Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 667 ggr
QuickStep
0

envisa räv...

Han äter upp allting för mig.
Han har gnag sönder allt med läder på ute. ryktborsten, ändsnutten på repgrimman, sen tog han sig in i förrådet o gnagde på rockarden (sätet) och gjorde fina hål…

Vi ringde jägarn o han kom med en fälla så vi kunde flytta räven men i den fångade vi en grävling :-/

Åh imorse när ja va ute o gav frukost.. skulle ja sätta på min nya thermobar så vattnet va lite ljummet iaf innan dem ska ut.
Har använt thermobaren i typ 3 dar. 

Nu har han gnagt sönder den sladden med!
Nu börjar ja bli lite trött på denna envisa räv… *suck*

runas
0

Fy vad trist när allt blir förstört men är ni säkra på att det är en räv som gjort allt? Låter mer som råttor…

Trist iaf…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

PP
0

Vi hade en räv som sågs gnaga frenetiskt på elbanden nattetid. Den slutade med det när vi lät strömmen vara på dygnet runt…

Är det ett normalt beteende för rävar att gnaga på saker och ting? Jag trodde att räven vid oss var lite utvecklingsstörd eller nåt. Oskyldig

Ahnna
0

Hungriga djur gnager ju på lite allt möjligt. Den kanske inte har så mycket att jaga och äta i området?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

QuickStep
0

nää o allt folk från stan har flyttat hem igen så d finns inga kvar här som matar den.. ja tror så iaf.
den kom fram till uteboxen och gick igenom min rykthink som ja hade på utsidan medans ja stod på insidan av boxdörren o titta på han.
ja skrämmde inte iväg han för ja ville se va han gjorde men han e inte rädd alls…

SannaHolmgren
0

Tyvärr är det vanligt att folk matar rävar, vildsvin och annat, de tror att det är i all välmening men djuren får ibland ett stört beteende som orsakar olycka både för djuren själva och för människorna som de egentligen ska undvika. Kolla med jägarn igen, de kanske kan fånga den iallafall?