Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 602 ggr
Charlotte-J
0

Resfeber!!

Jag börjar få resfeber inför nästa veckas Hollandsresa Generad Jag är inte så berest och det längsta jag varit i mitt liv är shoppingresa till Helsingör. Ska tilläggas att jag både är rädd för att åka båt, på broar och i tunnlar, huga hur ska det gå? Förvånad Det är ju alla moment innan vi är framme i Holland och så ska vi hem också. Sen är jag nervös för hur familjen ska reda ut allt hemma, jag har endast varit ifrån familjen vid 2 tillfällen tidigare och det när jag har fött barn och legat på BB. Jag får nog dricka mycket öl på resan. Flört Jag ser fram emot denna resa såpass!!

Vilka mer ska med?

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Jag hoppas verkligen att ngn har med sig videokamera och kan föreviga för oss andra då en dyngfull Lotta tjoandes åker in i en tunnel :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

#1 Du skulle må då va Flört Förhoppningsvis somnar man väl på bussen ner och slipper se Öresundsbron. Värre med båtturen då man säkert är vaken, jaja dom har väl bar på båten Flört

Amor vincit omnia Kyss

cinna
0

Men, Lotta det är väl bättre att vara vaken och uppe på däck så vi kan FÖRSÖKA simma iland när båten sjunker. Sitter vi sovandes någonstans så är det ju definitivt körtFörvånad. Hämtade ut lilla IDkortet hos polisen, hoppas jag slipper visa det, ser ut som en flumig hårdrockareGenerad. Varken glasögon eller kepa, urka burka.

Har inte fått någon faktura än, hoppas den kommer imorgon. Är väl första gången jag LETAR efter en räkning när postis kommer…

Charlotte-J
0

#3 Det har du rätt i men jag är ingen fena på att simma så då kanske det är bättre att inte vara vid medvetande när man tvingas ta det sista andetaget och dra i vatten in lugnorna Flört

Amor vincit omnia Kyss

zettan
0

Hej

JA har me resfeber :/ Dock e ja inte så rädd för att åka båt eller åka över broar. Mest orolig är man för att man ska bli bort tappad ngn stans och inte få åka med hem Räcka ut tungan Ni får hålla koll på mig så ja e med hem :)

Kommer sakna mina små bushästar alltså. Kan man inte få ta med dom Skrattande? hehe ne då sjojjar bara. Zettan och Valerie håller sig nog gärna hemma och slipper bli motionerade. Tänk vad dom ska jubla för sin semester :)

JMax
0

Ni lyckostar som ska åka…Jag får väl roa mig med att städa eller nått annat skoj.

Har för mig att Anne sa att båten bottnade om den skulle sjunka eller var det den till Visingsö? Minns inte…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

sonja
0

Skönt att höra att det finns fler med nerver. Jag har ju inte varit någonstans heller, knappt. Drömde en riktig stressdröm innan jul att jag skulle åka o inte hade packat, det var alldeles för sent o när jag kom iväg så var mitt pass makulerat med stora hål. Vaknade o började leta efter mitt pass. Det går ut mars 2007, så jag får se till att inte bli kvarglömd. Men, behöver man egentligen sitt pass?

Charlotte-J
0

#7 Jag ansökte om pass så sent så enligt Polisen ska det vara klart på torsdag och vi åker på onsdag, det går ju inte riktigt ihop. Men enligt dom så behöver man inte pass men det underlättar, hur man nu ska tolka det. Mitt pass kunde vara klart snabbare så jag skulle ringa dom på tisdag. Det är väl bara att hålla tummarna.

