En legend är död
On the Rocks avled igår mellan 17 - 19.
Han hade precis kommit in från hagen, blivit avborstad och ätit upp sitt kraftfoder. Allt var precis som vanligt.
När jag senare gick ner för att nattfodra så låg Rocky död i boxen. Den troliga dödsorsaken var att hjärtat gav upp. Det fanns inga tecken på att han haft ont, eller trampat runt i boxen eller krafsat i bädden.
Fina, vackra, starka Rocky. Nu finns han inte mer och det gör oss ont 
Rocky var född 1979 och jag tror han var den sista hingsten med Marshwood som suffix.

Ledsamt.

Hmm.. lider med dig, det är å tråkigt att mista en vän..

Nej, så tråkigt!! En sån gammal gentleman! Han fick det ju fint precis i slutet, god mat, omvårdnad, och bara somna in. Tänk om alla hästar fick sluta sitt liv så!

Beklagar förlusten av en enastående avelshingst. Skönt att han mådde så bra in i det sista.
Beklagar han va en mkt fin hingst!
Beklagar er förlust! Så tråkigt.
Rocky var född 1979 och jag tror han var den sista hingsten med Marshwood som suffix.
Jolly Roger finns fortfarande.
Beklagar det tråkigasom hänt med er hingst!
Beklagar förlusten av en fin hingst!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Beklagar givetvis, det låter dock som om han fick avsluta fridfullt efter ett långt hästliv.
Fy vad tråkigt, beklagar.
Åh så ledsamt för Er! Skönt iaf att han fick vara som vanligt ända till slutet och bara somna in lugnt och värdigt efter ett så långt hästliv.
Kram Agnetha

Åh va tråkigt…
Hoppas ni får riktigt fina avkommor efter honom.
Kram Johanna, Norma & Lilleman
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Beklagar verkligen! Skönt att det verkar gått så fort.
Beklagar. Han var verkligen fin.
Beklagar er förlust!
Beklagar verkligen er förlust. Hoppas det kommer små Rocky bäbisar nästa sommar.

Beklagar er stora förlust,

Vila i frid. Det är få förunnat att leva så länge.

Beklagar förlusten.

beklagar verkligen det som hänt,

Tack … det är rätt hårt även om han var så gammal att varje dag egentligen borde ses som en gåva. Men vi är tacksama att det gick så fort och det verkade som om det hände väldigt plötsligt.
Det är väl det ultimata sättet att dö på, efter maten och hemma i sin egen box. Rent förnuftigt så tänker vi så, men känslomässigt så är det ju lite tuffare.
Nej, vad läser jag!!!!! Fina Rocky, Anne o Ben tänker på er! Stor TRÖSTE KRAM/Gunilla.

Beklagar förlusten!
R.I.P
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Mycket ledsamt!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Åh, vad ledsamt!
Beklagar verkligen att den store matadoren har somnat in, men skönt att han fick somna på ett fridfullt sätt ändå.
Tänker på er
kramar Mija

Beklagar er förlust. Vila i frid Rocky
Beklagar en stor förlust!

Måste kännas tungt, men som sagt ett bättre sätt att få sluta sina dagar på kan ju inte finnas, så borde alla gamla o kära få sluta, snabbt o förhoppningsvis smärtfritt.
Tänker på er
Kram
Åhhh vad sorgligt, tänker på er.
Kram Pia

Tänker på er, väldigt tråkigt att förlora en sån hingst.
Men skönt att han somnade så pass utan att ha ont. Tur ni har lite avkommor med hans blod :)
Beklagar er förlust
Beklagar er förlust. Han var min hästs morfar.

Beklagar , hoppas att ni kan få något föl nästa år som minne efter honom.
Så fin han ser ut på bilderna, vilka ben!
Sorgligt, men han har haft ett långt liv. Tänk om det blivit någon liten Rock under sommaren. Hoppas.
Ett bra sätt att somna in på.
Tänker på er.
Beklagar.

beklagar sorgen
Beklagar den stora förlusten av en enastående hingst. Men samtidigt skönt att han fick dö hemma lugnt och tryggt. R.I.P Rocky
Beklagar förlusten! Skönt ändå att det gick snabbt och smärtfritt för honom…. Hopas ni får några bebisar efter honom nästa sommar!

Beklagar eran förlust. Så borde alla få somna in, sin trygga box och bland vänner som älskar honom.
Kram Pernilla
Beklagar!
Finns det några dräktiga ston med "små-Rockisar" i magen?
Kanske blev flytten " för mycket" för honom?
#42 Om det var flytten skulle han väl dött på direkten?