Veckans hingst - Waulkmill MacLintock RS 311
Den här veckan har turen som Veckans Hingst kommit till skimmelhingsten Waulkmill MacLintock RS 311. Han kommer från Skottland och har verkat i avel i både Sverige och Danmark. Numera finns han i norra delarna av vårt land hos familjen Brännström i Lövånger.
Fakta:
Waulkmill MacLintock föddes 1991 hos Mrs Roweena Provan, Waulkmill Stud, Skottland. Han är skimmel med vit fläck under manen och mäter i mankhöjd 97 cm och skena 15 cm.
e. Leo of Wilverley SPSB 3480
u. Jolly of Marshwood SPSB 9402
e. Robin SPSB 1607
MacLintock är halvbror med Jolly Roger of Marshwood genom deras gemensamma moder Jolly of Marshwood.
**Egna meriter:
**MacLintock är i Sverige Premierad B och i Danmark kårad Klass1 med hela 99999=45 poäng.
Han gjorde ett bruksprov med 7 för lydnad och 8 för framvisning.
MacLintock är senast 2006 visad på European Shetlandgames i Halmstad med en guldplakett.

Avkommor:
I Sverige har MacLintock flera guldbelönade avkommor samt avkommor belönade med Klass 1. Ett diplomssto och 1 championföl. I Danmark bla. Liselunds Sidsel belönad klass1 och 42 poäng och Skovlundens Jolly S 2515 samt Skovlundens Leslie flerfaldigt guldbelönad för att nämna några framgångsrika döttrar. I Danmark verkar också godkände hingsten Skovlundens Waterloo SH 460 .
**Övrigt om McLintock:
**McLintock har ett utmärkt temperament och används idag som både kör-och ridponny hemma hos sin ägare Familjen Brännström i Lövånger. Han är en mycket barnkär liten ponny.
Ägare:
Carola Brännström, Lövånger
Tel:0913-20132
E-post: teamnordanvind@hotmail.com
**Betäckningsstation 2007:
**Stuteri Bäckdalen, Lövånger
(VH Nr24)
Relaterade länkar
Av: Anna N
Datum för publicering
- 2006-09-13
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Du har en jättefin kille, Carola. Några fölisar på gång efter honom?
Han är så fin din "Mini-Milton"! 
Lycka till med honom i framtiden….
Så fin!!
En verklig drömhingst är det! Lycka till på utställningarna med honom.

*putt*
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
putt?

så ser min shettis paulinas pappa ut. 

Åh! Varför måste han bo så långt bort!! 
#8 Han kanske dyker upp neröver i framtiden…man vet aldrig
vad fin han är :) Går han med Xtan nu?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Det vore trevligt! Hoppas, hoppas… 
#10 Japp det gör han (om jag fattat det rätt)… Månag pojkar att leka med… hihi…
Men MacLintock är väl en av de lite lugnare medan Xtan leker med de busiga…
#12 Jajamensan, men han är faktiskt med och leker hejvilt ibland, han ser ut ungerfär som en isbjörn just nu….fast något skitigare
jette fina hingstar
Önskade att han stod i Väst… ;-)

När kommer han till Sverige igen?
#17 Han är såld till Norge och finns på Stall Reianes.

Såå fin! Nu är jag kär! Men kom inte han till Sverige nyligen? Men nu ska han iväg utomlands igen? Eller tänker jag på annan? Hänger inte med.. Kommer den neråt landet så är han bokad bums, om jag så ska låna mage på ett sto!
#19 Du tänker säkert på Waulkmill Mac Tavish, som ägs av stuteri Bäckdalen 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Japp, det var det jag gjorde! Tack så mkt!

#18 Jaha, jag trodde att han 'bara' var utlånad till Norge.
#22 Som jag förstått det (kan ha fel) så var han det men såldes nyligen till stuteriet jag skrev om ovan.

#23 Ja det verkar så när jag läste på hemsidan. Jag som inte hänger med i svängarna

Såld eller inte, så sa ägaren till mig för ett tag sen att MacLintock troligen kommer stanna i Norge.
Han är ju min favorit - kom tillbaka!!!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se