Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2603 ggr
Anna-72
0

Hur länge växer en shettis

Vet inte om jag frågat det innan. Hittar ingen tråd men det finns säkert.

Min 07:a är 95 cm i manken och 98 cm bak!!! Hur mkt växer hon till. Mamma Smedjenäs Turina är 95 cm och pappa Fridhems Kalle är 85 cm. Kollar man bakåt i stamtavlan så är de allt från 84 cm till 102.                  Så jag själv tror att hon kommer att hamna runt 97-100cm. Vad tror ni?

Mini är hon ju inteSkrattande  Tycker mini är jätte söta och fina, men gisses så långt ner till marken man har. Fast ett mini föl, mums.

Ahnna
0

Det är jättesvårt att sia om, det beror väldigt mycket på hur hästens liv har varit i övrigt, om den har haft stora tillväxtperioder eller inte och så vidare.

Min förra hingst var 99,5 cm som 3-åring och 102 cm som vuxen, t.ex. Min mini född 2008 var cirka 62 cm i våras och är cirka 72 cm nu, vilket är en enorm ökning, men hon var också sjuk hela förra hösten och växte inte så mycket då. (45 cm som nyfödd.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anna-72
0

Tack! Ska verkligen bli spännande att se hur hög hon blir. Jag trodde inte mina ögon när jag mäte henne. I juni var hon bara 91 cm så jag trodde lixom inte hon skulle bli så stor. Då kanske denna sommaren var den stora tillväxtperioden.

Anna