Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 620 ggr
[lindatornerup]
0

God Morgon 5 oktober

God Morgon! Äntligen har busvädret gett sig av!  Arnims nya box är snart klar för målning, och han ska flytta in nu i veckan. Det har kommit en mycket liten , mager kattunge i helgen. Min kompis räddade henne från ett ställe där hon varken fick mat eller värme! Har nog aldrig sett en sådan mager och undernärd liten kise!!! Men hon har  redan varit och blivit kollad av vet, och nu får hon mjölkersättning och det verkar som hon redan piggnat till ! Hon är jättesöt, vit med mörka små ögon och jätte gosig. Sissel har döpt henne till "tingeling" .Tror faktiskt att jag ska städa i dag … behövs verkligen!! Ha en bra dag allihop!

Carita
0

God morgon!

Skönt att vara hemma igen efter tre dagar i Upplands Väsby och hotellvistelse. Borta bra men hemma bäst. 1 häst blev inköpt på auktionen så nu är det boxbrist och fler hästar står på kö…. Troligtvis får nordsvensken och en av ponnysarna åka på kollo hos vänner över vintern eller tills det kanske åker lite hästar det är några som hänger "löst"

I dag kommer euqiterapeuten på fm och veterinären på em plus att det ska köra lite hästar. Så ännu en dag med roligt arbete!

Ha det gott!

ElisabethA
0

God morgon!
#1 Spännande med nya hästen!

Här i norr är det som det ska vara. Kallt och lite lite snö. Skönt att det inte kom när jag var på utställning i lördags.

Min nya häst Dimma verkar trivas bra och har kommit väl in i flocken. Jag tror dock hon tycker Ina är lite jobbig som bara vill leka hela tiden :) Om en stund ska jag köra Gardenia en sväng i skogen och sedan är det jobb som vanligt för min del.

Ha en bra dag!

runas
0

God morgon!

Sitter här hundbiten i handen, min Isl.fårhund fick igårkväll ett epileptiskt anfall, 8 år o aldrig haft det förut. Jag har heller aldrig sett det förr o det var något av det läskigaste jag settFörvånad! Trodde han skulle kvävas till döds o kände med handen i munnen då jag trodde det satt fast nåt och DÅ började han krampa o smällde igen munnen om min hand, AJ! Stackarn kissade på sig o fragdades runt munnen, skit otäckt! Efteråt var han medtagen m okej, hoppas nu bara att det var en engångs händelse.

Annars så är allt lugnt, ska ut o sätta Bina i vagn igen, Ditte är ju inkörd o nu bara måste jag få igång B så hon kan tappa lite kilonFlört, fick ju anmärkning på hullet igår.

Flytten (grrr, grrrr!) dröjer ytterligare då det under renoveringen upptäcktes att en balk? var rutten så nu är det upprivet ännu mera o går inte att bo där då det är svinkallt. Suck, känns som om flytten aldrig blir avRynkar på näsan!

Blev visst en liten novellSkäms…

Ha en bra dag allihopa!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

HeidiH
0

Fy så otäckt med epilepsi på hunden! Hoppas som sagt att det aldrig händer igen.

Jag jobbar inte förren kl 15.30 idag, så nu är det frukostdax, sen ska jag motionera shettisen, och islándshästen. Men shettisen blir det ev cykling, eller hänga på draglinor för första gången.  Måste bara fixa nåt som funkar som brösta, så jag inte har nån sele ännu.

Vill gärna se att hon får lite muskler innan utställningen, samt mindra hängmage!

Dehlfimia
0

God morgon alla!

har lämnat tjejen i skolan ,skulle vara där 8.30 för dom skulle på teater idag ,har annars längre sovmorgon på Måndagar. Snabbt hem igen för o ringa samtal sedan bär det av till min mor för o släppa av lille sonen och sen vidare till sjukhuset .Blir tre turer till sjukhuset bara den här veckan ,är så less på det här nu.

Min snälla man har åter igen åtagit sig att stiga upp extra tidigt varje morgon för o ge hästarna sin frukost vilket han har gjort sedan vi flyttade hit och det är 10 år sedan. Jag har verkligen en hästkarl ända in i själen . Det här året har han haft lite köpmani på pållar och jag har en svag aning om att det inte är över än .

Ska bara ut o titta till alla hästarna också innan jag ska iväg.

Ha det idag alla !!

polgara
0

God förmiddag!!!

Ser ut att bli en fin dag idag. Hästarna är utsläppta o fodrade o stallet är mockat. Väntar på att vårdcentralen ka ringa så jag får åka dit med lillgrabben, han är inte riktigt kry.

Städniong blir det nog oxå idag.

Ha en bra dag allihop!!!