Mankhöjd på -08:orna
Jag är lite nyfiken på hur höga era -08:or är…
Tycker min är lite stor. Mätte henne till 102,5 cm nyverkad.
Hur höga är era nu?
Jag som tyckte att våran var stor, jag är inte helt hundra men jag tror han var 98 eller nånting sånt.
Gäller det hingstar också att dom får vara max 105 cm vid tre års ålder?

Min var 100,3cm när vi mätte henne för en månad sedan
Har inte mätt Barre sen i våras(89 då) men han har ränt iväg så nu är han då mellan 96-101skulle jag tro, han är nån cm högre än min 2 åring o han var 96 cm i våras.

Är allas ettåringar sådär stora? 
Mina är mätta i hagen, så det är inte hundraprocentiga resultat, men mätstickan hade vattenpass i alla fall så det är hyfsat korrekt:
Standardhingst 87 cm
Standardsto 89 cm
Ministo 72 cm
Give or take, alltså, men det kan inte vara många centimeter fel.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

ha ha nej nej Via är inte stor , nu har jag inte mätt henne på ett tag men hon är kanske runt 90-92 cm .
doc är högre och ligger nog runt 98 cm

Min JJ är också över metern, men han har å andra sidan varit stooor hela tiden - hoppas att han inte växer över

hm, jag vet inte om jag vill mäta min ettåring, jag tror hon är lika hög som femåringen på 104… Mamma häst är 94 cm och barnet är enormt, man kan nästan tro det är min gamla shettis som är mamman…(106,5 cm och lika stor i kroppen som mina små russ)
Jag har en lite större hingst (inte mätt än) och ett sto som ligger på 89-90 cm.
killarna är ca 91 cm och 96 cm och stoet är ca 96 cm
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Har inte mätt min åring men skulle kunna tro att hon är runt metern. Ska ta in henne i veckan och kolla.

Mina låter ju som värsta pygméerna i jämförelse, ju!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Min är stor.. ska mäta till helgen, om jag vågar 
Men han ska bli körhäst :)
Ni som har lite mindre 1-åringar runt 90cm och under hur höga tror ni dom blir?

Var ute o mätte 1-åringen (standard)och hon är ca 90 cm ,var lite svårt för hon vill inte gärna stå kvar men tog det på ca vis med + el - på någon cm.

Skulle tippa på 96-97 har kanske fel
men detta är vårt första shettis föl här så vet inte riktigt hur mycket en sådan liten hårtuss växer på 2-3 år . 
Hennes pappa är 103 och mamman är 100 så hon borde väl vara större tycker man .

shettisar växer mest första året har jag märkt på mina iaf ( har inte haft så värst många föl, 10-15 kanske under åren) men när de är över en meter på hösten som ettåring blir man ju litet nervös
Tror min femåring var 102 cm på hösten som ettåring, hon är 104 cm nu.
Någon fler som varit ute med mätkäppen?
Kan tillägga att helsyster till min ettåring blev slutmätt 107,0 cm och hon var "bara" 99 cm vid den här tiden och 103,5 som 3-åring.

Jag mätte min idag. Han är ca 96 cm hög.
Nu när även jag skaffat käpp , så får jag väl inviga den imorn o mäta mina åringar har 2 till antalet och storleksskillnaden är en hel del får man väl säga trots att dom är halvsyskon…. 

Vår 1-åring Furunäs Umbria är 92.5 cm.

Mätte min Mysan idag, och hon var ca 94,5 cm.
Ca höjder: Elinda 97cm, Wonder 87 cm
Veritas odium paretFörvånad
så har vi mätt våra på ett ungefär , med grusväg som underlag..
ena på ca 93-94cm +- den större ca 103-104 +- ganska stor kan man säga men det är inte den första o säkert inte den sista , dom som varit så stora förut har hittills hållt måttet i slutändan med viss marginal.