Amor vincit omnia Kyss

cinna
0

#7 Här står det om pass/nationellt idkort:

http://www.polisen.se/inter/nodeid=3940&pageversion=1.jsp

Id-kortet gäller ju bara inom ett begränsat område, men går ner i plånboken, vilket ett pass väl inte gör???? Vår familj kommer nog inte utanför Europa på semester de närmsta 5 åren så det fick bli kortet…

Annette
0

Jag är också grön av avundsjuka. Men det är väl bäst att prioritera elräkningen, så man inte fryser ihjäl om det blir kallt.Flört

RebeckaSvensson
0

Man behöver alltid ha pass eller nationellt id-kort med sig. Nackdelen med id-kortet är att det bara gäller inom Schängen (eller vad det nu heter). Oavsett hur man reser ska man ha giltig legitimation med sig. Sedan om de kontrolleras eller inte är en helt annan sak…

Jag trodde inte att man behövde det längre, men har tom blivit invinkad på autobahn av tullen för att kolla pass. Passet låg i säkert förvar hemma, men de nöjde sig med körkortet den gången… När jag skulle flyga till Ty för ngn månad sedan så hade passet gått ut och jag fick fixa ett tillfälligt pass som gällde den resan. Gick på 1000 kr, så det blev en extra dyr resa…

Charlotte-J
0

Hur är det med priserna i Holland? Är det dyrt, billigt eller som i Sverige att handla? Kan ju vara bra att veta.

Amor vincit omnia Kyss

Ann-Christine
0

Jag åker på arbetstid och har med mig mitt lilla kontaktbarn (16 årig tjej) och kommer inte att dricka en droppe alkohol…jag kan sköta videokameran Kyss

Med lite tur, blir mitt pass klart i morgon. Enligt polisen i Nyköping måste man ha pass så det var säkrast att fixa det.

Jag skulle vilja veta vad jag bör ta med mig i ex. klädväg, vad tar ni andra med er?

cinna
0

Hur är det med elkontakterna i Holland?? Tänker på att kamerabatterier och mobil ju kommer behövas laddas. Ska man ha med sig en "reseadapter" elle funkar det med de kontakter vi har?

#13 Funderar också på kläder. Ett par snyggare byxor och tröja får följa med, eller ska det vara långkjolOskyldig??? Annars blir det jeans och tröja

Hanna-D
0

Varma kläder! Jag är iofs ganska frusen av mig men en varm tröja rekommenderas, brukar bli kyligt i manegen efter ett par timmar.

cinna
0

Jo det förståss, varma kläder occksåFlört Jag tillhör de genomfrusnas skara. Fleecetröja, långkallingar, långa yllestrumpor, mössanOskyldig, får nog plats de med…

Minsanne
0

Oj vad många frågor det blev Glad

Varma kläder kan vara bra att ha. kanske t.o.m. stövlar om vi ska traska i hagar och kolla. Det finns faktiskt pool på hotellet om det är någon som vill bada.
Priserna är ungefär lika som här. vad gäller hästgrejer så är det lite olika. men det skiljer sig inte så mycket. En del saker är t.o.m. dyrare. Vanliga nylongrimmor t ex.

#6 Det där med att båten bottnar hela vägen. Det gällde Göteborg/Kiel färjan. Till Visingsö bottnar den definitivt inte. Hur det är mellan Rödby och Puttgarden vet jag inte. Men vi kan väl gå upp och fråga kapten som kör Flört

Milla
0

ååååå så avundsjuk jag är på er alla som ska åka.

Jag hoppas ni får det riktigt trevligt och att ni tänker på oss stackare som får stanna hemmaGråter Vi hoppas på en utförlig artikel och massor av fotoSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

nillab
0

#14 Holland har samma kontakter som här i sverige.
Ta med er varma kläder! Det blåser mer eller mindre alltid på vintern i Holland och ni har tur som bor på hotell. Ett lite bättre hoppas jag, för husen i Holland är dåligt isolerade och jag har aldrig i mitt liv frusit så mycket som när jag bodde där.
kommer ni till en större manege har dom oftas också servering av öl där.Bli inte förvånade. Men glasen är små…
Se om ni hittar en ridsportsbutik som heter DIVOZA. det är ett varuhus och de har bra priser. Var ska ni någonstan? På internet kan man hitta var butikerna finns om det är någon i närheten.
Sedan: om ni köper PomesFrites- frågar de om ni vill ha med eller utan så menar dom med eller utan en jätteklick majonäs mitt uppe på. Faktiskt jättegott..

