Betesreducerare
Hej hej
Ni som använder betesreducerare vilken sort tycker ni är bäst. Vet att den som ser ut som en hink är väldigt populär och den är väldigt mjuk men den täcker ju en del av ansiktet. Green guard har jag hört blandade åsikter om. Det som är bra med den är att den täcker endast mulen men att vissa tycker att den kan skava.
Måste ha en betesreducerare på min shettis ett tag framöver pga fång och är därför intresserad av att veta vad andra tycker om dessa.
Mvh Carro
Jag tycker att den som ser ut som en hink är bra jag har haft den på mitt sto i sommar dygnet runt. Hon blev jätte duktig att äta med den på.
Globus betesreducerare är bäst, dom som är helsvart med lite hårdare gummi i korgen.
Har haft munkorg på mina två i sommar, en hade en väldigt lätt känning i somras och den andra fick fånganfall förra sommaren och i vintras. Men nu går båda två utan, men jag är lite orolig för frostnätterna..

Jag har oxå globus till min shettis. De blir ju väldigt ledsna och upprörda då de får den på till en början, men efter bara nån dag så lär de sig tekniken! Jag tycker den funkat bra, men har slitits ut nu nästan. Haft den på dagligen sen i slutet av augusti.
Beror nog mkt på vilken teknik de lär sig att äta med, hur mkt den slits.
Har också haft Globus munkorg och det har funkat kanon. De lär sig äta med den extremt fort.
Var kan man köpa Globus munkorg? Pris?
Jag var på Hööks och tittade, men de munkorgar de hade fanns bara i storlek ponny som minsta, och de såg ut att vara för stora tyckte jag. Vet inte om det var Globus eller inte…
#5 Jag såg att dom fanns på börjes i kungsbacka, vet inte om dom finns med i katalogen. Mina har haft storlek ponny i alla fall, shettis har varit på tok för liten.
Vi har Globus Betesreducerare men de är slut hos Globus för i år och inkommer igen i vår. Globus är små i storlekarna så en standardshetland drar ponny i storlek.
Amor vincit omnia 

Jag har också Globus betesreducerare och är väldigt nöjd med passform å så (stl Ponny till standard-shettis). Men nu är den efter 2 somrar utsliten i gummit, så det blir till att köpa ny nästa sommar. Kostade 198:- så det är ju inga stora summor. Använder för att inte få för fet ponny, mycket effektivt 

Har också använt den som ser ut som en flätad "hink". Ponnyn tyckte inte det var några problem att ha den, däremot fick han skav av metallspännet på sidan. Instämmer med övriga - den är suverän, men köp en strl större, på mini passar standard osv.

Min tjej fick oxå skav, på hakan. Sydde dit en bit nosludd, sen försvann skavet. problemet är ju att luddet ofta är blött, svårt att få det att torka.