God Morgon 9 oktober
God morgon! Ser ut att bli en vacker höstdag och det är ju bra, för idag kommer tidningen till oss och det är ju kul om det inte regnar. Så det blir att bygga agilitybana idag, som ser trevlig ut. Sissel ska visa Arnim,( han har blivit riktigt duktig)!! Jag har också ,äntligen, fått storstädat mitt hus så nu kan man njuta lite av den fina hösten. Ha en bra dag allihop!
God morgon!
Riktigt höstruskväder med mulet, blåst o regn i luften, fick 15mm i natt. Min förkylning hänger med o nu är hostan jobbig, min hand tramsar lite o såret vill inte riktigt läka, får se hur det blir.
UL mina två ston igår, Hedda var tom tyvärr men Doris är dräktig! Så det blir iaf ett föl nästa år, har beställt en rödskäck…
Sitter redan nu o funderar på vilka hingstar jag ska använda nästa år om allt går bra med flytt o Doris. Lite spännande att planera även om det är långt fram i tiden.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God förmiddag.
Här är det härligt höstväder idag. Har plockat undan det sista på gården inför vintern. Nu är det bara ett par hagar som ska plockas ner, sen får snön komma. Så klart vill vi ha tjäle först.
Tråkigt Troi att Heddan var tom, men du får glädjas och vänta på Doris lilla. Här blir det inga föl nästa sommar , har inget betäckt.
Ha en skön dag alla.

God eftermiddag!
Imorse for jag till ATG-kliniken och fick vaccinerat Ina och raspat tänder på Gardenia. Dom båda skötte sig exemplariskt. Ina stod uppbunden på stallgången och tittade på när ett russ fick sytt näsan medan Gardenias tänder raspades. Ina är verkligen en liten pärla som är positiv och samarbetsvillig i alla lägen! När jag kom hem hade jag 30 minuter på mig innan jag skulle vara på jobbet, men det hann jag utan att stressa alltför mycket.
Efter jobbet möttes jag av doften av nybakade kanelbullar när jag öppnade dörren hemma. Det var sambon som stod och bakade en dubbel sats kanelbullar av modell större. MUMS! Så snart kanelbullarna var ute ur ugnen for han iväg på något scoutgrejs och kommer hem igen på söndag kväll…
Snön ligger kvar och jag undrar om den kommer att försvinna innan vintern. Även om det är någon plusgrad under dagen, så är det inte tillräckligt för att den ska smälta bort. Nåja, så länge jag kan komma iväg till utställningen nästa helg, så gör det inget om det ligger snö på marken.
Hoppas alla får en skön fredagkväll!