Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett35-shetland4fun
Läst 4412 ggr
Animal-3
2009-09-16 03:47
0

Trick<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått lite nya trick bilder på Tuffe. Han var lite loj men sköte sig bra endå :)

Men blir lite loj när man är så tjock säg^^ det ska jobbas bort till lucia showen<3

1: yoga, helt okej :)

Animal-3
2009-09-16 03:48
0

2: Vinka, militär matte ^^; spänner ut magen så västen nästan spricker tror jag ^^

Animal-3
2009-09-16 03:49
0

3: andra benet:)

Animal-3
2009-09-16 03:50
0

4: bergsget:)

Animal-3
0

5: kompliment:)

Animal-3
0

6: Buga:)

Animal-3
2009-09-16 03:51
0

7: stegra:)

Animal-3
2009-09-16 03:51
0

Och 8: Ligg<3 min favorit ^^

miuljo
2009-09-16 16:19
0

men gud vad söt!!! Skrattande

Sherlock
2009-09-16 16:26
0

Så duktiga ni är! Hur har du arbetat fram ligga o stegra?

Om du fortsätter med att lyfta frambenen höger, vänster, höger vänster, så får du ju en spansk skritt.

Anna-72
2009-09-16 17:15
0

Kan man inte fixa någon kurs så man kan lära sig sådan träning. Hade ju varit jätte kul. En annan behöver ju lära sig. Ni är jätte duktiga. Så otroligt häftigt

Animal-3
2009-09-16 17:17
0

#8 tack :D

#9 Tack:) Jag brukar inte skriva hur jag lär in stegra. Vill inte att någon som inte tänker sig för lär in det hur som hälst. Dock har jag lärt in det från sidan, då jag tycker det är bästa positionen:)
Ligg jobbade vi fram ur buga, när han stod i buga la jag ett lätt tryck över rygg och bad honom gå längre ner, Så fick han beröm så fort han tänkte bak och ner tills han la sig.

Han kan spansk skritt också, fast han har fortfarande lite problem med att få med bakbenen ibland^^ Han kan fler trick en dessa men det blev bara dessa bilder den dan :)

(gammal bild)

Sherlock
2009-09-19 13:32
0

#11 Det är nog smart av dig att inte lära ut stegra på nätet…..man måste klara av resultatet också.

Det finns ju folk som lär ut tricks, men det är dyrt! Var med min brorsdotter på Gustavsborgs Gård. Hästen lärde sig mycket på nolltid men jag tror det kostade 1200:- för en dag o så fick ju jag också betala som åskådare.

Det roligaste är ju att själv leka fram konsterna. Men ibland skulle det var bra med lite extrahjälp när man kör fast.

Varför håller inte du lite kurser? Du kan ju ta "normal betalning"….

Sen kan du ju ha uppvisningar. Nu är det snart jul o klubbarna vill alltid ha lite variation på sina program. Ytterligare ett sätt att visa shetlandponnyns användbarhet!

Skickar en häftig bild på shettisekipage

Lycka till.

corillo
2009-09-19 15:03
0

Åh vad duktiga ni är! Jättefina bilder!

Animal-3
2009-09-19 18:15
0

#12 Precis! det är därför jag inte lägger ut det :)

Ja jag har själv lärt mig allt hemma. Sett bilder och så jobbar vidare med grabbarna på egen hand. Genom att utnytja den "komunikations" träning vi redan gör. Vilket fungerat aldeles utmärkt.
Hade gärna gått kurs för någon men möjligheten har aldrig funnits. Dock känns det ändå som om det går rätt bra då grunden för allt ihop är utan tvång och bara så länge jag känner att vi har kontakt i vad vi gör och att jag har kontrollen. Tuffis Tex är oftast lös när vi tränar även om vi är ute. Han har ett "trick" som gå fot, så han går fot som en hund på våra rundor ^^

Jag skulle gärna vilja hålla lite kurser. Dock önskar jag att jag hade ite mer erfarenhet. Alltså jag har trickat med mina killar Tuffis och Peewee. Peewee är en mkt speciell häst och som alla jag mött hittills säger han räknas knappt. Tuffis är en pärla at tjobba med.
Bilderna ovan är han ju som ni ser ur form och hade en rätt seg dag. Så när han är i form är det ju mkt bättre. Och då har han ändå bara tränat säg varannan helg i ca 1 år om man slår ut det.
Jag var på ett annat ställe och praktiserade då fick jag 4 hästar att jobba med i trick. På 2 veckor skulle de "lära sig" bergsget och yoga. Alla 4 klarade bergsgeten och två klarade yogan. De andra två hade fysiska problem att klara yogan, men förstod vad de skulle göra. Så jag krävde inte mer än det av dom (vill ju inte att de ska sträcka sig eller så). Så det gick ju rätt bra.
Men som sagt. Jag önskar jag hade mer erfarenhet. Vill ju veta att jag kan ge den som går kursen vad den är ute efter. Eller hur jag ska förklaradet:)

Jo vi håller lite shower redan. Har haft en lucia show, varit på djur och natur expot i Ingelstad och varit på en marknad kallad djurens dag i färila. Nästa planerade är väl lucia showen på ridskolan igen. Tyvärr får vi inget betalt än. Tanken är att vi ska kunna komma ut mer och kanske käna någon krona på det. Tuffis älskar att visa uppsig och stå i centrum så det vore kul om han fick göra det mer. Var nere och trickade lite i växjö centrum förra julen också:)

Jätte Fin bild:)

#13 Tack så mkt:)

Animal-3
2009-09-19 18:21
0

Ny bild på senaste tricket<3

Om ni undrar vad jag gör så petar jag in en morotsbit i munnen på honom,^^ kunde inte låta bli han var ju så duktig.

Sherlock
2009-09-19 22:48
0

#15 Ni är verkligen jätteduktiga båda två.

Gå in på Google och sök "trickträning häst" Så hittar du lite utbildare och andra likasinnade.

Ha det bra!

Animal-3
2009-09-22 01:54
0

#16 Tack!

Ja jag vet om några utbildare, tyvärr har vi inte haft möjlighet att träffa någon av dem. Har dock några vänner som också håller på :)

Animal-3
2009-10-18 13:49
0

Tuffe stegrar själv på åkern. Det regnade så hemskt att det inte blev några fler bilder. :/ Och så ser han så där lagaom glad ut Oskyldig

Apelzin
2009-10-18 19:07
0

Jätte vackra bilder och trick..

Har funderat på att köpa eller låna en häst för att träna den.. får gärna ge tips till mig då.