Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 737 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2009-10-14

God morgon

Iskallt på jobbet i natt! Ska bli skönt att krypa ner under ett tjockt täcke om ett par timmar men först ska hästarna ha sitt. Hoppas jag slipper skrapa rutorna på bilen…

Ha en bra dag!

zettan
0

Brr här är de jätte kallt. De är några minusgrader här. Skönt för hästarna med kallt för mig. Idag blir de först jobbet sen blir de direkt stallet. Måste göra allt klart för morgonens resa till Axevalla med en av hästarna. Ska även tömköra lite hästar. Ha en bra dag alla

runas
0

God morgon?

Här är det knappt -1 men känns kallare pga blåsten, promenaden m hundarna skedde i månljus, fullt påpälsad m mössa, vantar o vinterjacka. Rätt mysigt…

Har varit "vaken" sen runt 4 snåret pga den jäkla hostan, blir tokig snart! Blir den inte bättre får jag väl krypa till läkarn o be om nåt hostdämpande som funkar, apotekets grejer gör det inteSkrikandes!

Annars så ska jag försöka orka mig ner till stallet o sätta B i vagn igen. Hon går ju hela tiden m handbromsen i o snart får vi väl parkeringsböterObestämd.

Ha en bra dag alla!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Kall morgon med frost. Försöker få upp ungaran ur sina sängar så de kommer iväg till skolan. Sen blir det stallet för min del. Inga planer i övrigt för dagen, men blir väl full rulle i slutändan ändå som det brukar.

Ha en bra dag allihop i kylan!!!

[lindatornerup]
0

God Morgon! Här är det också kallt, och jag och Sissel är snuviga och hostiga, skitkul….Igår provade jag att ha täcke på min nordsvensk, Lukas. Han har nog aldrig sett ett täcke bara och det var "jätteläskigt".Jag använder inte täcke ofta, men han är 16 år och när det regnar småspik och blåser så får han ju också hållas varmGladOch det var rätt okej efter ett tag, så nu kan han det!  Krya på er alla sjuka  och ha en bra dag allihop!

SannaHolmgren
0

7 minus ute nu och rimfrostiga pållar i hagen och is i vattenhinkarna. Idag är jag ledig, ska städa hade jag tänkt, sen ska jag också hämta lite rönnbär och testa o göra rönnbärsgele. Det blir en lagom promenad för mig och min allra minsta som är ledig från dagis idag och ponnyn som får sadelväskor att bära rönnbären i. Ikväll ska jag på möte. Ha det bra alla!

SaraDoos
0

2 plusgrader här, soligt så det stiger väl nån grad till. Slutar tidigt idag, ska till skoaffären och se om vi hittar några bra vinterdojjor till dottern, sen stallet och sen till dotterns gymnastik. Lugna hemmakvällar blir det i 2 veckor då mannen är på jobbresa i Asien (Hong Kong, Guangzhou och Taichung). Ska greja med Älmhultskatalogen (så fort jag får underlaget!) och Sydsidorna till nästa tidning.

Trine
0

Gomorron.

Här har det varit -9 som kallast inatt, nu skiner solen lite tappert.Trivs kanon med detta väder inge gegga o sol ! Hoppas det håller i sig.

Nu ska jag sova middag en timme sen är det bara o välja vad jag ska ta mig för..Satt o sydde till elva igårkväll så nu e Zdenos ledtygel klar tills lördag samt gubbens bälte, e så kul o sy men tar ett tag innan man "kommer in" sig igen!