vad letar du efter?
har i australien har man en viss "smak" i vad man gillar i en shetlandsponny. nagra gillar "smala" andra gillar "grova" shettisar…
Bara undrar vad tycker ni om? Hur valjer ni nar folen fods vilken kommer att stanna och vilken kommer att saljas? Hur borde en *drom* shettis se ut i dina ogon? (vadsomelst, farg, typ gang etc)
bara funderade pa det…

Titta på Furunäs Bonzo så har du PRAKT exemplaret i mina ögon på en shettis =D
Våran lilla Roxiti e osså söt men Bonzo e Stilig =D

Jag föredrar nog den lite bastanta shettisen med rejäla ben och bra gångarter. Jag tycker främst om bruna och fuxar men svarta shettisar är även de mycket vackra! Sen kan jag tycka att många av de lite nättare shettisarna är så söta med sina små huvuden med stora ögon…Men de grova utstrålar liksom mer kraft och styrka! Nu är jag ju ingen avelsmänniska utan detta är min personliga och amatörmässiga smak…

Jag gillar mer de kraftiga Shetlandsponnyerna från Shetlandsön :) Allgunnens Xtan är helt klart den finaste shettisen i mina ögon
På bilden jag och Xtan förra vintern.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jag tittar bland annat på personligheten
hmmm okej tack for svaren!
Vilka fina shettisar ni har! 
Jag gillar brunskäckar, ja skäckar rent allmänt och bruna. Gulbrunskäck är väl en dröm också… :-)
Min drömponny är ca 95 cm, bred i bringan, kort brett huvud (gärna minilängd på huvudet, har haft två sånna standard), grovbent med korta skenor, snäll och säker men frammåt (ej lat). Självklart varken bitas eller sprakas. Fungera väl i flock. Bra behåring (rakt tagen med låååång längd).