Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1450 ggr
Moheda
0

Träns eller grimma?

Ska visa min valackåring, nästan 1½, på utställningen i Älmhult den 31/10. Jag undrar ska man visa i träns eller grimma? Jag har inte börjat tränsträna ännu…. Hur gör ni?Cool

polgara
0

Valacker får ju visas i grimma

Johanna-Granberg
0

Skulle använda grimma.

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Valack brukar jag visa i grimma.

Mossedal
0

När man får välja, är det av estetiska skäl man (oftast?) väljer grimma, eller finns det andra anledningar? Bra att veta inför kommande visningar, vad som anses finast/bäst.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Mmia
0

Tycker du ska prova både grimma och träns på honom och se vilket han passar bäst i.

En del gör sig bättre i grimma resp. träns.

AnnaLundin
0

#4 - jag kan bara berätta hur jag själv resonerar och det är att jag använder det jag tycker ser snyggast ut på respektive häst.

Annette
0

Jag visar min valack i träns. Skulle inte visa honom i de visningsgrimmor som jag använder till stona, för då ser han så fjollig ut. Jag tycker de passar bättre på ston och skulle hellre välja en vanlig grimma om jag inte ville visa i träns.

Aribigga
0

Jag tycker att du ska visa honom i träns, av den enkla anledningen att du får en anledning att träna på det ;-)

lurvponnyn.vimeddjur.se

VeronicaP
0

Jag visade min valack i träns då jag tyckte att det var snyggare faktiskt .

Sen beror ju allt på hur åringen uppför sig, jag har ju en hingståring som vi ska visa där och jag hade tänkte träna den med både träns och grimma allt för att den ska vara van vid båda , för som sagt de kan ju bli helt annorlunda när de kommer iväg.

Det kan ju även en valack bli ;-)

Moheda
0

Hade framme mina visnngsgrimmor och tyckte väl också att de är lite för "fina" för mitt lilla spöke… Ska nog prova med träns för att se hur han ser ut och hur han uppför sigFoten i munnen

AnnaLundin
0

#10 - äsch, har du ingen gammal söndertuggad grimma? det duger säkert… Flört

Jag hade nog försökt hitta en snygg lädergrimma i svart, gärna med lite rejäla remmar, till din lille grabb.

zettan
0

Jag ska nog visa min blivande valack i träns. Om han finns kvar i mina ägor så ska han ut på lite utställningar framöver