Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 879 ggr
polgara
0

God morgon!!! 29/9-09

Väldigt kall morgon, fick skrapa rutorna på bilen imorse när jag skulle köra storegrabben till stationen. Snart bär det av till stallet för hovis kommer o verkar fångisen o raspar lite på bäbis. I eftermiddag blir det tvätt o städ.

Ha en bra dag allihop!!

SannaHolmgren
0

God morgon.

En härligt krispig morgon, jag har skjutsat barnen till bussen utom den allra minsta, varit ute en stund och beundrat hjortarnas lek och bus i hägnet, lyssnat på orrar som återigen samlas nu på hösten och tittat till våra kaniner. Vår nya kanin Doris är väldigt nyfiken på vår gamla hanne sotis, och hon blir jätteglad varje gång som tjejerna släpper ut henne i hagen så att hon får skutta fram till sotis och hälsa. Men sorry doris, mer än pussar genom gallret blir det tyvärr inte. 

Nu har vi stängslat in ängen hemma så hästarna kan nu komma hem på det sista "sommarbetet" och äta gräs några veckor till.

[lindatornerup]
0

God Morgon! Super fin morgon här!! Gillar faktiskt hösten ,när den är så härGlad Hoppas snickarn kommer i dag , så vi kan på börja boxbygget. Det tar ju inte så lång tid att göra , men det är ju en fördel om han kommer och sätter fart.Flört Alla shettisarna har lagt vinterpäls eller är på gång, men min nordsvensk Lukas, han tycker nog att det är för tidigt, för han har fortfarande inte ens ett strå med vinterpäls i sikte. Sissels fjording Emil verkar lite "tveksam" , han har lite av varje, lite sommar och lite vinterpäls. Hoppas han bestämmer sig innan vintern ialla fall!   Ska nog ta tag i deras stall i dag och få städat det ordentligt, och ev målat lite också. Ha det bra allihop!!

Hanna-D
0

God eftermiddag

Helt slut! Jobbade både 6-15 och sedan 23-08 igår… Har i alla fall fått sova lite men känner mig bakis Glad Träffade en god vän på Arlanda inatt, tusen tack för presenten, uppskattat! Lite avis på solbrännan dock.

Idag åker min mormor hem så sen kan rutinerna återgå till det normala igen Oskyldig

Funderar på när det är dags att ta hem hästarna från betet, frost i natt…

Ha en bra kväll!

balotte
0

God Kväll!

Precis inkommen från stallet hovis har varit här och verkat. Nu var det riktigt kallt ute här har dom lovat -4 inatt så nu går nog alla blommorna i trädgårdenGråter. Ska sätta mej och dricka lite te nu.

Ha en bra kväll alla.