Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 593 ggr
[Teddy]
0

God Morgon 12 oktober

Usch, snålblåst, kallt, mörkt.
Jag vill gå i ide!
Idag är jag ledig och måste sätta in innanfönstren i huset innan det blir FÖR kallt.
Hästarna är höstlurviga, plus ett lager höstlera varje kväll de kommer in.

Avskaffa hösten!
Ha en bra dag, trots allt….
Marie

VeronicaP
0

Morrn morrn , barnen skickade till skolan så nu är det tyst och lugnt i huset , tycker det blir svårare oc svårare att gå upp på morgonen, det är säkert vädret och det mörka tråkiga som gör sitt, jag längatar alla redan efter sommaren…

balotte
0

God morgon!

Här är det nästan storm och det regnar spikRynkar på näsan. Hästarna är ute och Iba trivs som fisken i vattnet lite nervös men det tar väl lite tid innan hon vet alla rutiner. Jobb sedan hästgöra.

Ha en bra dag alla!

Mija
0

God morgon!

Gråmulet och bistert, brrrr, inte direkt att man vill kliva ur sängen inte. Barnen har åkt till skolan här med och nu ska man bara hitta inspirationen till att sätta på en tvättmaskin, den är inte lätt att hitta kan jag säga.

I eftermiddag är det dags att gå och plåga sig hos sjukgymnasten igen, det blir inget kul alls idag, kroppen vill inte alls det jag vill, den vill gå i ide och inget ta för sig alls, hm.

Ha det gott ni andra

Trine
0

Gomorron!

#0 Kom norröver du oxå Skrattande..

Här är det nollan och det har kommit ett litet tunnt  lager snö !!Glad Visst det blir halt men ack så mkt ljusare och trevligare så länge det varar.

Har varit fullt ös i helgen igen, denna ggn så startade Wilma o Cissi i en clear round på 40, när Km et i hoppning avgjordes igår. Dom var så fina och modiga som vågade ,men tyvärr så gjorde nerverna så att Wilma "tappade" allt , så Cissi vägrade ut sig.Det var ju på allvar denna ggn tyckte Wilmis…OskyldigMen nu ser hon att man överlever det oxå Flört.

Ska försöka få undan lite cyklar o leksaker idag, samt få på Cissi vinterdojor.

Ha en BRA dag alla!

kajsa-kavat
0

Godmorgon !

Grått och trist väder idag, och älgjakten började idag. Men jag har inte hört en endaste smäll ännu.

Sitter och väntar på veterinären som ska komma och vaccinera fölis en andra gång, och ta dräktighetsprov på Unni. Jag går tillbaka till blodprovstagning av veterinär, när det blev så tokigt förra gången vi misstänkte dräktighet.

Nu ska jag ringa vettens telefonsvarare och höra vilken tid han beräknas vara här.

Ha en bra dag alla.

Hanna-D
0

God morgon

Ska fortsätta röja i stallet, mocka lite i hagarna och sova någon timme innan jobbet i natt. Har haft en lugn vecka med bara två arbetsdagar - skönt men det straffar ju en annan vecka istället.

Ha en bra dag!

[lindatornerup]
0

God morgon! Här är det faktiskt rätt ok väder ,men också kallt .Sissel och hennes klass ska gå Skåneleden i dag , så det var att göra stor matsäck som ska räcka hela dagen. Det blev potatissallad och grillade kycklinglår( så det blev att stå vid spisen halv kvällen igår , för jag hade ju glömt att det var idagFoten i munnen) och så goda smörgåsar och dricka. Är också färdig med mockningen i dag ( brukar få lite hjälp med den , några dagar i veckan..inte dumt) så nu ska jag ringa hovslagaren , är ute i sista minuten, så han får komma snarast!!Annars ska jag nog dra i mig lite choklad som sissels pappa tog hit i går kväll..man får ju fylla på fettlagret inför vinternTungan ute   Ha en bra dag allihop!!

Denna kommentar har tagits bort.
HeidiH
0

Godmorgon! Jag har just gått upp, skönt med sovmorgon! När jag tittade ut fick jag en smärre chock! Det SNÖADE! Bor utanför Jönköping.. Blä, känns tidigt. Det varade inte många minuter, men en tydlig påminnelse att vintern är i antågande.

Ska tömköra min lilla tjej idag med draglinor och svängel tänkte jag, det tycker hon är kul! Älgjakten pågår, de går drev genom våra hagar så det får stå inne länge nu på morgonen. Utställningen den 24 närmar sig, ska bli så kul! Även om vi hamnar sist vilket är det mest troliga.

runas
0

God eftermiddag!

Är stört lycklig just nu över att strömmen o framförallt datorn är i gång igen! Strömmen gick igår o kom sen tillbaka för att gå igen idag några timmar, datorn strejkade hela dan igår o fram tills alldeles nyss. Vad handikappad man känner sig utan dator…

Annars blåsigt o mulet, regnade som attan igår så nu är allt lerigt, kul, kul.

Fortfarande förkyld med asjobbig hosta, har inte tid med sånt nu!

Ha en fortsatt bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//