Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 378 ggr
carina-w
0

uställningar,anmälningar

De flesta klubbar inför internet anmälningar till sina tävlingar.SSS tar bort sina,,,VARFÖR.

VeronicaP
0

Därför att vi måste skriva på att vi godkänner att de lägger ut våra namn osv

carina-w
0

Konstigt att man kan anmäla till andra tävlingar på internet då

VeronicaP
0

Jo men det är så många väl som har gnällt över att det kommer ut , vet inte om shettis ägare kanske är mer gnälligare än andra vad vet jag !!

Minsanne
0

Det ska väl inte vara så svårt att få anmäla via internet om man en gång har skrivit på att SSS får publicera ens namn.
Jag gör den mesta posten via internet och tycker det är riktigt tråkigt och framför allt gammalmodigt att man inte kan anmäla via nätet.

Cattis
0

Det går mkt bra att göra det via Internet. Ett mail är lika mkt bindande som en underskrift.

Det hade varit skitenkelt för dem att lägga ut ex ett formulär för anmälan, även för de reionala föreningarna, där lagtexten står och att "om du klickar på sänd så accepterar du ovanstående" tex.
Jag har både pratat och haft mailkontakt med PuL, de skickade mig ett mail med vad som gällde och jag vidarebefodrade detta till SSS styrelse. Det enda de gjort är att ta med en enkel text som inte alls juridiskt ger dem lov att publicera namn o personuppgifter.

Det hade varit så lätt! Men istället gör de det ännu krångligare, geno matt strypa mailanmälan. Det har funkat så himla bra hittills. Och inte har de regionala föreningarna, som tar emot nästan alla dessa anmälningar fått diskutera detta? Iaf inte vi.
Tråkigt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

paparatzi
0

Kontroll mina damer och herrar….kontroll

AnnaLundin
0

Jag undrar då, om man ska hårddra det hela…

What if…

OM jag inte vill att mina uppgifter ska publiceras, kan ja gdå slippa det genom att inte skriva under anmälningsblanketten?

Eller är det så illa att man MÅSTE gå med på att uppgifterna publiceras bara för att man vill anmäla ponnyn till utställning??

Charlotte-J
0

Det man kan tycka är märkligt är ju dessutom att alla dessa ton med anmälningar som kommer att droppa in per snigelpost ska arkiveras i ett visst antal år. Vart ska dessa arkiveras? För jag kan inte tänka mig att SSS tar alla dessa anmälningar från alla regionalföreningar och huserar i kasnke 10 år. Vilket merjobb för alla regionalföreningar samt de stackare som tar emot alla anmälningar.

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

#7 Om du inte gdk detta kan du inte vara med. Helt okej, man får följa reglerna och är reglerna för SSS utställningar att man måste gå med på detta, så är det helt okej tycker jag. Helt okej enligt PuL o allt också skall tilläggas innan det rapas om diskriminering från en del håll här.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.