Annons på blocket!!!
Fick ett mail från en kompis som hittat en annons på en 21 årig shetlandsponny för 1200 kr. Och hela annonsen är "konstigt" skriven. Gå gärna in och kolla , den är införd den 11/10 och den går inte att missa!!! Vi ska faktiskt ringa och kolla vad detta är? Undrar om folk har hjärnan i friläge ofta!
Jag måste vara blind för jag hittar den inte!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Den är kanske borttagen?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#1 Jodå, den finns där. Kristianstad.
#0 För mig ser annonsen ut som en vanlig (tyvärr) annons på en Shetlandsponny. Det är ju tyvärr så där det ser ut…
Priset kanske är ovanligt lågt, men det finns ju stora (seriösa) uppfödare som säljer hingstföl till samma pris.
#2 Den är under lantbruksdjur.
#4 Nu hittade jag den
! Ja den är ju lite larvigt o dumt skriven men tyvärr inget ovanligt bland shettis annonser
.

Hittar inte den, kan någon länka?
Hoppas det var OK att länka..

Såg charmig ut! 21 år är ju gammalt, men inte uråldrigt för en shettis. Hoppas någon duktig och seriös människa köper honom!

Usch, hur kan man sälja en så pass gammal häst. Kan den vara stulen?

#9 Kan ju omöjligt vara stulen då den är ute på annons som säljes ….jag menar ägaren (riktiga)hade ju sett den då och hade säkerligen polisanmält den person som står på annonsen 
Jo jag vet att det förekommer annonser av detta slaget allt för ofta. Har kollat upp det lite och han finns på webben och är registrerad. Och jag har en seriös människa som skulle vilja ha en shetlandsponny, så om vi får tag i personen i fråga , så ska vi kolla på pållen . Får se vad det blir av det, man kanske gör en god insats……

Tror faktiskt inte att det är okey att länka till en annons där en enskild person pekas ut .

VAd säger man om denna annonsen då ?
en shettis hingst 1,5 år brun,ett dräktigt shettis sto fux 2,5 år bytes mot mini shettis till vår minsta dotter
Precis sådana man vill ha eller och skulle ju aldri få för mig att byta mig till dem heller …
#12 Tror inte heller det. Hoppas länken tas bort. Tycka vad man vill, men sitta och oja sig på ett forum hjälper ju knappast.
Delad glädje är dubbel glädje :)
# 13
Troligt att nu den 1,5 åriga hingsten är den som betäckt det här nu 2,5 åriga stoet.
Vart kan man registrera den avkomman ?
Läste för en tid sen en annons om en mor och son. Stoet var dräktig med sin då 1 åriga son. Understrykas ska att stammen till stoet och avkomman till henne var Elit av Elit.
De hade köpt stoet med sin son vid sidan av en bekant till dem som var tvungen att flytta. De visste inte helt enkelt att en son kunde betäcka sin mor.
För övrigt verka de vara sunda i allt annat som rörde häst.
En bekant ringde på annonsen för hon var sugen på stoet.
Jag tycker inte att det ser ut som en shettis, snarare en island eller nåt.
#15 Det hände här ute, ett sto fick ett föl med sin egen avkomma två gånger, ganska fina avkommor med ovanlig färg men med grav patellaupphakning.
Har tagit bort länken då det inte är ok att länka så.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Bra, visste inte om det var ok som sagt.. 

Kopierat från #13: De visste inte helt enkelt att en son kunde betäcka sin mor.
I somras träffade jag en man som har ardennerhästar. Han har två ston som han ibland tar föl på, ett ungsto och en unghingst, de två sistnämnda avkommor till de egna stona. Unghingsten var ett år gammal i somras och jag frågade om det gick bra att ha honom för sig själv, om han skulle sparas eller kastreras. Han svarade - självklart går han inte själv, han går med de äldre stona.. Han hade inte heller reflekterat över att en son kunde betäcka sin mor, de känner väl på sig att det inte är rätt menade han.
En viss grad av inavel t.ex att betäcka ett sto med sin farfar/morfar eller liknande skulle jag faktiskt kunna tänka mig att göra om det är 2 mycket bra individer…
Men man får ju verkligen tänka på att med inavel så blir ju saker dubbel uppsättning, och finns något dåligt blir det betydligt värre. Så det gäller att ha två individer som verkligen är så nära perfekt man kan komma…
Men jo det här med att sönder har betäckt mamma är något även jag stött på… Och jag förstår inte riktigt vad folk tänker med ibland…
Hakuna matata!