Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 535 ggr
[lindatornerup]
0

God Morgon 11 oktober

God Morgon. Ännu en dag som man vaknat före tuppen, man börjar bli van nuFlörtI går var Emma här och red ut på Lukas( nordsvensken) och Sissel och Emil var med. Det gick jättebra, fast Lukas inte är riden så mycket.Och Sissel tyckte det var kalas, för hon har, tyvärr, inte någon att rida ut med, fast jag brukar ta en shettis och gå med. Så får både jag och pållen motionGladIdag får det bli lite lugnt, för jag tror att det är förkylning på gång.Sissels pappa har varit i Holland och han kommer hit i em med lite choklad och godis..hoppas det blir "Toblerone"   min stora favoritTungan uteOch så tar han med sig Kvp, så får vi kolla om det står nåt om Sissel och Urd,och Shetland Syd !  Ha en trevlig Söndag allihop!

ElisabethA
0

God morgon!

-10 grader här och solen har tittat fram. Ser ut att bli en riktigt fin dag! Har inga speciella planer för dagen utan ska bara pyssla med hästarna och fixa lite smått och gott. Dessvärre är det blankis på vägarna vilket innebär att jag inte kan köra Gardenia eller springa själv. Långa promenader med hunden i skogen får det bli istället. Sambon kommer hem i eftermiddag efter att ha varit borta hela helgen (jag tror det när jag ser det - han brukar dyka upp på kvällen om han säger eftermiddag…).

Hoppas alla får en bra dag!

[lindatornerup]
0

#1 Känns lite konstigt att läsa att du har vinter hos dejFörvånad Här nere är det ju +10. men det känns att kylan är lite på gång även här. Pållarna har tagit på sig sina "koftor" och ser ut som små goa tottar. (fast du vet ju redan allt detta , vädret är ju det samma som i GenarpFlört) Mvh Linda

Hanna-D
0

God morgon

Här är det runt +5, skulle gärna ta lite av dina minusgrader Elisabeth! Är så trött på lera nu.

Ska fortsätta att vinterbona i stallet idag, har skurat nästan alla boxar för hand och nu står El-Björn där och brumma (vattenavfuktare) så att allt ska vara klart för installning så småningom. Rensa garderoberna skulle behövas…

Ha en bra dag!

polgara
0

God morgon!!!

Här är det mulet idag. Denna dag blir till o slappa o ta det lugnt, ska jobba i natt. Jag o Magnus har stägslat vinterhagar i 2 dagar o nu är det klart. Har några hästar på stall redan o några ska gå på lösdrift. Skulle behöva åka o hämta halm men det får jag ta i veckan när jag är ledig.

Ha en bra dag allihop!!!