Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 931 ggr
runas
0

konstiga annonser

När jag kollar runt bland alla hästannons sidor som finns så har jag reagerat på att de flesta "skumma" o konstiga annonserna oftast gäller shetland. Hur kommer det sig? Ser folk dom bara som nåt slit o släng sällskaps bihang värt noll?

Såg en annons igår som fick mig att reagera

"shettis dragit vagn, född april -08, har provat att dra stor vagn."

Jag menar…1-åring som drar vagn!? Är inte det lite i tidigaste lagetObestämd?

Varför kan vi inte få upp statusen på vår härliga ras, varför ser folk dom som billiga gräsklippare som helst ska vara gratis o sen inte kosta nåt att ha. Sen när de inser att de kostar lika mkt att ha(på ett ungefär) som en större ponny/häst, har en egen vilja o är levande varelser med känslor o behov så ska de säljas pga platsbrist eller liknande.

Känns så trist…Rynkar på näsan

Behövde bara skriva av mig lite…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

Reagerade oxå på den annonsen.

Dessutom retar jag mig på dessa ostammade hingstar som är ute på annons, där det står att de kommer vara bra för avel, eller dessa ostammade som kan bli bra inom travet.

sonja
0

"ger fina avkommor och lätta fölningar" stod det på en sådan hingst. Fantastiskt att kunna ha så bra statistik efter en säsong. (kan inte ha varit mer med tanke på hingstens ålder)

Också trött /Sonja

Hanna-D
0

#2 Vi borde alla betäcka med den hingsten, lätta fölningar vill väl alla ha? Flört

VeronicaP
0

#2 ha ha det hade varit en hingst för mig tänk att slippa orora sig vid fölningarna , bara kunna sova hela nätterna Oskyldig

polgara
0

#2 ja den annonsen såg jag oxå, en sån hingst vill jag ha, för det är tydligen inte stona som fölar Oskyldig

[lindatornerup]
0

#0 Håller helt med dej OCH det är därför jag ska passa på att slå ett slag för att shetlandsponnyn inte är nåt man har i trädgården och som man köper för en billig peng, utan att man ska tänka sig för innan och mycket noga!! Även en liten häst kräver det samma som en stor. Så nu när Kvällsposten blev intresserade av att skriva om shettis agility så ska jag försöka få med lite ang detta . Man retar sig mer än ofta på folks attityd i allmänhet, när man säger att man har shetlandsponnys, verkar som man ligger rätt lågt på rankinglistan, när det gäller hästraser.  Men vem bryr sig…älskar mina shettisarKyssÖnskar bara att man fick träffa alla idioter bakom många annonser så man kunde få avreagera sig lite……..