Fy då!!
Ush sitter här och grubblar framför datorn. I fredags förra veckan försvann en liten hund vid namn Grace. Hon smet efter några råddjur och har fortfarande inte kommit hem. Det är dock inte min hund men man lider med ägarna något otroligt. Det är som de säger hellre hitta henne död än att inte veta.
Denna lille busunge som ägarna inte har särskilt mycket pli på är någon dansk "råtthund". Rasen är grythundar.
Idag efter att nästan hela våran bys invånare varit ute och letat så ringde Ägaren till En "sierska", i ett sista hopp om något. Efter att hon satt sig in i det kunde hon se mycket skog samt att hunden satt fast i någon form utav ett rör. Hon lever men ska vara illa där an. Matte o Husse har varit ute o letat i alla rör man kan tänka sig utan resultat.
Jag lider så hemskt med dem. Tänk att inte veta något. Om hon är död eller lever. Om hon lider eller så.
Ush o fy. Det måste ju vara som en mardröm. Om det varit våran hund hade jag setat inspärrad nu på pysket nu!
Har någon utav er varit med om att en hund varit borta över en vecka och kommit tillbaka?
Vi kan bara hoppas på det bäst! Vänta o se. Men det är ju jätte sorligt!

Jag har hört talas om hundar som varit försvunna längre och kommit hem välbehållna.
Hoppas det ordnar sig på bästa sätt.
Ja det har hänt min pappa. Han hade då TRE jakthundar. En kom hem samma dag, den andre ca en vecka senare och den tredje (som dessutom är skygg) efter 2,5 vecka har jag för mig…
De var smalare men hade nog fått i sig någon slags mat någon gång udner tiden… De var ute och sprang väldigt mycket (fick reda på var de var 1-2 dagar efter att de stack).
Huvudsaken är att de får i sig vätska…. Men om hunden har suttit fast i ett rör i en vecka så är det nog svårt…

Hoppas sierskan har fel. Vatten finns det ju gott om och det är ju inte kallt heller.