Ha det kul! Önskar jag kunde vara med…

Minsanne
0

#19 Det finns servering där man förutom kaffe kan köpa öl och genever Skrattande

Ann-Christine
0

#20 Hur mycket pengar bör man ta med sig per person? Vad ingår i priset (måltider etc.)?

Ellinor Johansson
0

# 8   Hinner inte ditt pass bli klart, kan du fixa ett Emergency passport. Det är inte ofta som bussarna kollas men om det skulle ske och du inte har giltiga handlingar (pass) blir väntan lång… . Det är ju inte så kul för de övriga passagerarna att vänta vid gränsen, så av hänsyn till resten av gänget fixa ett Emergency passport.

Charlotte-J
0

#22 Jag pratade med Polisen igår och dom som sökt samma dag som mig men tidigt på morgonen hade fått sina igår så hon trodde mitt skulle komma på tisdag, hoppas hoppas. Jag skulle ringa på tisdag igen så får jag klara besked. Vore ju glad om jag slapp åka upp till Skavsta (som är det närmsta ställe som utfärdar tillfälliga pass) och lägga ut 980:- till på ett pass där. Jag håller tummarna för att det hinner komma för jag vill ju inte sinka någon.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Mitt pass kom igår så nu är det på riktigt Flört Huga vad jag bävar för sjäva bussresan med alla broar tunnlar och båtresan. Och ikväll smäller det, som man väntat.

Amor vincit omnia Kyss

Minsanne
0

Men charlotte … vi är alla med. Vi häller i dig en whisky så märker du inte ens när vi åker över broarna Glad

cinna
0

…och här börjar nerverna dallra oxåGlad. Ska ner till stan på lunchen och växla pengar. Vaddå sista minuten!!

zettan
0

:D inte många timmar kvar nu ju :D åååå ja e så glad att resan äntligen blir av. Hr typ inte sovit i natt men men sova de får man göra när man blir gammal :)

syns i kväll alla

Cattis
0

Jag packar. Kommer säkert glömma ngt viktigt… Hjälp! Kläder, kamera, batterier, tandborste etc - vad mer?

/Cattis

Annette
0

#28. Har du kamera och batterier så är vi nöjda. Resten ordnar sig väl ;)

Charlotte-Aveback
0

#28: Penna för att göra anteckningar i katalogen, extra minneskort till kameran när det andra blir fullt, mobilen och laddaren, varma kläder och skor, en bra bok … Flört

Ha nu en riktigt, riktigt trevlig resa allihopa! Skrattande

Cattis
0

Pennor har jag i kameraväskan. Jag måste ha ett litet litet block!!
Minneskorten är i kameraväskan, likaså mobilladdaren.

Varma kläder - check
Varma skor - har inga :-(
Bra bok - check

Mer då?

/Cattis

Annette
0

#31. Har du ingen CD-bok att lyssna på? Själv blir jag åksjuk av att läsa när jag åker .

Cattis
0

#32 Näe det har jag inte… ingen bra iaf. Jag gillar inte CD-böcker, jag vill läsa själv :-) Men jag har ärligt talat aldrig gett det ngn vidare chans heller.

/Cattis

Annette
0

#33. Jag har massor av bra, mycket hänger på uppläsaren om man fastnar för den.
Men tål du att läsa på bussen utan att må pyton så går det ju lika bra med vanliga böcker.

cinna
0

Batteriladdare till kamerabatterierna och mobilen.

CD-bokFlört #32

TREO! Migränvarning pga sömnbrist…

Annette
0

#35. Vilken? Tips mottages tacksamt, jag är just klar med Isprinsessan.

Kris_J
0

Trevlig resa på er, ser fram emot mååånga fina bilderGlad.

Veritas odium paretFörvånad

Cattis
0

Då så, nu åker iaf jag söderut… Hoppas bussen har stort lastutrymme, för min väska blev… ehm, stoor… :-) Nåja, jag har säkert glömt en massa bra å ha grejer, men det löser sig väl.

Vi höres! :-)

/Cattis

cinna
0

#36 Håller på med "Bokhandlaren i Kabul". Tänkte ta med "Änglar och demoner", omlyssning av den när "Bokhandlaren.." tar slut…