Hvor finner jeg Cremello?
Skulle gjerne hatt en cremello shetlandshoppe. Noen som vet hvor jeg kan finne en normalstor?
Tips om hjemmesider osv.
Skal ikke kjøpe noen nå, men begynne å se etter en.
Veldig takknemmelig for svar 

Kolla med Jäboruder. Men de har kanske mest mini i dessa färger?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Takk, men jeg har vært innom der å sett. De har mini.
I England eller Tyskland da kanskje? Noen som har nett adresser jeg kan søke på?
Cremello är ju en ganska ovanlig färg. Egentligen ganska bra tycker jag. De gulvita som färgen också kallas har inte sällan problem med klåda och exem. Kanske bättre satsa på en ljus isabellfärgad ponny?
#3 Fast, är man ute efter att avla isabeller, så kan man inte ha något bättre än en cremello. 
Klådan beror väl på avsaknad av pigment. Har däremot aldrig hört att cremellofärgen är mer utsatta för eksem än andra färger. Men, jag kan ju ha missat det.
#4 Dessa ljusa hästar är extremt känsliga för sol just för att dom saknar pigment. Jättevanligt och man ska definitivt inte betäcka två isabeller med varandra för då uppkommer ju Cremellofärgen. Går man färgkurs varnas det tydligt för dessa ljusa färger. De hästar som får problem är det synd om. Oftast blir dom så brända på nos och öron som har så känslig hud ändå.

Man får väl skydda ponnyn med täcke/ligghall/solfaktorkrämer :D
Men extremt känsliga, nja… Bara känsliga då de har mindre pigment! Om de saknar pigment är de albinos, och vad jag vet finns inte det hos häst!
En skimmel med mkt vita tecken (på huvudet/nos) är ju lika känslig för sol!?

Mina cremellos har inga problem med sol på sommaren. Ordentligt med tagel har dom också. I synnerhet vår lilla minihingst Vipke

Hvorfor skal man ikke bedekke en palomino med palomino?
Er ikke cremello en ettertraktet farge? Det trodde jeg.
Jeg er fortsatt interessert i en cremello, så det er bare å komme med tips
Jag har också ett cremello sto och hon är INTE känslig för sol, har inga som helst problem när det är sommar! Har också mycket tagel/svans.

Jag tror inte alls man kan säga att cremello generellt är extremt känsliga. Lika lite som man kan säga att de med bläsar generellt får "soleksem" på sina vita tecken. Visst händer det de som är vita/har vita tecken, men det är ingen regel. Långt ifrån.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ingen som vet hvor jeg kan få tak i normalstor cremello hoppe?
Hingsten jeg skal bruke vil bli ca 98,99 cm.
Kom gjerne med tips om hjemmesider osv… 

Av de cremello jag sett i Sverige har nog alla varit mini.