varandra att ett klädesplagg med stuterinamn ändå inte gör till eller från.