Död Fölunge !!
I morse när jag kom till stallet för att morgonfodra så hittar jag en av mina fölungar död i boxen
Av allt att döma så har hon haft det mkt jobbigt då spånet låg uppöver väggarna.
Tog in dom igår kväll runt 21 & hon var då pigg & glad & sprang & busade & som hon alltid gör när vi ska gå in.Hon visade inga som helst tecken på att hon var på väg att bli sjuk.
Pratade med en vän till mej som trodde att lilla Bella ev hade fått kolik & enligt min vän så går det mkt fort utför om ett litet föl får kolik.
Jag vet också att fler har mist sina föl hastigt vid samma ålder som min Bella var i, någon här inne som vet vad det kan bero på när ett 5 månaders föl bara dör så där ?
Just nu känns livet så fruktansvärt orättvist varför fick vi bara njuta av vackra Bella i 5 månader ?? hon som alltid har varit så sprallig & glad & verkligen visat vilken underbar & fin tjej hon var…
Var hon ihop med sin mamma på natten?
Fy vad hemskt. lider med dig.
Veritas odium paretFörvånad

Men Carina , vad hemskt , jag lider verkligen med dig .. många styrkekramar från mig.
NEJ fy så fruktansvärt ååååå Carina som jag lider med dig! Fina vackra Bella
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Beklagar än en ggn och skickar tröstkramar till dig..Livet ÄR orättvist ibland..

Beklagar det som har hänt din lilla ,verkligen tråkigt. Skickar stora tröstkramar och hoppas du klarar av dagen ändån .

Men nej ! tänker på dig Carina, fy så tragiskt o orättvist. Alla tankar går till dig, ta hand om dig nu. KRAM!
Men fy vad hemskt, jag lider så med dej och sin familj 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Beklagar er förlust, så tragiskt. Kram!
Beklagar förlusten.
Beklagar. Tänker på er!
Ush så hemskt. Beklagar verkligen!

Fy vad tråkigt! Beklagar verkligen förlusten.
Jag fick själv ett föl med kolik i den åldern, men efter som det också var väldigt akut blev det en tur till SLU där hon fick dropp osv och fölet klarade sig.
Men vad det annars kan vara vet jag inte mer än om något kommit in i stallet och fått fölungen så stressad att den sprungit hejvilt och rammlar och slagit i huvudet på något vis =/
Tröstkramar och hoppas en ljusare framtid för dig och dina hästar!
Hakuna matata!
#12 - alltid lika sorgligt att förlora sina djur, ännu värre när de är unga och borde ha hela livet framför sig.
Bekanta till mig förlorade ett föl i ungefär den åldern, de obducerade och det visade sig att fölet hade så mycket spolmask att tarmarna hade spruckit…
Värt att minnas att spolmaskar kan vara resistenta mot Ivermectin, så har man bara avmaskat med det kan de vara fulla med mask ändå.
Beklagar förlusten..:-(

Åh fy beklagar verkigen. Hände mig för drygt 1 månad sedan.
Lilla Gry nästan 4 mån låg död i hagen, pigg och kry kvällen innan.
Så tragiskt!
Beklagar verkligen …usch så ledsamt!!!!!!!
- Bimectin® vet., CEVA Vetpharma
- Ecomectin, Eco Animal Health
Equimax vet, Virbac
Equimaxtabs vet, Virbac- Eraquell vet., Virbac
- Ivermektin Virbac vet., Virbac
Ivomec Comp, Merial- Ivomec® pour on vet., Merial
- Ivomec® vet., Merial
- Noromectin Pour-on vet., N-vet
- Noromectin vet., N-vet
- Noromectin vet, N-vet
- Qualimec, Eco Animal Health
- Vectin vet, Intervet
- Virbamec® vet., Virbac
Dessa medel ( vet inte om alla är maskmedel )l innehåller Ivermektin.
Stavas med K inte C.
Beklagar verkligen förlusten!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

STORT TACK till er alla för eran omtanke..
Bella var avmaskad med Axilur för ca 1 månad sen & mamma Bellami blev avmaskad med ivomec "dagen efter" sen bella föddes så jag hoppas & tror att det INTE är maskar som har gjort att hon har haft så ont i natt..
Fy så tragiskt! Båda mina fölungar förra året hade kolik vid ett par tillfällen. En teori här i sajten var att hon druckigt dåligt pga av iskallt vatten ute. Hon drack när hon fick tempererat vatten.
Kan det vara tarmvred..? det går ju hastigt..
Beklagar verkligen din förlust, kramiz till dig!
Beklarar verkligen usch va hemskt!
Det är så sorgligt, jag har inte ord för hur ledsen jag är för er skull.
Ring när du vill om du vill prata, jag finns här.
STOR KRAM PIA

Beklagar verkligen Carina, jag om någon vet hur de känns att mista en vän, har tyvärr tagit bort två i år… men som sagt tiden läker nästan alla sår.. på någotvis kommer man över det, fast det är tufft.
Många kramar och Tänker på dig / Jossan
Beklagar din stora förlust!!!!!
Fy så hemskt beklagar er förlust! kram

Usch vad tråkigt, beklagar.
Beklagar er förlust 

Fy vilken mardröm…
Vad det än var som orsakade lilla Bellas död så kunde du inte gjort annorlunda. Jag vet att du sköter avmaskningar och annat väldigt noga.
Är oturen och olyckan framme så är det så.
Beklagar, Kramar / May

Beklagar verkligen er stora förlust. Tänker på er. styrkekramar/Sandra

Usch så hemskt! Beklagar din stora förlust.

Fy så tragiskt. Beklagar din förlust.
Så fruktansvärt, beklagar eran stora förlust.
Många styrkekramar från mig..

TACK än en gång alla underbara människor för era tröstkramar & tankar, detta värmer mitt hjärta enormt mkt ska ni veta.
Allt börjar nu så smått sjunka in & man kommer tillbaka till verkligheten & det är så fruktansvärt tomt e lilla Bella, mitt lilla busfrö saknas här hemma.
Mamma Bellami har dock tagit förlusten mkt bra tack & lov det är det viktigaste just nu.
Så fruktansvärt för er och mamma häst. Vilken mardröm.