Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1468 ggr
abbe75
0

En dröm har slagit in...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag slog drömen in Vildängens Paint by Numbers har blivit min.

Då jag för första gånger såg denna underbara lilla häst så var jag såld.

Ville så gärna att han skulle bli min, jag fixade stall mm.

Men nä då det gick inte enlig min sambo, det var så mycket som han hade att invända mot bla. tyckte han att det var för långt iväg, för dyr, och stallhyran skylde han på också att det skulle bli dyrt i längden.

Men så i dag så var vi hos dem som hade stallet där han hade kunnat stå (Känner dem sen innan). Då sa min sambo att jag hade fått besök, nä tänkte jag det kan ju inte vara till mig vem vet att jag är här, ska de besöka mig så får de väl komma hem, såna var mina tänkar.

Jag till och med tittade ut genom fönstret och såg att det stod en bil med en transport bakom på gården (vet inte varför) men jag uppfattade inte att den stod där.
Men efter ett tag så såg jag baken på denna lilla häst men tänkte inte så värst mycket på det då dem vi var hos också har en skäck i ungefär samma färg mm. Jag trodde ju i min enfald att det var den hästen.

Men sen så gick jag ut ivf och döm om min förvåning då det var min DRÖM som stod där. Jag blev totalt mållös viste inte vad jag skulle säga, jag stod nog bara där och såg dumm ut skulle jag tro asg.

Då kom det ju fram att min underbara sambo hade gått och köpt honom åt mig med hjälp av hans dotter, och de som vi var hos, där han ska stå var också med på ett hörn.

Tack till min underbara älskade sambo för denna lilla häst, jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig.

IdaS-A
0

Vad roligt, vilken snäll  sambo du har! Grattis, hoppas du får mycket kul ihop med din nya häst

BoelH
0

Grattis! Han ligger ju verkligen på plus!

ThiffannyJ
0

Stort Grattis!! Vilken Lycka! Skrattande

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

[Rebecka]
0

Grattis och Lycka till!

Sherlock
0

Så underbart! Vilken sambo du har. Behåll honom!

Milla
0

Grattis och Lycka till med din nya stjärna

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija
0

Vilken sambo du har. Grattis!…till både pålle och sambon. Flört

icansson
0

grattis abbe kul att du blev glad för honom!Flört

zettan
0

stort grattis. Håll hårt i både sambo och häst nu ;)

UG
0

Grattis till en fin ponny!

runas
0

Grattis! Vilken sambo! Och fin ponny blev det oxå!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ellinor Johansson
0

Grattis till en fin ponny.Glad

Charlotte-Aveback
0

Grattis till en fin ponny! Vilken omtänksam sambo du har! Vad härligt när drömmar slår in! Glad

annie
0

Vad härligt!! Sån underbar sambo och sicken fin häst! Grattis!

Pyttis
0

Dina drömmars sambo och pålle, kan det bli bättreGlad GRATTIS!

Ahnna
0

Vad kul! Skrattande Tinto ser väldigt mycket ut som sin farsgubbe, måste jag säga! Lycka till med honom!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[lindatornerup]
0

Grattis och lycka till!!!

Hanna-D
0

Grattis och lycka till!

Trine
0

Stort Grattis till både sambo o hästSkrattande. Måste erkänna att jag började nästan morra i början av texten Flört..Dyrt med stallhyra,lång väg o åka…

Anna-72
0

Solskens historia. Grattis och jag skriver oxå både till häst och gubben.

VeronicaP
0

STort Grattis och lycka till

AusaBausa
0

Vilken underbar överraskning och vilken underbar sambo!!!

Linda-A
0

Grattis till underbare Tinto! Han är jättemysig, är dock lite partisk, kusin till uppfödaren som jag är!

fuxar
0

Vilken otroligt gullig story+ sambo!!!!!Glad

AnnicaL
0

OJ! Kan sådanna underbara saker verkligen hända i verkligheten?! Vilken omtänksam sambo du har!

Grattis och lycka till i framtiden!

Frida-E
0

Vad bra att du är nöjd med världens finaste lilla häst, (sin halvt avtuggade man till trots Skrikandes  Tungan ute) Lycka till med honom och hoppas han sköter sig! Kyss Pussa på honom från mig!!

abbe75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla.

#5 och alla ni andra som jag inte har numrerat här.

Ja min sambo är sån som älskar att överaska och honom tänker jag behålla  Glad så det är ingen risk att jag släpper honom eller min "DRÖM"

#8 Ja det gör jag och du ska ha tack för att du hjälpte din far Glad

#16 Ok, har du honom eller skulle vara roligt att få ett foto som jag kund lägga in i släktträdet för ett sådant kommer jag att gör. Håller ju på med släktforskning på min släkt mm så då måste jag ju göra det på lilla Tinto med för han tillhör ju familjen nu.

#19 Han gjorde allt för att jag inte skulle fatta att han redan köpt honom hehe.
Men tanken slog mig faktist då jag såg att han var såld att det skulle inte förvåna mig om han köpt honom, men sen så slog jag bort det, och tur var ju det annas hade jag aldrig fått denna överaskning.

#25 Ja det kan det som du märker.

#26 Ja jag är helnöjd med honom och han har fått nya kompisar och det är inga problem när jag kom ut i dag så gick de så fint i hagen tillsammans att man kunde trott att det hade gjort så ett bra tag.

Ahnna
0

#27 Jag ägde Rival i 9 år, tills han dog förra sommaren av oförklarliga orsaker. Läs mer på www.stuteriprecious.se under "Hingst" i menyn. Ta inga bilder från hemsidan, är du snäll, eftersom jag har betalat för copyright för några av dem. Men maila mig så kan jag skicka en bild. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se