SPA´s föl o unghäst utställning
någon som vet hur det har gått för shetland idag på SPA´s utställning ??
Vad står SPA för??

Annes Abigail blev Res BIS bland unghästarna med 41 p.
Märtas stoföl blev BIR med (tror jag) 38 p bland fölen.
SPA = Skaraborgs Ponny Avel

oki Grattis till båda !!
var du där Annette ? lite kort kanske ?

#3. Inte ett enda foto från mig, jag satt i sekretariatet hela dagen.
Abigail var enda Shetlandsdeltagare i unghästklassen, så hon kunde ohotat ta hem BIR-titeln och sedan representerade hon som sagt Shetlandsrasen alldeles utmärkt i BIS-ringen. Bland fölen var det tre Shetlandsponnyer som deltog.

hon ser fin ut ! grattis
vilka var fölen ??

Från en novis på "blandutställningar"; delar man alltså ut BIR även när det bara är en representant från en ras som deltar? Är det alltid skilda kategorier för föl, unghästar och vuxna?
Sorry för trådkapningen. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#7. Det kan nog vara olika beroende på hur arrangerande förening bestämt.
För SPA:s del måste de ha minst 38 p för att få tävla om BIR. Är det bara en deltagare så blir den BIR om den uppfyller dessa krav.
På denna utställning deltog bara föl och unghästar 1-3 år. Det var två olika utställningar, kan man säga, en för föl och en för unghästarna.

ja det är föl för sig o unghästar för sig.
men klart om det bara är en unghäst så är det ingen konkurrens men ändå BIRo till den gemensamma BIS ringen

#8 + 9
Tack för svaren! Jag har alltid undrat hur det går till på utställningar med flera raser, jag har bara stött på det på hundutställning förut men ingen hund jag ställt ut har kommit högre än BIM. (Vilket ju betyder "tack för att du kom, men här tar din tävling slut för du är utkonkurrerad av den som blev BIR" typ.)
www.stuteriprecious.se

Grattis
Grattis!!

Grattis!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#7 Kapar här också… på Östergötlands Ponnysällskaps utställningar utses BIR om det är fler än 3 deltagare i rasen. Dessa går sedan vidare till BIS-finalen.
Bra regel tycker jag.
Dessutom är blandutställningar HIMLA kul!!
Ska på fölchampionat på lördag för alla raser.

#14 Följdfråga; om det bara är en eller två från samma ras med, går vinnaren av dem till BIS-ringen i alla fall, fast utan BIR-titel? Och om det är tre stycken med, får tvåan eller trean av dem en BIM-titel om segraren är t.ex. en hingst och någon av de andra är ett sto? eller ska det vara minst tre av varje kön inom rasen för att både BIR och BIM ska delas ut?
Trådkapar ännu mer… 
www.stuteriprecious.se
#15 Det ska vara 3 i rasen; föl, sto, hingst, whatever, för att gå vidare till BIS måste den ha 40 p dessutom. BIR med lägre än 40 går väl inte vidare… Hjälp mig Lotta J!!!!
Ensam i rasen med 40 p och mer går vidare till BIS, men utan BIRtitel som du skriver.
Ingen BIM titel delas ut.

Grattis !!

#16 Okidoki!
www.stuteriprecious.se